رنگ‌های مخصوص خالکوبی تاییدیه ندارد

سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید پیش از انجام خالکوبی، فکر کنید. به گفته این سازمان، شور و شوق افراد برای این هنر بدن بدون خطر نیست. آن ها از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶، حدود ۴۰۰ گزارش مربوط به مشکلات خالکوبی مانند عفونت از طریق سوزن خالکوبی آلوده یا واکنش‌های آلرژیک ثبت کرده اند.

رنگ‌های مخصوص خالکوبی تاییدیه ندارد


به گزارش ایمنا ، دکتر لیندا کاتز، مدیر دفتر لوازم ارایشی و رنگ‌های FDA می‌افزاید: نگرانی‌های بالقوه برای مصرف‌کنندگان، شامل شیوه‌های ناایمن و خود جوهر آن است. در حالیکه شما می‌توانید از طریق روش‌های غیر بهداشتی و لوازمی که استریل نشده‌اند، به عفونت‌های جدی مبتلا شوید؛ ممکن است این عفونت‌ها ناشی از جوهری نیز باشند که آلوده به باکتری‌ها یا کپک است.

به گفته او، استفاده از آب غیر استریل برای رقیق کردن مواد رنگی، متهمی رایج است؛ اگرچه تنها این مورد نیست. هیچ راه بدون خطایی برای تشخیص ایمنی این جوهر وجود ندارد. جوهر حتی در صورتی که ظرف آن مهر و موم شده یا برچسب آن ذکر کرده باشد این فرآورده استریل است، می‌تواند آلوده شود. برخی از جوهرهای خالکوبی حاوی رنگدانه‌های استفاده‌شده در پرینتر یا رنگ ماشین هستند.

هیچ رنگدانه‌ای برای تزریق به پوست با اهداف آرایشی، تاییدیه FDA را ندارد. تعدادی از واکنش‌ها ممکن است بعد از خالکوبی کردن رخ دهند. کاتز می‌گوید: شاید شما متوجه یک راش - قرمزی یا برآمدگی - در اطراف خالکوبی خود شوید و ممکن است تب کنید. عفونت‌های تهاجمی‌تر می‌توانند باعث تب بالا، لرز و تعریق شوند. درمان چنین عفونت‌هایی مستلزم انواعی از آنتی‌بیوتیک‌ها یا حتی بستری در بیمارستان یا جراحی است.

همچنین راش می‌تواند به معنای ابتلا به یک واکنش آلرژیک باشد و از آنجا که این جوهرها دائمی هستند، این واکنش ممکن است پابرجا بماند. سایر مشکلات دیرتر پدیدار می‌شوند. در هنگام انجام MRI، ممکن است خالکوبی‌های شما متورم شده و بسوزند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار