برپایی نمایشگاه عکس "خطی ز دلتنگی" در موزه هنرهای معاصر

گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی تا پنجم خردادماه میزبان نمایشگاه عکس‌ از مجموعه "خطی ز دلتنگی" است.

برپایی نمایشگاه عکس "خطی ز دلتنگی" در موزه هنرهای معاصر

به گزارش ایمنا، نمایشگاه "خطی ز دلتنگی" با محوریت دیوارنوشته های قدیم اصفهان در محل موزه هنرهای معاصر برپا شده است.
در این نمایشگاه که در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برپاشده، حدود 40 عکس از دیوارنوشته‌های بناهای تاریخی شهر اصفهان برای عموم به نمایش گذاشته شده است.
دیوارنوشته‌هایی که در قالب این عکس‌ها به معرض نمایش گذاشته شده، از ابتدایی‌ترین یادگاری نویسی ها تا ثبت‌های دقیق تاریخی را در برمی‌گیرد، از اشعار عاشقانه و مذهبی تا بیان وضعیت معیشت مردم اصفهان در سده‌های گذشته، از روزهای خوش حاشیه زاینده‌رود تا قحطی و فجایع انسانی که شاید در هیچ کتاب تاریخی به این وضوح به آن نپرداخته‌اند.
گردآوری این مجموعه به مدت پنج سال به طول انجامیده که پژوهش آن از سال 91 از بخش مسجد علیقلی آقا آغاز شد و در طی این سال‌ها با کمک هنرمندانی همچون غلامحسین عرب، حسین شجاعی منش، فریبرز علاقه بند، محسن صفوی و علیرضا سوری 17 مکان تاریخی ازجمله مجموعه تاریخی نقش‌جهان، مسجد امام، مسجد سید، مسجد حکیم، تکیه بابا رکن‌الدین، تکیه میر و چهل‌ستون را به‌طور کامل جستجو و حدود 670 عکس تهیه شد.
نمایشگاه عکس "خطی ز دلتنگی" تا چهارم خردادماه برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده و مردم هنردوست اصفهان می‌توانند به محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار