برگزاری جشن ازدواج طلاب خواهر حوزه علمیه در روز جوان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: تعداد طلاب خواهری که در یک سال گذشته در کل استان ازدواج کرده‌اند، 241 نفر بوده که برای 137 طلبه خواهر شهر اصفهان هم‌زمان با میلاد حضرت علی‌اکبر جشن ازدواجی برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ازدواج طلاب خواهر حوزه علمیه در روز جوان

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: 6 سال است که حوزه علمیه اصفهان برای خواهران طلبه‌ای که در سال جدید ازدواج کردند جشنی برگزار می‌کند، که قبلاً از اول ذی‌حجه تا ذی‌حجه سال بعد و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) تدارک دیده می‌شد ولی قرار شد در پایان هر سال شمسی این مراسم انجام شود که امسال با تأخیر همراه بوده است.

وی با بیان اینکه این جشن مورد استقبال واقع شده و حوزه‌های علمیه در استان‌های دیگر هم از این برنامه الگو گرفته‌اند، افزود: مسأله ازدواج در حوزه علمیه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از بین 6 هزار و 500 طلبه خواهری که شاغل به تحصیل هستند، بیش از نیمی از آن‌ها متأهل شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه در شهر اصفهان 15 حوزه علمیه مختص خواهران وجود دارد، خاطر نشان کرد: فضای حوزه‌های علمیه برای معرفی خواهران طلبه جهت ازدواج آماده است، این کار فارغ از وظایف حوزه و فقط در حد معرفی خواهد بود.

وی یادآور شد: تعداد طلاب خواهری که در یک سال گذشته در کل استان ازدواج کرده‌اند، 241 نفر بوده است که از این تعداد برای 137 طلبه خواهر شهر اصفهان به طور متمرکز روز دوشنبه هم‌زمان با میلاد حضرت علی‌اکبر جشن ازدواجی از ساعت 16 با حضور حجت‌الاسلام دهنوی در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود و برای تعداد 104 نفر دیگر در شهرستان‌های استان آیین مشابهی برنامه ریزی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اذعان کرد: بیش از 500 استاد حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تدریس هستند که اغلب آن‌ها را خواهران تشکیل می‌دهند و جهت تقویت آن‌ها برنامه‌های آموزشی مدونی خواهیم داشت و به زودی از زحمات آن‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

ابطحی با اشاره به داوطلبان ورود به حوزه علمیه خاطر نشان کرد: امسال بیش از 2 هزار نفر در فراخوان حوزه علمیه ثبت‌نام کردند که مصاحبه آن‌ها برای انتخاب هزار و 500 نفر در ابتدای تیر انجام می‌گیرد و امتحان کتبی برای ورود به حوزه نیز حذف‌شده است.

وی تأکید کرد: برای ورودی‌های سال جدید، در هر حوزه تنها می‌توانیم یک کلاس را اختصاص دهیم و جز در موارد معدود بیش از این ظرفیت نخواهیم نداشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر طلابی که به صورت حضوری در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند، امکان تحصیل غیرحضوری و مجازی هم فراهم شده است که بیش از هزار و 500 طلبه را شامل می‌شود.

ابطحی یادآور شد: حوزه‌های علمیه فضای امنی را برای تحصیل فراهم کرده‌اند که در کنار قرآن و احادیث به افزایش معرفت و معنویت هم کمک می‌کند و پایگاهی برای تربیت سرباز جهت حضور امام زمان خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه مثل دانشگاه شده است و مدرکی که به فارغ‌التحصیلان آن داده می‌شود، رسمی بوده و نیازی به معادل‌سازی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار