رویدادهای آسمانی نیمه دوم اردیبهشت

درنیمه دوم اردیبهشت شاهد پدیده های آسمانی مختلفی از جمله هم نشینی ماه و مشتری، ماه بدر، هم نشینی کیوان و ماه و قرار گرفتن ماه در اوج زمینی خواهیم بود.

رویدادهای آسمانی نیمه دوم اردیبهشت

به گزارش ایمنا، مدیرانجمن نجوم آماتوری ایران گفت: درنیمه دوم اردیبهشت شاهد پدیده های آسمانی مختلفی از جمله هم نشینی ماه و مشتری، ماه بدر، هم نشینی کیوان و ماه و قرار گرفتن ماه در اوج زمینی خواهیم بود

مهندس مسعود عتیقی گفت: ساعت ۱:۵۴ بامداد دوشنبه ۱۸ اردیبهشت غول خانواده خورشیدی سیاره برجیس (مشتری) ۲.۱ درجه جنوب ماه خواهد بود که به این پدیده قران (هم نشینی) ماه و مشتری می گویند.
وی افزود: ساعت ۲:۱۳ دقیقه بامداد پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه به وضعیت بدر یا همان ماه کامل خواهد رسید و جمعه ۲۲ اردیبهشت ۲۱ دقیقه پس از نیمه شب ماه در اوج زمینی قرار می گیرد که ۴۰۶ هزار و ۲۱۲ کیلومتر با زمین فاصله خواهد داشت.
عتیقی خاطر نشان کرد: ساعت ۳:۳۷ دقیقه بامداد یکشنبه ۲۴ اردیبهشت سیاره زیبا و حلقه برگردن کیوان (زحل) ۳.۱ درجه جنوب ماه خواهد بود و سه روز بعد یعنی چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت سیاره تیز پای خانواده خورشیدی 'تیر' ساعت ۳:۳۰ دقیقه پس از نیمه شب به بیشترین کشیدگی غربی خود رسیده و ۲۵.۸ درجه با مهر تابان جدایی خواهد داشت؛ بهترین شرایط رصد این جرم در بامداد پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت خواهد بود.
به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری، جمعه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۵:۳ دقیقه بامداد ماه به وضعیت تربیع آخر می رسد و در ساعت ۶ بامداد کره ماه به گره نزولی رسیده و به پایین صفحه مداری زمین می خزد و به این ترتیب وقایع آسمانی دومین ماه بهار ۹۶ به پایان می رسد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار