آغاز به کار پنجمین دوره تربیت مربی نوجوان "رهیار" در اصفهان

پنجمین دوره تربیت مربی نوجوان با هدف انتخاب مربیان آگاه و توانمند به همت دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار پنجمین دوره تربیت مربی نوجوان "رهیار" در اصفهان

به گزارش ایمنا ، دوره تربیت مربی نوجوان رهیار در نیمه دوم اردیبهشت ماه در مجتمع آموزشی معراج اندیشه برگزار می شود.
پنجمین دوره تربیت مربی رهیار از سوی دفتر تخصصی نوجوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده که ارائه مسائل مربوط به نوجوان شامل نوجوان و هیجانات، نوجوان در دنیای جدید و نوجوان آسیب ها و توانمندی ها از جمله سرفصل های این دوره است.
این دوره به مدت 6 روز در تاریخ های 16، 21، 23، 28، 30 و 31 اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 20 ویژه مربیان شرکت کننده در این دوره در حال برگزاری است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه تعلیم و تربیت و مدیر ملی مطالعات بین‌المللی تیمز و پرلز در ایران در افتتاحیه پنجمین دوره رهیار بیان کرد: یادگیری در عصر کنونی یکی از مهمترین زمینه‌ها در روانشناسی امروز و در عین حال یکی از مشکل ترین مفاهیم برای تعریف کردن است.
عبدالعظیم کریمی معنای ساده یادگیری را کسب اطلاعات یا معلومات و مهارت‌ها دانست و گفت: معلم در نقش یاد دهنده با حضور عاطفی، روانی، شناختی، نگرشی و ...خود ناخواسته پیام‌های آشکار یا پنهانی را به مخاطب منتقل می‌کند که با آنچه معلم دیگری انتقال می‌دهد، متفاوت است.
این عضو علمی پژوهشگاه، در تعریف مفهوم تربیت اظهار داشت: این کلمه گاه به معنی گسترده‌ای به کار رفته و آن را به مجموعه تأثیرهایی که طبیعت یا آدمیان دیگر می‌توانند بر عقل یا اراده ما بگذارند تلقی می‌شود.
کریمی با اشاره به " ناباب و نایاب در تربیت" افزود: هدف تربیت نه تغییر دادن صنعتی افراد بلکه تایید کردن فطری آنهاست و تربیت دینی نه فربه سازی ذهن از معلومات دینی ، بلکه شعله ور ساختن شور دینی و برانگیختن حس دینی برای زیست مومنانه است.
وی خاطرنشان کرد: با این نگاه معلوم می‌شود که پیشرفت تحصیلی، شتاب گرفتن دانش آموزان برای رقابت فرساینده در نمره و رتبه عالی نیست بلکه یورش مشتاقانه به ناشناخته‌هایی است که بنیاد شناخته‌های آنها را به طرزی مرموزانه ، والایی می‌بخشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار