بازگشت مربی آشنای اصفهانی‌ها به ایران

سرمربی سابق تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن پس از سه فصل دوری از فوتبال ایران با قبول هدایت گسترش فولاد به لیگ برتر بازگشت.

بازگشت مربی آشنای اصفهانی‌ها به ایران

به گزارش ایمنا، باشگاه گسترش فولاد تبریز رسماً لوکا بوناچیچ را به عنوان سرمربی خود انتخاب کرد تا مثل سال گذشته از جمله اولین تیم‌های لیگ برتری باشد که فعالیت خود را برای آماده‌سازی فصل بعد شروع می‌کند.

تیم تبریزی که لیگ شانزدهم را درست در کمربند میانی جدول به پایان رساند در مقطعی حتی می‌توانست مدعی کسب سهمیه آسیایی هم باشد. رتبه هشتمی اما ظاهراً برای مدیران این باشگاه خصوصی به اندازه کافی رضایت‌بخش نبود و آنها را برای قطع همکاری با فراز کمالوند مجاب کرد.

به این ترتیب، بوناچیچ پس از سه سال مجدداً به فوتبال ایران بازمی‌گردد تا پس از برانکو ایوانکوویچ و زلاتکو کرانچار سومین سرمربی کروات لیگ هفدهم باشد. آخرین حضور بوناچیچ در لیگ برتر به لیگ سیزدهم و زمانی بازمی‌گردد که او مس کرمان قعرنشین را در مقطع پایانی فصل از پرویز مظلومی تحویل گرفت اما نتوانست نارنجی‌پوشان کویر را از سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد.

بوناچیچ که سابقه سرمربیگری در هر ۲ تیم اصفهانی را در کارنامه دارد در مدت حضور خود در فوتبال ایران دوران پُرفراز و نشیبی داشته است. درخشان‌ترین دستاورد این مربی کروات بدون‌ تردید نایب‌قهرمانی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۷ و کسب جواز حضور در جام باشگاههای جهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار