همراهی پلیس با مردم در برپائی جشن های نیمه شعبان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح های انتظامی، ترافیکی ، امنیتی و مشارکتی برای برپائی هرچه باشکوه تر جشن های نیمه شعبان خبر داد.

همراهی پلیس با مردم در برپائی جشن های نیمه شعبان

به گزارش ایمنا، سرهنگ جهانگیر کریمی در آستانه عید بزرگ میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) با تبریک این ایام و آرزوی تعجیل در ظهور اظهار داشت: نیمه شعبان در حقیقت عید بزرگ مردم جهان است و وظیفه هر فرد مسلمان نیز این است که در هر چه باشکوه تر برگزار کردن جشن های این روز تمام تلاش خود را به کار بندد .

وی با اشاره به عشق و ارادت مردم شهید پرور و ولایتمدار اصفهان افزود: اقشار مختلف مردم استان در این ایام به صورت خودجوش در برپائی مراسم ها و جشن ها شرکت می کنند و به آذین بندی محله ها، پذیرائی از مردم و برگزاری محافل و مجالس مولودی می پردازند که در نوع خود بی نظیر است .

معاون اجتماعی استان خاطر نشان کرد: البته حجم گسترده حضور مردم در سطح شهرها به منظور شرکت در جشن ها و مراسم های این ایام همه ساله باعث افزایش تردد و ترافیک می شود که پلیس اصفهان هم به منظور همراهی با مردم و برگزاری هر چه باشکوه تر جشن های این روز از تمام توان خود برای برقراری نظم محله ها و روان سازی ترافیک خیابان ها استفاده می کند .

وی افزود: در این زمینه نیروهای پلیس برای خدمت رسانی به مردم از آمادگی کامل برخوردار بوده و طرح ترافیکی، انتظامی، امنیتی و مشارکتی در شب و روز نیمه شعبان در جای جای استان برگزار می شود .

به کارگیری پلیس های افتخاری و همیاران پلیس و نظم بخشی به مراسم ها

این مقام مسئول از به کارگیری پلیس های افتخاری و همیاران پلیس در هیئت های مذهبی برای نظم بخشی به مراسم ها و جشن های نیمه شعبان خبر داد و گفت: رویکرد پلیس در تمام اجتماعات مردمی و از جمله مراسم های ملی و مذهبی استفاده از مشارکت مردم برای نظم بخشیدن به این گونه مراسم ها است .

وی به جلسه پلیس با مدیران شهری به منظور کاهش حوادث و آسیب های احتمالی در زمان برگزاری مراسم ها مانند سقوط از داربست، راه بندان، آتش سوزی، برق گرفتگی و غیره اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم در این زمینه پیش بینی شده و هر دستگاهی بنا به وظایف خود خدماتی را به مردم ارائه خواهند کرد .

کریمی با بیان اینکه همکاری و تعامل بین پلیس و مردم و رعایت قانون و نظم در جامعه موجب برپائی باشکوهتر این جشن ها و نشاط بیشتر می شود اظهار داشت: از همه مشتاقان ظهور و ارادتمندان به اهل بیت(ع) تقاضا می کنیم که با رعایت قانون و احترام به مقررات و حقوق شهروندی و نمایش فرهنگ اصیل اسلامی شرایط را به گونه ای فراهم کنند که همه بتوانند از فیوضات معنوی این مراسم ها به نحو کامل استفاده نمایند و با کمترین حوادث و در امنیت کامل عید پرنشاط و خاطره انگیزی داشته باشیم .

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه ایجاد هرگونه ناامنی و مزاحمت برای مردم خط قرمز پلیس است، گفت: در طرح های انتظامی این ایام با راه اندازی کاروان های موتورسوار، اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای شرکت کنندگان در مراسم ها برخورد قانونی صورت می گیرد و از تمام شهروندان نیز می خواهیم در صورت برخورد با هرگونه مسئله امنیتی و انتظامی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام نمایند .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار