هیچ اقدام عملی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی انجام نشده است

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون قول‌های مثبت زیادی درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی و قالی‌بافان از سوی وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی داده شده اما هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

هیچ اقدام عملی برای بیمه هنرمندان صنایع دستی انجام نشده است

بهمن نامور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: بیمه هنرمندانی که در طول سال‌های گذشته قطع شده، به دلیل یا قصور شخص هنرمند در پرداخت حق بیمه که ما نسبت به قطع بیمه آنها معترض هستیم.
وی با بیان اینکه بحث بیمه هنرمندان دست سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: ما بارها این موضوع را از سوی وزیر کار و رفاه اجتماعی و مسئولان مربوطه در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: تاکنون قول‌های مثبت زیادی درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی و قالی‌بافان از سوی وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی داده شده اما هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم قبل از تمام شدن دوره مدیریتی بنده و تغییرات در وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، بحث بیمه هنرمندان صنایع دستی به نتیجه مطلوب برسد.
نامور مطلق گفت: بیمه حق هنرمندان صنایع دستی و قالی‌بافان است و ما سعی می‌کنیم از این حق صیانت کنیم.
به گزارش تسنیم؛ سازمان تأمین اجتماعی از 17 مهر سال 93 هیچ فرد هنرمند را بیمه نکرده است و از همان تاریخ به هر بهانه‌ای بیمه قالی‌بافان را قطع می‌کند که این موضوع سبب بی‌انگیزگی هنرمندان صنایع دستی و قالیبافان شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار