افزایش محیط‌بانان در برنامه ششم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در تشریح وضعیت لایحه حمایت از محیط بانان گفت: این لایحه در سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شد و در هیأت دولت نیز به تصویب رسید و در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار دارد.

افزایش محیط‌بانان در برنامه ششم

به گزارش ایمنا، سید محمد مجابی، اظهار کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، کمیسیون ‌های فرعی و اصلی می بایست نظر خود را در موضوعاتی که در لایحه حمایت از محیط بانان آمده اعلام کنند و پس از آن برای تصویب در صحن علنی بررسی شود .

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر تعیین تکلیف لایحه حمایت از محیط بانان است، گفت: منتظر هستیم مراحل قانونی شدن لایحه در مجلس و پس از آن شورای نگهبان طی شود، ضمن اینکه سازمان محیط زیست به طور مداوم لوایحی که در دستور کار مجلس قرار دارد را پیگیری می کند .

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تعاملات سازمان حفاظت محیط زیست و مجلس دهم بیان کرد: علاوه بر تعاملاتی که در حوزه قانونگذاری وجود دارد، در حوزه تنقیح قوانین نیز ورود کرده ایم تا بتوانیم قوانینی که اثرگذاری آنها کامل نیست مجدد بررسی شود .

مجابی با تاکید بر اینکه بخش بزرگی از مشکلات محیط بانان با قانونی شدن لایحه حمایت از محیط بانان برطرف می شود، ادامه داد: البته در دولت یازدهم اقداماتی برای بهبود وضعیت محیط بانان انجام شده است که می توان به تبدیل وضعیت ۵۰۰ نفر از محیط بانان از قراردادی به پیمانی اشاره کرد؛ اما با قانونی شدن لایحه حمایت از محیط بانان وضعیت بهتر خواهد شد به طوری که یکی از مواد این لایحه مجازات ضاربان محیط بان و تسریع در روند رسیدگی به پرونده های تخلف در حوزه شکار و صید و همچنین ابطال جواز سلاح متخلفان است .

وی همچنین خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه ششم توسعه اقداماتی در راستای افزایش تعداد محیط بانان انجام می شود .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار