"فرانسوی‌‌ها" در صدر حضور گردشگران خارجی در اصفهان

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: بیشترین آمار حضور گردشگران خارجی در اصفهان متلق به کشورهای فرانسه و اسپانیا است.

"فرانسوی‌‌ها" در صدر حضور گردشگران خارجی در اصفهان

محسن یارمحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون حضور گردشگران خارجی در اصفهان اظهار داشت: آمار حضور گردشگران بر اساس حضور در ابنیه تاریخی قابل احصاء است که در دو ماه نخست امسال، اصفهان شاهد رکوردشکنی حضور گردشگران خارجی در 4 دهه گذشته بود و بیش از 83 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند.
وی پیرامون ملیت گردشگران خارجی بیان کرد: در طول سال‌های گذشته اصفهان شاهد حضور گردشگران خارجی با ملیت‌های مختلف بوده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در سال‌های گذشته ایتالیا و آلمان در صدر گردشگری در اصفهان بودند اما بر اساس آخرین آما از بازدید گردشگران خارجی در اصفهان، فرانسه و اسپانیا در صدر قرار گرفته‌‌اند.
وی پیرامون تغییر رنج سنی حضور گردشگران خارجی در ایران و اصفهان بیان کرد: در سال‌های گذشته اکثر گردشگران خارجی که به اصفهان می‌آمدند، میانگین سنی 60 سال را داشتند اما در طول 3 سال گذشته میانگین سنی گردشگران خارجی بین 45 تا 50 سال است، به طوری که ما شاهد حضور گردشگران خارجی به همراه خانواده و فرزندان نونهال خود هستیم.
یارمحمدیان پیرامون آورد مالی گردشگران خارجی در اصفهان گفت: این آورد به طور دقیق و مقطعی قابل احضا نیست اما به طور میانگین هر گردشگر خارجی به طور متوسط 1600 دلار در ایران خرج می‌کند که با توجه به اقامت آنها در اصفهان که میانگین 2.5 روز است نزدیک به 600 تا 700 دلار در اصفهان هزینه می‌کنند که ضرب این عدد با تعداد گردشگران خارجی می‌تواند رقم آورد مالی گردشگران را در اصفهان مشخص کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار