18 هزار نفر در استان اصفهان از صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

معاون اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه براساس قانون کار و طبق جدول زمان بندی چنانچه کارگری بر خلاف میل خود بیکار شود تا کسب فرصت شغلی جدید می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند، گفت: در حال حاضر در استان اصفهان 18 هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

18 هزار نفر در استان اصفهان از صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، احمدرضا پرنده دوشنبه شب در آیین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خوانسار، اظهار داشت: پنجم تا 11 اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر به عنوان هفته کارگر بوده که به همین مناسبت از کارگران نمونه در سطح استان تجلیل شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان خوانسار شاهد تعامل بین کارفرما و کارگر بودیم که نشان از توجه ویژه کارفرما به کارگران است، افزود: یکی از برنامه‌های متنوع و متمایز تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خوانسار در بین سایر شهرهای استان تجلیل از ازدواج زوج‌های جوان کارگر است.

معاون اجتماعی و فرهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه با توجه به رکود اقتصادی سرمایه گذاری در بخش اشتغال نشانه توجه و علاقمندی کارفرما به تولید داخلی کشور است، افزود: در راستای ثبات اقتصادی و برطرف شدن موانع تولید در کشور باید مسؤولان تلاش مضاعف انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تحقق تولید و اشتغال مدیریت جهادی، رعایت نظم و قوانین، در میدان عمل استوار ماندن و داشتن روحیه انقلابی را می‌ظلبد، گفت: شهرستان خوانسار پتانسیل و ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری و خدماتی دارد که با حفظ موارد زیست محیطی باید در زمینه گردشگری سرمایه‎‌گذاری شود.

پرنده خاطرنشان کرد: در استان اصفهان یک میلیون و 70 هزار نفر کارگر در یک‌صد هزار واحد صنفی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون کار و طبق جدول زمان بندی چنانچه کارگری بر خلاف میل خود بیکار شود تا کسب فرصت شغلی جدید می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند، عنوان کرد: در حال حاضر در استان اصفهان 18 هزار نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

پرنده با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 705 کارگر در جشنواره اداره کار استان ثبت نام کردند، بیان داشت: پس از بررسی 185 پرونده در کمیته داوران استان، 66 کارگر نمونه انفرادی و گروهی انتخاب و در جشنواره اِمتنان استان از آنان تجلیل شد.

وی افزود: 200 کارگر در حوزه فرهنگی، قرآنی و خلاقیت انتخاب شدند که 12 نفر آنان در مسابقات قرآنی رتبه برتر کسب کردند و 3 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

معاون اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در پایان مطرح کرد: به مناسبت روز جهانی کارگر در استان اصفهان از سوی ستاد بزرگداشت هفته کارگر بیش از 130 برنامه اجرا شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار