بیشتر متکدیان شهر اصفهان از اتباع خارجی هستند

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: بیشتر متکدیان شهر اصفهان از اتباع بیگانه هستند که با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند.

بیشتر متکدیان شهر اصفهان از اتباع خارجی هستند

مجتبی کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از ناهنجاریهای اجتماعی که نمایی از بحران در ساختار جامعه است مساله تکدیگری است که افزایش و کاهش این پدیده اجتماعی به معنای وضعیت پایدار و ناپایدار جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: طبق ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، «هرکس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش نماید یا ولگردی کند به حبس از یک تا سه‌ماه‌ محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور کلیه اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده است مصادره خواهد شد . »

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه حضور متکدیان و کودکان خیابانی در سطح شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را آلوده و مخدوش می سازد، بستر ارتکاب جرم و جنایت را نیز مهیا می کند، اظهارکرد: این متکدیان که غالباً از اتباع بیگانه هستند با سوء استفاده از احساسات دینی و عواطف مذهبی شهروندان مبادرت به تکدی گری کرده و روزانه از این راه درآمدهای زیادی را عاید خود می کنند .

وی ادامه داد: متکدیان با ترفندهای خاص و با تغییر مکان، از میادین و چهارراهها وارد مکان های پرترددی همچون مطب پزشکان شده و اقدام به تکدی گری می کنند.

کاظمی تاکید کرد: اگر شهروندان به جای کمک به اینگونه اشخاص، کمک های خود را به نهادهای خیریه و حمایتی معتبر در سطح شهر ارائه دهند قطعاً به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید، ولی با کمک به متکدیان زمینه سوء استفاده و فعالیت بیشتر آنها را فراهم کرده و گدا پروری در شهر رواج خواهد یافت .

وی با بیان اینکه علاوه بر قانون مجازات اسلامی، ۱۳ سازمان و ارگان از جمله فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صداو سیما و... متولی ممانعت از افزایش متکدیان و مبارزه با این پدیده هستند، گفت: اگر سایر دستگاهها به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کردند، بسیاری از این متکدیان ساماندهی می شدند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه مردم باید اطمینان داشته باشند که متکدیان نیازمندان واقعی نیستند، تصریح کرد: متاسفانه غالب متکدیان جمع آوری شده تکراری هستند و تاکنون به دفعات توسط ماموران رفع تخلفات شهری جمع آوری شده اند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار