تزویر بزرگترین آفت دین است

امام جمعه زاینده رود گفت: بعضی از مسئولان، موفق نبودن برجام را به نشان دادن شهرهای زیر زمینی و جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود مرتبت دانسته‌اند و البته طرح این موضوع از ناحیه کسی که رئیس شورای عالی امنیت ملی است جای سؤال است.

تزویر بزرگترین آفت دین است

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه زاینده رود شناخت قرآن کریم را به عنوان یکی از اساسی ترین راه کارهای تقوای الهی دانست و اظهار کرد: قرآن کریم کتاب متقن و بدون شبهه است و آن چه قرآن کریم برای هدایت بشریت به ارمغان آورده است؛ یقینی و قطعی است و حق و حقیقت است.

وی افزود: قرآن کریم در صداقت و راستی، در جامعیت و کمال، در بیان حقایق و واقعیت‌ها، در صفات و ویژگی‌ها، در اتصال به منبع لایزال الهی، شک بردار نیست و هیچ شکستی در آن راه ندارد و هرگز کجی و باطل بر محتوای آن سایه نیفکند.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: این در حالی است که بعضی از مسئولان، به این باور ایمان ندارند و امروز با ارائه چند نمونه می خواهیم به مصاف تزویر که بزرگترین آفت دین است برویم.

تزویر بزرگترین آفت دین است

وی ادامه داد: به عنوان نمونه بعضی از مسئولان، موفق نبودن برجام را به نشان دادن شهرهای زیر زمینی و جمله معروف بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرمودند اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود مرتبت دانسته‌اند و البته طرح این موضوع از ناحیه کسی که رئیس شورای عالی امنیت ملی است جای سؤال است.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: قرآن کریم همین موضوع را در رابطه با تغییر قبله بیان می کند، وقتی به دستور خداوند قبله تغییر کرد، گروهی از مسلمانان که ایمان ضعیفی داشتند، زبان به اعتراض گشودند که قبله زبان مشترکی بود و اگر تغییر نمی کرد، می‌شد به وسیله آن با یهود، به صورت مسالمت آمیز مذاکره کرد و دلشان را به دست آورد تا دست از لجاجت و دشمنی بردارند.

وی عنوان کرد: قرآن کریم ابتدا برای تغییر قبله دو ویژگی بیان کرده است نخست این که مسلمانان را از سرزنش یهود که می‌گفتند شما قبله مستقل ندارید، نجات پیدا کردند و ویژگی دوم پیروان اسلام امتحان شدند و مؤمن واقعی و حقیقی را از مدعیان ایمان مشخص شد.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: خداوند متعال فرمودند ما قبله را تغییر ندادیم مگر آن که مشخص شود چه کسی بر پیروی از رسول خدا استوار است و چه کسی به کفر و نافرمانی برمی گردد و سپس جواب معترضین را چنین می دهد وَلَن تَرضیٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاریٰ حَتّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَی اللَّهِ هُوَ الهُدیٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ ممکن نیست یهود و نصارا از شما راضی شوند، تا این که نه تنها از دین خود دست بردارید بلکه فرهنگ و ملیت خود رها سازید.

پذیرش سند ۲۰۳۰ حکم قانون کاپیتولاسیون را دارد

وی یاداور شد: حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳ در ماجرای کاپیتولاسیون کلمه استرجاء را بکار بردند و فرمودند استقلال ما را فروختند، من اعلام خطر می کنم، ای سران اسلام به داد اسلام برسید، والله گناهکار است کسی که داد نزند، که بعد از سخنرانی امام دسگیر و به ترکیه تبعید شد.

صفرزاده تهرانی خاطرنشان کرد: پذیرش سند ۲۰۳۰ در حکم همان قانون کاپیتولاسیون است به شکل جدیدتر آن البته جای گله از مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست که چرا جلوی آن را نگرفتند البته وزیر آموزش و پرورش مقصر اصلی موضوع است.

وی اذعان کرد: همه این‌ مسائل بخاطر این است که به محتوای قرآن کریم ایمان نیاورده‌ایم و به آموزه‌های آن با شک و شبهه نگاه می‌کنیم و به سخن اجانب بهتر از قرآن ایمان داریم.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: امروز مصادف است با میلاد مسعود منجی عالم بشریت ولی الله الاعظم حضرت حجت بن الحسن العسکری صاحب العصر و الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف است و آنچه لازم است به آن توجه شود این است که در حقیقت امام زمان یار می خواهد یا منتظر؟

اولین شرط انتظار؛ کسب معرفت است

وی با طرح این سوال که ما یار امام زمانیم یا منتظر آن بزرگواریم؟ گفت: خیلی‌ها منتظرند بدون این که یار باشند، و خیلی‌ها چون غایب از نظر است منتظرش هستند و چون بیاید مشخص نیست چگونه عمل می‌کنند و

نمونه روشن این گروه، مردم کوفه‌اند که به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نامه نوشتند که ما منتظر تو هستیم اما وقتی که آمد با او وارد جنگ شدند فلذا باید یار واقعی امام زمان(عج) باشیم.

صفرزاده تهرانی ادامه داد: منتظران و یاوران مصلح جهانی باید خود صالح باشند؛ بنابراین برای فراهم کردن زمینه ظهور ایشان، ما باید از خود آغاز کنیم و با اراده‌ای محکم، عزمی راسخ و برنامه ‌ای دقیق به اصلاح افکار و اندیشه‌ ها و نیز تغییر و اصلاح رفتار و کردارمان بپردازیم و با آگاهی ازوظایف عملی و گسترش شناخت خود از مبانی دینی و معرفتی، در راه تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی خود، تلاش و کوشش کنیم .

وی اضافه کرد: وظیفه منتظر امام زمان(ع) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند و زمانی که انسان حقیقتا منتظر کسی باشد تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد.

امام جمعه زاینده رود عنوان کرد: بنابراین انتظار باید قبل از آنکه از ادعای انسان فهمیده می شود از رفتار و کردار او فهمیده شود. نمی توان هر کسی را که ادعای دوستی و ولایت امام زمان(عج) را دارد در شمار دوستان و منتظران او قلمداد نمود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار