رشد منفی اعتبارات حمایتی در بخش مشاغل خانگی

مغزی از رشد منفی اعتبارات حمایتی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری تنها به 105 نفر از متقاضیان وام اشتغال خانگی تعلق خواهد گرفت که اعتباری بالغ بر 540 میلیون تومان تعلق گرفته که هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

رشد منفی اعتبارات حمایتی در بخش مشاغل خانگی

محمد مغزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نجف‌آباد، با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در سال 95 نرخ بیکاری در شهرستان 14.54 درصد بود که با شاخص استان برابری می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی تحقیقات پیرامون علل بیکاری، غیر از پارامتر رکود، عواملی هم چون عدم تناسب مهارت‌های مورد نیاز بازار کار با جویندگان کار، تغییر مسیر جویندگان کار از شغل‌های پایدار به سمت کاذب و غیرپایدار، اشباع بودن بعضی رشته‌های تحصیلی و عدم مهارت موجود در بازار کار از دیگر علل بیکاری در شهرستان است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به وجود 11 منطقه و ناحیه صنعتی در شهرستان نجف‌آباد درباره کارگران بیمه‌شده این مناطق گفت: کارگرانی که در سامانه بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، حدود 59 هزار و 447 نفر هستند که از این تعداد هزار و 891 نفر با ثبت‌نام در سامانه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

وی درباره وضعیت دو کارخانه کاشی نیلو و اصفهان و کارگران این دو کارخانه گفت: تمام تلاش مسؤولان استان و شهرستان درباره این دو کارخانه راه‌اندازی دوباره آن است و سعی شده که کارگران این دو کارخانه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند که حدود 300 نفر تاکنون درخواست بیمه بیکاری داده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد، درباره وضعیت مشاغل خانگی در سال گذشته نیز افزود: در بخش مشاغل خانگی در سال 94، اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 50 میلیون تومان به شهرستان تعلق گرفت که در سال 95 محقق شد و حدود 270 نفر به صورت مستقیم در زمینه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان از میان 306 عنوان مشاغل مصوب ستاد مشاغل خانگی کشور، بیشترین متقاضیان در زمینه صنایع‌دستی و کشاورزی و خیاطی ثبت‌نام کرده بودند که بالای 500 نفر در سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی متقاضی داشتیم که اولویت این منابع با طرح ها و فعالیت‌های گروهی و پشتیبان است که سقف افراد جذب به کار، 15 نفر است.

مغزی از رشد منفی اعتبارات حمایتی در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تصمیمات کشوری و استانی، در سال جاری تنها به 105 نفر از متقاضیان وام اشتغال خانگی تعلق خواهد گرفت که مبلغ 540 میلیون تومان اعتبارات به مشاغل خانگی در سال جاری تعلق گرفته که هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

وی درباره میزان تعهد اشتغال در شهرستان در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان 5 هزار و 560 نفر بوده است که از این تعداد 4 هزار و 832 نفر توسط واحدهای اقتصادی و صنعتی محقق گردید که به دلیل ضعیف بودن منابع حمایتی، یک برابر و نیم رشد نسبت به سال گذشته در میزان تعهد اشتغال در شهرستان وجود داشته است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برخی از خدمات اینترنتی راه‌اندازی شده در اداره کار نیز گفت: راه‌اندازی سامانه تلفن گویا و هم‌چنین سامانه پیامک اطلاع‌رسانی جهت ارسال ابلاغ به کارفرمایان و کارگران که به این طریق مراحل پرونده بدون حضور شخص انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های هفته کار نیز بیان داشت: دیدار منتخبین کارگران با فرماندار شهرستان، نماینده مجلس و دیدار با رییس مجمع نمایندگان استان و بیان برخی مشکلات و دغدغه‌های موجود، برپایی نماز وحدت با حضور جمعی از کارگران در منطقه صنعتی منتظریه، تقدیر از کارگران نمونه استان که از هر شهرستان یک نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرد که از شهرستان نجف‌آباد کارگری از تولیدی قدس موردتقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار