تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبیاری تحت‌فشار استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به افزایش اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار استان اصفهان در سال جاری، گفت: در بودجه امسال وزارت جهاد کشاورزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح های آبیاری تحت فشار استان اصفهان اختصاص داده است.

تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های آبیاری تحت‌فشار استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن کریمیان در مراسم روز مزرعه و انتقال یافته های تحقیقاتی کشاورزی استان اصفهان، با اشاره به اینکه سرانه مصرف گوشت مرغ در استان اصفهان را ۲۵ کیلوگرم در سال است، افزود: استان اصفهان در طی چهار سال تصدی دولت قبل با تولید ۵۶۶ هزار تُن، وارد کننده گوشت مرغ بود اما امروز با تولید ۶۳۰ هزار تُن، صادرکننده این ماده پروتئینی است.

وی با اشاره به اینکه تولیدات محصولات دام و طیور در این استان طی سه سال و نیم گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۲۷ درصد افزایش یافته است، گفت: مجموع تولیدات دامی استان اصفهان از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تُن به پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

کریمیان افزود: در این مدت، تولید گوشت قرمز در استان اصفهان نیز با رشد ۱۹ درصدی از ۲۱۷ هزار تُن به ۲۵۸ هزار تُن رسید.

وی با بیان اینکه استان اصفهان مقام نخست تولید شیر کشور را دارد، گفت: در سال های گذشته معضلات و مشکلات زیادی در بازار شیر استان اصفهان وجود داشت که اقدام ها و تدابیر اتخاذ شده توسط دولت و مسئولان استان، مشکلات را کاهش داد و این اقدام ها موجب رضایتمندی نسبی تولید کنندگان شیر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه زنجیره های تولید خوبی در زمینه شیر در این استان وجود دارد، افزود: میزان تولید شیر استان اصفهان در دولت قبل سه میلیون و ۴۰۰ هزار تُن بود که در این دوره به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تُن رسید.

وی گفت: تولید ماهی در استان اصفهان نسبت به دوره قبل ۱۸ درصد افزایش یافته و از ۱۸ هزار تُن به ۲۱ هزار تُن رسیده است.

کریمیان با اشاره به اینکه به دلیل کاهش ۳۶ درصدی منابع آبی در سال های اخیر، ۱۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان بر اثر خشکسالی از زیر کشت خارج شده است، تصریح کرد: با وجود خشکسالی و کاهش منابع آبی، مجموع تولیدات زراعی این استان در سه سال و نیم گذشته با پنج درصد رشد نسبت به دوره قبل از سه میلیون و ۱۹۰ هزار تُن به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن افزایش یافت.

وی همچنین به تولید محصولات باغی در استان اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره، سه تا چهار هزار هکتار از باغ های استان بر اثر خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی از بین رفت و سطح زیر کشت حدود هفت درصد کاهش یافت اما به رغم این مشکلات، تولید محصولات باغی استان از یک میلیون و ۷۵۵ هزار تُن به ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار تُن افزایش یافت که در مقایسه با دوره چهارساله قبل از تصدی دولت یازدهم، ۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان توسعه و افزایش کشت گلخانه ای را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و افزود: اصفهان در زمینه تولید محصولات گلخانه ای، دومین استان پُر محصول کشور است.

وی افزود: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای از سال ۹۱ تاکنون از یک هزار و ۱۲۰ هکتار به بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده و تولید محصولات گلخانه ای نیز از ۱۶۷ هزار تُن به ۲۳۵ هزار تُن افزایش سافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از افزایش ۵۳ درصدی تجهیز زمین های کشاورزی این استان به آبیاری تحت فشار طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: تجهیز زمین های کشاورزی استان اصفهان به آبیاری تحت فشار در دولت یازدهم از ۶۹ هزار هکتار به ۱۰۷ هزار هکتار رسیده است که نسبت به اقدام های انجام شده در دولت قبل در این زمینه، رشد ۵۳ درصدی نشان می دهد.

کریمیان همچنین از افزایش اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار استان اصفهان در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای این طرح ها اختصاص یافته بود که در بودجه سال جاری وزارت جهاد کشاورزی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان به طرح های آبیاری تحت فشار این استان اختصاص یافته است و طرح های زیربنایی کشاورزی و آبیاری تحت فشار در استان اصفهان بدون محدودیت اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار