تولید و توسعه نرم افزارهای تخصصی شهرداری، مهمترین وظیفه سازمان فاوا

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: تولید و توسعه نرم افزارهای تخصصی شهرداری، مهمترین وظیفه سازمان فاواست.

تولید و توسعه نرم افزارهای تخصصی شهرداری، مهمترین وظیفه سازمان فاوا

وحید حیدریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به ضرورت چابک سازی فعالیت های سازمانی برای اجرای پروژه ها و ارائه خدمات به هنگام به مجموعه شهرداری با سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه تمام شده کمتر، ساختار سازمانی معاونت نرم افزار این سازمان در تیرماه سال 94 تقویت شد و در حال حاضر شامل مدیریت تامین نرم افزار، مدیریت سبد پروژه ها و مدیریت پشتیبانی محصولات و پایگاه داده است.

وی با اشاره به فعالیت های مدیریت تامین نرم افزار یا مدیریت تولید در این سازمان اضافه کرد: این مدیریت وظیفه طراحی، پیاده سازی و پایش نرم افزارهای کاربردی تخصصی شهرداری را بر عهده دارد و در حال حاضر در دو حیطه "تولید و توسعه نرم افزارها" و "مدیریت سطح سرویس" فعالیت می کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در خصوص تولید و توسعه نرم افزارهای تخصصی شهرداری تصریح کرد: تعیین استراتژی­های مورد نیاز برای تولید، توسعه و تامین نرم افزار، شناسایی نیازهای فنی و آماده سازی پیش زمینه های تولید از طریق شناسایی و آموزش روش های نوین از جمله وظایف مدیریت تامین نرم افزار در این سازمان است.

وی اضافه کرد: همچنین این حوزه وظیفه راه اندازی محیط آزمایش و توسعه و شناسایی تکنولوژی­ها و روش های نوین برای تولید و توسعه نرم افزارهای تخصصی و انتقال دانش و مستندات لازم جهت پشتیبانی و توسعه موردی نرم افزارهای داخلی شهرداری را بر عهده دارد.

وی به دیگر وظایف این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: تدوین و ابلاغ الزامات و استانداردهای فنی در حوزه ­های تخصصی نرم افزار(تحلیل و طراحی، بانک اطلاعاتی و...)، تدوین معیارهای پذیرش سرویس برای هر پروژه و کنترل و تحویل مستندات پروژه ها، بررسی و کنترل اسناد فاز آمایش و تدوین رویه‌ها و فرایندهای تخصصی حوزه تولید نرم‌افزار از جمله اقدامات مربوط به مدیریت سطح خدمات و سرویس کاتالوگ در مدیریت تولید نرم افزار شهرداری اصفهان است.

حیدریان در پایان با اشاره به تخصص های موجود در این واحد اظهارکرد: در این حوزه کارشناسان مختلفی از جمله تحلیلگر و طراح، معمار برنامه، مستند ساز و مدلساز، کارشناس داده، پیاده ساز، متخصص پیاده ساز سرویس های نقشه ای و پایگاه داده مکانمند، تکنولوگ کسب و کار و کارشناس نصب و استقرار مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار