واردات شمش خالص طلا تولیدات آن را باکیفیت می‌کند

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها استان اصفهان خواستار صدور مجوز از سوی بانک مرکزی به اتحادیه و انجمن‌های تخصصی طلا برای واردات شمش شد و گفت: واردات شمش خالص طلا می‌تواند تولیدات طلا و جواهرات را باکیفیت کند.

واردات شمش خالص طلا تولیدات آن را باکیفیت می‌کند


به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن طلایی مینایی در ششمین جلسه کمیته فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان، با انتقاد از محاسبه مالیات برای صادرکننده طلا، اظهار داشت: باوجودی اینکه دولت صادرکنندگان را از مالیات معاف کرده است برای صادرکنندگان طلای سال های ۹۰ و ۹۱ مالیات‌هایی محاسبه‌شده است که تولیدکنندگان آن‌یک گرم تولیدات خود را در بازارهای داخلی به فروش نرساند .

وی تاکید کرد: فشار مالیاتی بر صنف طلا در استان اصفهان بسیار فراتر از سایر استان‌هاست و لازم است مسئولین استان نسبت به این مهم توجه ویژه ایی داشته باشند .

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها استان اصفهان از تعطیلی روزانه واحدهای صنفی و تولید طلا در اصفهان خبر داد و بیان داشت: فشارهای مالیاتی مهم‌ترین عامل تعطیلی این واحدهای صنفی و تولیدی شده و به دنبال آن سهم صادراتی طلای استان به‌شدت کاهش ‌یافته است.

وی خواستار صدور مجوز از سوی بانک مرکزی به اتحادیه و انجمن‌های تخصصی طلا برای واردات شمش شد و گفت: واردات شمش خالص طلا می‌تواند تولیدات طلا و جواهرات را باکیفیت کند .

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی استان اصفهان با اشاره به اینکه طلای آب‌شده موجود در بازار استاندارد لازم را ندارد، افزود: به دلیل نبود کارخانه تصفیه طلا هر واحد تولیدی اقدام به ذوب طلا و نقره می‌کند و همراه با ناخالصی محصولات تولید می‌شود .

مرتضی پورهنگ ایجاد کارخانه تصفیه طلا و ارایه شمش خالص به واحدهای تولیدی را در استان اصفهان لازم و ضروری دانست و گفت: تولیدکنندگان طلا اجازه واردکردن شمش طلا را ندارند و به همین دلیل برای تامین طلا به سمت طلاهای مستعمل موجود در بازار روی می‌آورند .

وی اضافه کرد: کیفیت تولیدات طلا و جواهرات به دلیل پایین بودن عیار و وجود ناخالصی در طلا کاهش‌یافته است و برخی از تولیدکنندگان مجبورند تصفیه مجدد طلا را انجام دهند .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار