معنای اقتصاد مقاومتی دست به زانو گرفتن است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت:فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به خوبی نشان می دهد شعارهایی که ایشان برای نامگذاری سال انتخاب شده همانند قطعه های مختلف یک پازل است که در صورت اجرایی شدن آنها بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

معنای اقتصاد مقاومتی دست به زانو گرفتن است

محسن کوهکن در نشست شورای اداری شهرستان لنجان با انتقاد نسبت به گزارش‌های فرماندار این شهرستان اظهار کرد: مسائل شهرستان همانگونه بود که توسط فرماندار شهرستان ارائه شد اما شاید بهتر بود گزارش‌های ارائه شده در این جلسه، چند ماه قبل و یا بعد از برگزاری انتخابات صورت می‌گرفت تا شائبه استفاده از امکانات دولت برای تبلیغ آقای روحانی کاندیدای ریاست جمهوری پیش نیاید.

وی افزود: البته ارائه گزارشات عملکردی، با هدف تبلیغ برای کاندیدای خاصی انجام نگرفت اما باید توجه داشت که امروز در شرایطی قرار داریم که معمولا در مسیر انتخابات فعلا فرهنگ مچ گیری نمایان است و در این وضعیت باید به شکلی عمل کرد که از ایجاد شائبه های مختلف جلوگیری کرد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه باید برای رفع موانع تولید و کسب‌وکار در کشور نگاهی ویژه داشت، تصریح کرد: وزارت اقتصاد تحقیقی بر روی بحث موانع تولید و کسب‌وکار انجام داد و جلسه ای که برگزار شد کارشناسان این تحقیق مطرح کردند در کشوری مانند کشور سوئد برای صدور یک مجوز ۹۹ ثانیه زمان لازم است و در حالی‌ که همین موضوع در کشورمان ماه‌ها به طول می‌ انجامد .

بروکراسی اداری برای کارآفرینان همچون تحریم است

وی نداشتن توجیه اقتصادی را یکی دیگر از موانع رونق اقتصادی در جامعه برشمرد و ادامه داد: بسیاری از طرح‌های اقتصادی ما کارشناسی شده نبوده و به همین خاطر یا به عرصه ظهور نمی‌رسند و یا در صورت عملیاتی شدن سریعا با شکست مواجه خواهند شد .

کوهکن با بیان اینکه ظرفیت کاهش رتبه ایران در فضای بهبود کسب و کار با مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار شدنی است اضافه کرد: امروز بخشی از قوانین موازی و مزاحم کسب و کار شناسایی شده است و بر همین اساس باید گفت بهبود فضای کسب وکار محور مزیت رقابتی و تسریع بخش توسعه صادرات و حوزه در بازارهای جهانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار از الزامات ایجاد فضای رقابتی است، عنوان کرد: این شاخص به عنوان بسترساز خصوصی‌سازی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است اما باید به این مهم نیز توجه داشت که تولید نیروی محرکه هر اقتصادی است و بدون این مهم چرخ اقتصاد دیر یا زودلنگ خواهد ماند زیرا تکیه بر هرمنبع دیگری غیر از تولید همیشگی نخواهد بود.

بهبود فضای کسب و کار از الزامات ایجاد فضای رقابتی است

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین اصل در اقتصاد توجه به تولید داخلی است، بیان کرد: فرهنگ تولید باید در جامعه گسترش پیدا کند، به‌گونه‌ای که توجه به تولیدداخلی و ایجاد شغل جزو ارزش‌های حاکم و حتی مقدس جامعه شمرده شود چراکه تنها از طریق حمایت از تولید، بخش خصوصی و تجدیدنظر در روش‌های فعلی حمایتی می‌توان رشد و توسعه اقتصاد را انتظار کشید.

وی خاطرنشان کرد:حذف و یا اصلاح برخی قوانین دست و پاگیر که سم مهلک و ضربه آخر به بدنه تولید است، تسریع و تسهیل نحوه تزریق اعتبارات و تسهیلات به بخش‌های تولیدی، کاهش بروکراسی‌های اداری و اصلاح نظام مدیریتی ناکارآمد که در بسیاری مواقع بیش از تحریم‌های خارجی برای تولید داخلی خطرناک است از جمله اقداماتی است که باید در این راستا صورت گیرد.

تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار جدی گرفته شود

کوهکن با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف اذعان کرد: مردم از نظرحضور در صحنه های مختلف، دفاع از ارمان ها و دستاوردهای نظام و حتی دفاع از حرم بسیار محکم و قوی عمل کرده اند اما آیا این نمره درخشان را می توان به مرفتار اقتصادی نیز می توان داد اقتصادی

وی متذکر شد: جالب است بدانیم اگر در کشورهای غربی محصولی گران‌تر شود فرهنگ مردم آن منطقه به‌گونه‌ای است که سریعا تقاضا را کاهش می‌دهند تا قیمت‌ها شکسته شودو درحالی‌که در ایران عکس این ماجرا اتفاق می‌افتد و زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد تقاضا افزایش می یابد فلذا این فرهنگ نیز باید در جامعه اصلاح شود.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صحبت ها و شعارهایی که از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح می شود به گونه ای است که مردم این سوال می کنند که به نظر شما اگر کدام یک از کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور منتخب، انتخاب شود تمام مشکلات کشور مرتفع می گردد.

ب

اید بدانیم قفل‌های مشکلات اقتصادی به دست خود مردم باز می شود

وی تاکید کرد: زمانی که مناظرات ریاست جمهوری پخش می شود، احساس می شود این عزیزان روبه روی یک اقیانوس ایستاده اند اما به شکلی صحبت می کنند که مردم به این باور می رسند که این افراد از این اقیانوس بدون کوچکترین خیس شدن عبور می کنند و باید گفت طرح شعارهایی همچون ایجاد چند میلیون شغل، پرداخت چند برابری یارانه صحیح نیست.

کوهکن ادامه داد: بیشتر مشکلات کشور ما مربوط به این می‌شود که مردم ما چشم‌انتظار تغییر دولت‌ها هستند تا مشکلاتشان توسط رئیس جمهور حل شود و تا زمانی‌که چنین اعتقادی در بین ما وجود داشته باشد مشکلات ما به قوت خود باقی خواهد بود .

وی اضافه کرد: مردم ما باید به این باور دست پیدا کنند که تغییر و تحولات اساسی توسط خودمان محقق خواهد و باید توجه داشت اجرای پروژه های مختلف عمرانی با حضور بخش خصوصی با سرعت بسیار بیشتری به سرانجام خواهد رسید.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری همه توانمندی‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور را امری ضروری است و چندی پیش برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی فاضلاب شهری در شهرستان لنجان که پیش‌ از این و در مدت ۳۵ سال حدود ۹۰ کیلومتر آن اجراشده بود، اما در طول ۳ و با مشارکت فولاد مبارکه بیش از ۲۴۰ کیلومتر این طرح اجرایی شده است.

معنای اقتصاد مقاومتی دست به زانو گرفتن است

وی با اشاره به اینکه معنای اقتصاد مقاومتی دست به زانو گرفتن است، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به خوبی نشان می دهد شعارهایی که ایشان برای نامگذاری سال انتخاب شده همانند قطعه های مختلف یک پازل است که در صورت اجرایی شدن آنها بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

کوهکن اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری در کشور اگر هم و غم خود را برای برداشتن موانع به کار برده و سرمایه ایرانی های داخل را جذب کرده و به سمت تولید هدایت کنیم، اقدام خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است .

وی در ادامه با توجه به اعتبارات صندوق فولاد در کشورمان گفت: امروز صندوق فولاد خودش ۳۰ میلیارد تومان درآمد دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از خزانه می‌گیرد تا بتواند حقوق به نیروهای مربوط به خود را پرداخت کند .

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: صندوق‌های بازنشستگی ما در وضعیتی به سر می‌برند که باید واقع‌بینانه با آن‌ها رفتار شود تا در آینده دچار مشکل نشویم​​​​
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار