آغاز دور جدید نمایشنامه خوانی در موسسۀ رویش مهر

فصل اول نمایشنامه خوانی با موضوع «مخاطرات زناشویی» از ۲۷ اردیبهشت ماه در موسسۀ فرهنگی هنری رویش مهر آغاز می شود.

آغاز دور جدید نمایشنامه خوانی در موسسۀ رویش مهر

مدیر برنامه ریزی این سلسله نمایشنامه نامه خوانی در گفتگو با ایمنا از آغاز دور جدید آن خبر داد و گفت: اجرای نمایشنامه خوانی ها تجربه ای بود که در دور قبل با همکاری تالار هنر در موزۀ هنرهای معاصر و موسسۀ رویش مهر پشت سر گذاشتیم و در آن برنامه آثار کمتر خوانده شده به طور پراکنده اجرا خوانی شد.

میثم کیان تصریح کرد: در دور جدید که به صورت مستقل و به همت موسسۀ رویش مهر برگزار می شود ما سعی کردیم نمایشنامه های جدید را به طور هدفمند انتخاب کنیم و وحدت موضوعی آن ها را نیز در نظر بگیریم به همین سبب فصل اول این نمایشنامه خوانی ها با موضوع «مخاطرات زناشویی» برگزار می شود.

وی افزود: فصل بعدی این نمایشنامه خوانی ها با موضوع «عاشقانه»، پاییز و زمستان ۹۶ در همین موسسه برگزار می شود و در این بین نمایشنامه های ایرانی را هم داریم و مروری بر آثار نویسندگان معاصر نیز خواهیم داشت.

کیان ادامه داد: به این سبب دغدغۀ اجرای این سلسله برنامه ها را داشتیم که بسیاری از نمایشنامه های قوی چون تا به حال خوانش نشده اند اجرا نمی شوند و این نمایشنامه خوانی ها می تواند در فرهنگ سازی نیز بسیار موثر باشد.

وی در پایان گفت: بعضی از این نمایشنامه ها به صورت خلاقانه تر و برخی به شکل ساده تری اجراخوانی می شوند و این بستگی به گروه های اجرا کننده دارد.

گفتنی است، در فصل اول نمایشنامه خوانی موسسۀ رویش مهر که از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد، پنج نمایشنامه با نام های «تابوت عهد»، «لاموزیکا»، «خرده نان»، «مدۀ سن مدار» و «بازرس» توسط گروه های مختلف اجراخوانی می شود. /



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار