اصفهان صنعتی ترین استان کشور

استاندار اصفهان گفت: ۱۵ درصد از تولید ناخالص کشور متعلق به استان اصفهان بوده و باید گفت اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که ۷۰ درصد از فولاد کشور، ۵۰ درصد از صنایع ساختمانی، ۶۰ درصد مصنوعات طلایی کشور و ۲۵ درصد ازفرآوردهایی نفتی از این استان توزیع می شود و ۱۰ درصد کارگران کشور در این استان فعالیت می کنند.

اصفهان صنعتی ترین استان کشور

رسول زرگرپور در نشست شورای اداری شهرستان لنجان شهرستان لنجان را ایرانی کوچک با مردمانی بزرگ دانست و اظهار کرد:ما معتقدیم امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا و پایداری خانواده شهدا، جانبازان و ایثار گران هستیم و مردم شهرستان لنجان با اهداء پنج شهید در دوران انقلاب اسلامی و ۷۵۰ شهید و ۲ هزار و ۱۹۹ نفر جانباز و صدونوزده آزاده وفاداری خود را در لحظه های نیاز به نظام و انقلاب ثابت نموده اند و این سند افتخاری برای مردم شریف این خطه است .

وی با اشاره به انتخابات سرنوشت ساز پیش رو، افزود: ما در استان اصفهان بیش از دیگر استان های کشور درگیر انتخابات هستیم چراکه ۴ انتخابات در این استان برگزار خواهد شد و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها بر اساس قانون اساسی با رای مردم انتخاب می شوند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هر سال در کشور انتخابات برگزار می شود و در سال جاری نیز انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر و انتخابات میاندوره ای مجلس در شهرستان اصفهان برگزار می شود که اهمیت انتخابات را از بعد حجم کار، تنوع و گستردگی آن نشان می دهد

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت مدیریت کلان کشور و مدیریت های محلی شهرها و روستاها، ادامه داد: در انتخابات امسال همه ی شئونات، محلی و حکومتی رقم می خورد و با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سرنوشت مدیریت های محلی و در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت مدیریت کلان کشور مشخص خواهد شد و این مجموعه یعنی اداره کل کشور و مردم مقدرات کشور را برای چهارسال آینده رقم خواهند زد .

زرگرپور اضافه کرد: باید تلاش شود انتخابات پیش رو وحدت آفرین و انسجام بخش باشد و در کمال صحت و سلامت و امنیت و آرامش برگزار شود لذا امنیت و آرامش انتخابات اصلی ترین وظیفه ی مجریان انتخابات است و باید با جدیت و وسواس دنبال شود .

همه ی انتخابات گذشته در صحت و سلامت برگزار شده است

وی عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت که همه ی انتخابات گذشته در صحت و سلامت برگزار شده و در امسال نیز انتخابات مهم پیش رو باید در سلامت کامل برگزار شود .

استاندار اصفهان بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است و صیانت از حق الناس ضروری است و باید رعایت انصاف در مسائل مدنظر قرار گیرد

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید فضای پرنشاط سیاسی در جامعه فراهم گردد، خاطرنشان کرد: به دلیل تغییر و تحولات کشور و همچنین مسائل بین المللی باید انتخابات پیش رو با شکوه و ابهت برگزار شود و بر همین اساس بحث حضور حداکثری مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: باید توجه داشت که در تبلیغات انتخاباتی دستاوردهای نظام تضعیف نشود و نباید اجازه داد این دستاوردها در سایه مسائل تبلیغاتی مورد تضعیف قرار گیرد چراکه نشاط و شادابی مردم بسیار حائز اهمیت است و اینگونه رفتارها ثمره خوبی را به همراه نخواهد داشت.

استاندار اصفهان یاداور شد: دستاوردهای دولت یازدهم، دستاوردهای نظام اسلامی است و عده ای با نادیده گرفتن موفقیت های چشمگیر این دولت، دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال می برند و این ظلم در حق نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دستاوردهای دولت یازدهم، دستاوردهای نظام اسلامی است

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و چالش های موجود در استان اصفهان، تصریح کرد: استان اصفهان از یک طرف ظرفیت ها و مزیت های بزرگی داشته که در سطح ملی به آن ها پرداخته می شود و از طرف دیگر هم با چالش ها و مشکلات و گلوگاه هایی مواجه بوده که باید در سطح ملی به آن پرداخته شود -.

زرگرپور افزود: ۱۵ درصد از تولید ناخالص کشور متعلق به استان اصفهان بوده و باید گفت اصفهان صنعتی ترین استان کشور است که ۷۰ درصد از فولاد کشور، ۵۰ درصد از صنایع ساختمانی، ۶۰ درصد مصنوعات طلایی کشور و ۲۵ درصد ازفرآوردهایی نفتی از این استان توزیع می شود و ۱۰ درصد کارگران کشور در این استان فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: ۴۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور در استان اصفهان قرار دارد که البته ۱۰۰ هزار هکتار به دلیل خشکسالی از دایره کشاورزی خارج شده است.

اصفهان صنعتی ترین استان کشور

استاندار اصفهان متذکر شد: در هر ۲۴ ساعت ۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر در استان تولید می شود که ۲ هزار ۵۰۰ تن آن در استان مورد استفاده قرار می گیرد و هزار تن به خارج از استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان رتبه نخست کشوری در تولید گوشت سفید را به خود اختصاص داده و در هر سال بالغ بر ۲۴ میلیون قطعه مرغ تولید می شود و به همین علت است که با وقوع آنفولانزای مرغی شاهد معدوم سازی ۳ میلیون ۶۰۰ هزار قطعه مرغ و ۵۷۰ تن تخم مرغ به دلیل حفظ سلامت مردم هستیم و دولت خسارت به وجود امده را پرداخت می کند.

زرگرپور اضافه کرد: استان اصفهان به عنوان ۱۰ شهر برتر گردشگری دنیا مطرح است و باید گفت اصفهان همواره به عنوان یکی از ۱۰ شهر زیبای جهان سرشار از آثارهنری و تاریخی است و با توجه به داشتن قابلیت های توریستی شهر اصفهان و برخورداری از جاذبه های گردشگری بسیار در زمینه های تاریخی، طبیعی و انسان ساخت با ارزش ملی و فراملی و وجود اثر تاریخی غیرمنقول و اثر شناخته شده منقول بازمانده از ادوار مختلف در جای جای استان،‌این استان ر

ابه عنوان یک قطب مهم گردشگری کشور تبدیل کرده است .

وی عنوان کرد: بر همین اساس در سال ۹۲، ۶۵ هزار توریست خارجی وارد استان اصفهان شد اما تنها در فروردین ماه سال جاری شاهد حضور ۸۵ هزار توریست خارجی در این استان بودیم و رشد ۸ برابری را شاهد بودیم و بر همین اساس در برنامه ۵ ساله پیش بینی حضور ۱ میلیون نفر توریست خارجی را کرده ایم.

حضور ۸۵ هزار توریست خارجی در فروردین ماه سال جاری در اصفهان

استاندار اصفهان بیان کرد: آمار حضور توریست داخلی در استان اصفهان بالغ بر ۳ میلیون نفر بوده که در برنامه ۵ساله پیش بینی ۱۰ میلیون نفر است.

وی با اشاره به مطرح شدن اینکه اصفهان با سونامی توریست مواجه خواهد بود، گفت: در سال ۹۲ در استان اصفهان بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ هتل مشغول به فعالیت بودند که در پایان سال ۹۵ این مهم به ۲۰ هزار هتل افزایش یافت.

زرگرپور خاطرنشان کرد: هنر مدیریت در این استان استفاده از ظرفیت ها و مزیت های موجود در جهت حل چالش ها و معضلات است اما باید به مسائل، معضلات و چالش های این استان در سطح ملی پرداخته شود .

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه کریدور شمال_جنوب وشرق_ غرب از استان اصفهان می گذرد و براساس آماردریافتی از سازمان حمل ونقل جاده ای بالغ بر ۴۰ درصد بار کشور و ۲۰ درصد مسافرکشور از شریانهای حیاتی این استان عبور می کند و این نشان از عملکرد ملی استان اصفهان دارد و باید در حد ملی به این استان دیده شود.

۴۰ درصد بار کشور و ۲۰ درصد مسافرکشور از شریانهای حیاتی استان اصفهان عبور می کند

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با تلاش های صورت گرفته امروز وضعیت هوا در استان اصفهان بسیار وضعیت مناسبی پیدا کرده است، اضافه کرد: در سال ۹۲ تنها ۷۵ روز هوای سالم در استان اصفهان داشتم اما با تلاش های انجام گرفته در سال گذشته این میزان به ۲۷۵ روز هوای سالم رسید و ۴ برابر افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: البته ما معتقدیم این مسئله کافی نبوده و باید همچنان ارتقاء پیدا کند اما روند پیش رو، روندی صحیح است و همانطور که ریاست جمهوری اعلام کردند طرح کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفقترین طرح آودگی هوا در کشور شناخته شد که این مهم خود نکته ای قابل توجه است.

زرگرپور با بیان اینکه برنامه پنج سال آینده تبدیل هوای اصفهان از هوای سالم به پاک است، عنوان کرد: این فرآیند ادامه پیدا خواهد کرد تا شاهد هوای سالم در ۳۶۵ روز باشیم و بعد از ان در قالب برنامه ۵ ساله باید هوای اصفهان از هوای سالم به هوای پاک تبدیل شود .

وی ریزگردها را تهدیدی برای امنیت زیست محیطی دانست و بیان کرد: باید توجه داشت که ۳۰ درصد از خاک استان اصفهان کویری است و بر همین اساس پیش بینی م یشد ظرف چند سال آینده وضعیتی به مراتب نگران کننده تر از اهواز داشته باشیم.

۶ هزار هکتار تاغ در استان اصفهان به کشت رسیده است

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با تهدید ریزگردها در استان اصفهان طرح تثبیت خاک و کشت تاغ در ۱۰ هزار هکتار به صورت جهادی آغاز شد و ظرف ۲ سال بالغ بر ۶ هزار هکتار تاغ در این استان به کشت رسیده است و این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ تنها ۲۶۰ هکتار کشت تاغ داشته ایم و اگر ۴ هزار هکتار دیگر به کشت برسد اصفهان را از هجوم ریز گردها محفاظت خواهیم کرد.

وی اذعان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید پیکره ی آبی زاینده رود با ۳ معضل اساسی عدم مدیریت یکپارچه، خشکسالی و بارگذاری های خارج از ظرفیت مواجه بود که باعث شده رودخانه ی دائمی به یک رودخانه ی فصلی تبدیل شود و اگر در خصوص آن اقداماتی صورت نمی گرفت به یک رودخانه ی خشک تبدیل می شد .
زرگرپور با بیان اینکه دولت پس از سه ماه از تغییر مدیریت استان، طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود را در شورای عالی آب به تصویب رساند، گفت: بخش های قابل توجهی از این طرح اجرایی شده و بخشی از آن نیز سرعت لازمه را نداشته است

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مشکل اقتصادی و فنی وجود ندارد، تصریح کرد: محدودیت های امنیتی، اجتماعی و سیاسی بر اجرای این مصوبه حاکم شد که این مهم با سرعت لازم اجرایی نگردید.

استاندار اصفهان با اشاره به معضلات اقتصادی حاکم بر این استان، گفت: نرخ بیکاری در کشور۱۲.۴ درصد و در استان ۱۴.۴ درصد است و باید گفت نرخ بیکاری استان ۲ درصد بالاتر از نرخ کشور است و دلیل آن مهاجر پذیر بودن استان و قرار دادن ۳۰ درصد از تخت بیمارستان های استان به افراد غیر بومی است.

وی تاکید کرد: هدف گذاری ما در اشتغال رسیدن به نرخ بیکاری کشور است و طی ۲ سال گذشته ۷۷ هزار فرصت شغلی که می توانست از دست برود با سیاست های دولت حفظ شد البته ۲۵ هزار فرصت شغلی نیز از دست رفت و تحت حمایت بیمه بیکاری قرار گرفتند.

اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در جهان شهره است

زرگرپور با اشاره به وضعیت بیمارستان های استان اصفهان یادآور شد: یکی از مباحثی که در طول خدمت دولت تدبیر و امید توجه خاصی به آن شده، بحث توجه به حوزه سلامت و بهداشت و درمان بوده است و باید گفت ۶ هزار تخت بیمارستانی طی ۱۰۰ سال گذشته در استان احداث شده بود اما طی ۳ سال گذشته هزار و۲۰۰ تخت جدید در بیمارستانه ای استان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در جهان شهره است، گفت: با توجه به اینکه هنر یکی از سه اولویت اصلی آینده اصفهان است از هیچ کمکی در راستی پیشرفتِ هنر و کمک به هنرمندان دریغ نخواهیم کرد

استاندار اصفهان عنوان کرد: تعداد صندلی‌های سینما در طول سه و سال نیم گذشته، دو و نیم برابر و همچنین تعداد مخاطبان هنر هفتم در اصفهان هفت برابر شده است .

وی بیان کرد: عملکرد دولت جزو دستاوردهای نظام به شمار می آید اما متاسفانه یک عده ای بی انصاف هستند و انصاف با آنها قهر کرده به همین خاطر پیشرفت ها را باور نکرده و تمام موفقیت ها را انکار می کنند
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار