پلیس ساختمان در شهر اصفهان فعال است

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان گفت: پلیس ساختمان در شهر فعال شده و مهمترین وظیفه آن نظارت بر ساخت ساختمان ها طبق ضوابط شهرسازی است.

پلیس ساختمان در شهر اصفهان فعال است


وحید مهدویان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آیین نامه پلیس ساختمان طی لایحه ای در خرداد سال ۹۳ توسط شهرداری اصفهان به شورای اسلامی شهر ارسال و در آذرماه ۹۳۳ به تصویب شورای شهر رسید و برای اجرا به شهرداری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه که با هدف نظارت حداکثری بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد پروانه ساختمان در حین ساخت وساز، تشخیص جلوگیری به هنگام از هر گونه تخلفات ساختمانی، نگارش و ابلاغ شده است، تیم ۳ نفره کارشناسی که در مناطق ۱۵ گانه شهرداری مستقر می باشند، موظف به انجام بازدید های دوره ای و موارد مربوط به شکایات مردمی و اعلام نظر کارشناسی هستند.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری شهرداری اصفهان یادآور شد: در حال حاضر تیم کنترل ساختمان در شهرداری اصفهان دایر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: پلیس ساختمان یا به عبارتی دیگر گشت فنی ساختمان تیمی کاملاً فنی و کارشناسی هستند که هنگام بازدید از ساختمان، ضوابط شهرسازی، مفاد پروانه ساختمان و موارد مربوط به مقررات ملی ساختمان را کنترل و صحت یا عدم صحت آن را اعلام می کند و در صوت مشاهده تخلف با هماهنگی تیم کنترل ساختمان، از ادامه ساخت و ساز جلوگیری به عمل می آید.

مهدویان با بیان اینکه برای گشت فنی ساختمان نرم افزاری در سیستم شهرسازی و درآمد پیش بینی شده که کلیه اطلاعات پرونده های شهرداری از طریق نرم افزار اپلیکیشن که بر روی تبلت ماموران گشت فنی نصب می شود، قابل دسترسی در محل است، گفت: با وجود این نرم افزار دیگر نیاز نیست پرونده ای در محل رؤیت شود زیرا موقعیت ملک توسط GPS شناسایی وکلیه محتویات پرونده از جمله پروانه دار بودن یا نبودن ساختمان به صورت کاملاً الکترونیکی کنترل و در صورت مشاهده تخلف، مراتب به شهرداری و مالکان ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار گشت فنی ساختمان راه اندازی شده و همزمان با تسری سیستم شهرسازی و درآمد، این نرم افزار هم در اختیار کارشناسان مستقر در مدیریت خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری قرار می گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار