مخالف فروش پیتزاهای پنج هزارتومانی در اصفهان هستیم

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ اصفهان مشکل بزرگ این صنف را فروش پیتزاهای پنج هزار تومانی اعلام کرد و گفت: ما به شدت مخالف فروش پیتزاهای پنج هزار تومانی هستیم.

مخالف فروش پیتزاهای پنج هزارتومانی در اصفهان هستیم


سیدمصطفی موسوی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص گران فروشی و ارزان فروشی برخی از واحدهای صنفی ساندویچ و پیتزا، اظهار داشت: متاسفانه مشکل بزرگ این صنف فروش پیتزاهای پنج هزار تومانی است.

وی همچنین درباره تنوع فاحش قیمت واحدهای صنفی این اتحادیه از حدود پنج هزار تا ۶۰ هزار تومان، گفت: ما به شدت مخالف فروش پیتزاهای پنج هزار تومانی هستیم چرا که مواد مورد استفاده آنها به تبع مناسب و با کیفیت نیست.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ اصفهان تاکید کرد: در این خصوص چندین بار با اداره بهداشت و واحدهای صنفی فروش پیتزای پنج هزار تومانی در اصفهان مکاتبه کرده ایم اما متاسفانه هنوز از هیچ کدام پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی تصریح کرد: بازرسان اداره بهداشت باید با بازدید از این واحدها بر کیفیت و نوع و درجه مواد پیتزاهای پنج هزارتومانی نظارت کنند و در این صورت می توان برای آنها تصمیم مشخصی گرفت.

موسوی در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت بازرسی اصناف نمی تواند بر این واحدها نظارتی داشته باشد، گفت: بازرسی اصناف به طور معمول نمی تواند کیفیت مواد را مشخص و یا تایید کند و این کار باید حتما از سوی بهداشت انجام شود.

وی همچنین در خصوص فروش پیتزاهای ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی دربرخی از واحدهای فروش، بیان داشت: به طور معمول قیمت مورد تایید پیتزا حدود ۲۰ هزار تومان است و پیتزاهایی با قیمت بیشتر معمولا دو نفره و با حجم بالاتر و یا به اصطلاح خانواده است.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ اصفهان با اعتقاد بر اینکه پیتزا فروشی های پنج هزار تومانی، بیشتر از بقیه واحدهای صنفی گران فروشی دارند، گفت: به طور قطع فروش و سود این واحدها بیشتر از پیتزافروشی های ۲۰ هزار تومانی با کیفیت است و می توان گفت به نوعی با کیفیت بسیار پایین، گران فروشی دارند.

به گفته موسوی، در مجموع حدود ۲۰ واحد صنفی فروش پیتزای پنج هزار تومانی در اصفهان وجود دارد و امیدواریم طی یک ماه آینده تکلیف آنها مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه این اتحادیه حدود ۵۰۰ پروانه کسب دارد، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ پروانه نیز در دست اقدام است.

رئیس اتحادیه اغذیه و ساندویچ اصفهان همچنین در خصوص وضعیت پرداخت مالیات واحدهای فروش پیتزا، اظهار داشت: این اتحادیه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ واحدهای صنفی ساندویچ و پیتزا در اصفهان به صورت نزدیک به هم فعالیت می کنند، تاکید کرد: همجواری این واحدها به یکدیگر موجب شده که فروش هر کدام کاهش یابد این درحالیست که اداره کل مالیات، میزان مالیات ها را همانند گذشته که تعداد واحدهاکمتر اما فروش بیشتر داشت، اعمال می کند و حاضر نیست که میزان مالیات را از سال های گذشته کمتر کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار