برخی به دیپلماسی آلرژی دارند

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر حضور همه مردم در پای صندوق‌های رأی از تمامی سلایق گفت: نوع انتخاب مردم مشخص می‌کند کشور در چهار سال آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد.

برخی به دیپلماسی آلرژی دارند

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر حضور همه مردم در پای صندوق‌های رأی از تمامی سلایق گفت: نوع انتخاب مردم مشخص می‌کند کشور در چهار سال آینده در چه مسیری حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی بابیان این‌که زمان به میوه نشستن تلاش‌ها در چارچوب برجام به‌تدریج فرامی‌رسد گفت: برای تداوم اقتدار ایران نیاز است سیاست‌های چهار سال گذشته ادامه یابد. ظریف با تأکید بر اجرای یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت امور خارجه در چهار سال گذشته که گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی بوده است با اشاره به توافق هسته‌ای و اجرای موفق آن گفت: امروز سیاست خارجی به کمک‌معیشت مردم آمده است. او به‌عنوان یک دیپلمات مطرح بین‌المللی پیشنهاد کرد: در دولت آینده نیز سه اولویت مهم در عرصه سیاست خارجی پیگیری شود که مهم‌ترین آن حفظ برجام است. ظریف با تشریح دیدگاه‌های انتخاباتی خود و تأکید بر اهمیت حضور باشکوه مردم در انتخابات دوازدهم گفت: وقتی مسئولیت وزارت خارجه را بر عهده گرفتم این احساس را داشتم که باید خودم را هزینه مردم و کشورم کنم، نه اینکه مردم و کشور را هزینه ادعاهای خود کنم. امیدوارم در این مدت بر اساس همین نگاه حرکت کرده باشم. این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان بابیان این‌که اقتدار ایران در منطقه و جهان بر اساس برخی دلایل ذاتی است که جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است تصریح کرد: این اقتدار در سایه سیاست‌ها و انتخاب‌های درست به‌دست‌آمده است. ما هیچ‌گاه مردم را فراموش نکردیم، از تروریست‌ها حمایت نکردیم و این انتخاب‌های درست در برابر انتخاب‌های غلط دیگران ازجمله آمریکا و برخی از کشورهای منطقه باعث شده که ایران در یک موقعیت برتر قرار گیرد و همه این‌ها نتیجه انقلاب اسلامی ایران است. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: لطف خداوند، هدایت‌های مقام معظم رهبری و شجاعت دکتر روحانی باعث شد که این دولت بتواند شرایطی را فراهم کند تا جمهوری اسلامی را در سطح منطقه و جهان با یک نگاه مثبت معرفی کند. ظریف در بخشی دیگر از این گفت‌وگو بابیان این‌که برخی از دوستان مقداری به این موضوع آلرژی دارند که بپذیرند دیپلماسی می‌تواند تأثیرگذار باشد تصریح کرد: این دوستان تصور می‌کنند کسانی که از دیپلماسی صحبت می‌کنند به دیگر ابعاد اقتدار ایران توجهی ندارند،‌ اما واقعیت این است که ما همین قدرت را درگذشته داشتیم، از همین امکانات برخوردار بودیم ولی نه به هیچ اجلاس بین‌المللی دعوت می‌شدیم و نه در هیچ کجا کسی ما را تحویل می‌گرفت. از طرفی هرروز فشارهای جدیدی بر مردم وارد می‌شد. این‌ها همه واقعیت‌هایی است که چهار سال پیش وجود داشت ولی امروز خوشبختانه وجود ندارد و این‌ها همه برمی‌گردد به شجاعت و شهامتی که رئیس‌جمهور تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری داشتند و توانستند مسیر دیپلماسی کشور را به سمت درست و مناسب سوق دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار