نشست نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا

تشدید تحریم ها علیه سوریه، روسیه و کره شمالی محور اصلی این نشست بود.

نشست نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایندگان اعضای دائم و موقت شورای امنیت سازمان ملل به مناسبت روز اروپا، در نشستی درباره ی روابط کشورهایشان و اتحادیه اروپا سخن گفتند.

نماینده آمریکا در این نشست گفت: آمریکا در پی تشدید تحریم‌ها علیه تأمین‌کنندگان تسلیحات شیمیایی برای ارتش سوریه است و در این راه، همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا را خواستار است.

نیکی هیلی افزود: «ما از حمایت اتحادیه اروپا از اعمال تحریم‌های سوریه تقدیر می‌کنیم ولی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌خواهیم که شدت تحریم‌ها علیه رژیم بشار اسد را افزایش دهند تا از ادامه جنایات جنگی او، جلوگیری شود».

نماینده آمریکا در خصوص بحران اوکراین هم صحبت کرد و این مورد را نمودی دیگر از همکاری اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده دانست.

هیلی گفت: «اتحادیه اروپا نقشی محوری در مسئول نگاه داشتن روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین داشته است؛ ما باید کماکان متحد بمانیم و اعمال تحریم‌های روسیه را تا هنگامی که مسکو به تعهدات ذیل موافقتنامه مینسک پایبند شود، ادامه دهیم».

نیکی هیلی در خصوص کره شمالی از اتحادیه اروپا خواست در فشار بر پیونگ‌یانگ، فراتر از قالب تحریم‌های سازمان ملل عمل کنند و علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید یکجانبه، سطح روابط با کره شمالی را هم تنزل دهند.

نمایندگان انگلیس و بولیوی در این نشست از «برجام» به عنوان یکی از نمودهای توفیق اروپا در کمک به سازمان ملل در بسط صلح یاد کردند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار