مبارکه جزو سه شهر برتر استان اصفهان در حوزه گردشگری

شهردار مبارکه گفت: اقدامات زیرساختی و خوبی توسط مدیریت شهری مبارکه در دوره چهارم در راستای رعایت تعادل و توسعه در مناطق مختلف شهر صورت گرفته است.

مبارکه جزو سه شهر برتر استان اصفهان در حوزه گردشگری

ایمنا- شهردار مبارکه گفت: اقدامات زیرساختی و خوبی توسط مدیریت شهری مبارکه در دوره چهارم در راستای رعایت تعادل و توسعه در مناطق مختلف شهر صورت گرفته است. محمد شرفا ادامه داد: مدیریت شهری مبارکه تلاش می‌کند تا تمامی ابعاد در کنار هم موردتوجه قرار بگیرند و این امر در سال‌های گذشته به‌خوبی مدنظر بوده است و شهر شاهد اقداماتی پایدار و اثربخش بوده است.

مبارکه شهری خاص

وی بابیان اینکه شهر مبارکه ازلحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه است، افزود: هم‌جواری شهرستان مبارکه با رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از 20 کیلومتر است، وجود صنایع بسیار بزرگ و تأثیرگذار کشور، تجمع صنایع کوچک، وجود بافت تاریخی بسیار کهن و ابنیه ارزشمندی مانند ارگ نهجیر و حمام شیخ صفی و آسیاب، این شهر را به شهری خاص بدل ساخته است.

ظرفیت‌های مبارکه

شرفا بابیان اینکه شهر مبارکه به دلیل هم‌جواری صنایع با ترافیک دست‌وپنجه نرم می‌کند، افزود: از طرفی رودخانه زاینده‌رود برای شهر فرصت تحول و توسعه درزمینه گردشگری و توسعه زیست‌محیطی ایجاد می‌کند که در تقابل با صنعت در تکاپو است. وجود مراکز تاریخی نیز عاملی برای جذب گردشگر و توسعه فرهنگی است. وی اظهار کرد: وجود بافت تاریخی شهر مبارکه شامل قلعه آسیاباد و ارگ تاریخی نهچیر و حمام تاریخی شیخ صفی می‌توانند جلوه ویژه‌ای به این شهر بدهد و از سوی دیگر ویژه بودن این شهر می‌طلبد که مدیریت شهری با برنامه‌ریزی دقیق و عملکرد مناسب به‌سوی رشد و پیشرفت روزافزون حرکت کند. شرفا افزود: مسلماً وجود صنایع می‌تواند در راستای کاهش بیکاری، افزایش اشتغال جوانان و افزایش تولید و اقتصاد ملی حرکت کند و با ایجاد فضای سبز مناسب در سطح شهر می‌تواند به کاهش آلودگی‌ها، افزایش سلامت روانی مردم و ایجاد شورونشاط اجتماعی این شهر زیبا کمک کند. وی ادامه داد: از سوی دیگر وجود مراکز تاریخی شهر می‌تواند زمینه گردشگری را فراهم کرده و راهی برای افزایش درآمد شهروندان باشد؛ خوشبختانه طی سالهای گذشته اقدامات خوبی توسط شورای شهر و شهرداری انجام‌شده که جای تقدیر و تشکر دارد و اتفاقی نو در شهر رقم می‌خورد که حاصل زحمات همکاران ما و همیاری مردم نوع‌دوست مبارکه است. شهردار مبارکه در ادامه بیان داشت: هدف ما این بوده است که در دوره چهارم مدیریت شهری به مسائل تک‌بعدی نگاه نکنیم و در زمینه‌های مختلف عمران، خدماتی، فرهنگی، اجتماعی و ... فعالیت نماییم.

رونق گردشگری

شهردار مبارکه افزود: امروز نمی‌شود شهر را با یک زاویه و دید نگاه کرد چراکه دیگر تنها ساخت‌وسازهای عمرانی دغدغه شهرداری‌ها نیست و امروزه بعد فرهنگی و اجتماعی حرف اول فعالیت شهرداری‌ها را می‌زند. وجود بناهای تاریخی در این شهر و تلاش برای مرمت و بازسازی آن باعث شد نوروز امسال بیش از ۶۰ هزار مسافر و گردشگر از مجموعه تاریخی ارگ نهچیر بازدید نمایند. شرفا گفت: شهرهایی مثل کاشان، خمینی‌شهر و شهرستان اصفهان بناهای تاریخی بسیاری دارند اما شهر مبارکه به تعداد انگشت‌شمار از بنای تاریخی سهیم است، اما امسال با برنامه‌ریزی کارآمد توانسته است که برای اولین بار تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب کند و جزء 3 شهر برتر استان در حوزه گردشگری قرار گیرد.

افزایش تعامل با مردم

وی اظهار کرد: سال گذشته در فرهنگ‌سراها و بوستان‌ها برنامه‌های ویژه مذهبی و تفریحی بسیاری داشتیم و توانستیم با اجرای زنده موسیقی، تئاترهای خیابانی و نمایش‌های جذاب با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر خوش بدرخشیم؛ هدف ما نزدیک‌تر شدن به مردم و تعامل با یکدیگر در جهت ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها بوده است.

پروژه‌های تکمیل‌شده

شرفا در خصوص تعداد پروژه‌های تکمیل‌شده شهرداری اظهار کرد: بیش از 9 پروژه در حال حاضر به مرحله افتتاح رسیده که در تلاشیم به‌زودی آن‌ها را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. وی خاطرنشان کرد: مجموعه بانو، هدیه‌ای به مادران و دختران شهر مبارکه است که در زمینی به مساحت 30 هزار مترمربع، مکانی امن برای بانوان فراهم می‌سازد. وی افزود: دو پروژه جاده‌سازی در انتظار افتتاح است که در روان‌سازی ترافیک شهر نقش مهمی خواهند داشت. خیابان شهدای طاهری و خیابان سردار شهید بابایی که بخشی از رینگ ترافیکی شهر را کامل می‌کنند.

کاهش بار ترافیک

شرفا در خصوص دو پروژه جاده‌سازی اذعان داشت: برای روان‌سازی حجم ترافیک دو پروژه جاده‌سازی داریم که رو به اتمام است و کمک بسیاری در کاهش حجم ترافیک می‌کند این در حالی است که در ایام پایان سال شهروندان با حجم ترافیک سنگین شهری مواجه می‌شدند که با افتتاح پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر از حجم ترافیک کاسته شد و امسال با ساخت ایستگاه پلیس راهور به‌منظور نظارت بر عملکرد رانندگان شاهد ترافیک کمتری در مرکز خرید و نقاط اصلی شهر خواهیم بود.

پروژه‌های فرهنگی و مذهبی

وی گفت: حسینیه مرکزی مبارکه یکی از مراکز مذهبی فرهنگی این شهر است که سال‌ها مطالبه مردم بود. اوایل سال 94 کاربر روی این پروژه شروع شد. طراحی تمام بخش‌های این پروژه انجام‌شده و سقف سوم آن در حال بتون‌ریزی است. وی با اشاره به مجموعه فرهنگی غدیر تصریح کرد: متأسفانه از ظرفیت‌های مجموعه فرهنگی غدیر به‌عنوان تنها فرهنگسرای مرکز شهر به‌خوبی استفاده نمی‌شود لذا با تشکیل واحد امور فرهنگی و اجتماعی، نگاهی نو به این مجموعه شد و با همکاری هنرمندان و شهروندان توانستیم برنامه‌های جدیدی را در این مجموعه اجرایی نمایم.

سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی

شرفا بابیان اینکه افتتاحیه دیگری که شهر در انتظار آن به سر می‌برد، استخر مبارکه است گفت: شهرداری برای توسعه اماکن تفریحی و نشاط شهروندان و نیز ایجاد درآمد پایدار با همکاری بخش خصوصی مبادرت به ساخت استخر کرد. ساخت این مجموعه سبب شد تا منطقه‌ای که کمتر از خدمات برخوردار بود، توسعه‌یافته و رونق پیدا کند.

مضرات صنایع

وی افزود: وجود صنایع اطراف شهر مبارکه هم فرصت است هم تهدید و باوجوداین صنایع هم امکان پیشرفت اقتصادی فراهم می‌شود و هم مضرات آلودگی محیط‌زیست ازجمله هوا را به دنبال دارد. وی در خصوص مقابله شهرداری با کاهش آلودگی گفت: شهر مبارکه جزء معدود شهرهایی است که سرانه فضای سبز آن بسیار بالاست و بیش از 45 مترمربع از فضای سبز را به خود اختصاص داده است. شهردار مبارکه ادامه داد: در هرسال رویکرد شهرداری توسعه و نگهداری فضای سبز بوده و هدفمان این است که بتوانیم سالانه میزان سرانه فضای سبز را افزایش دهیم.

شهر موجود زنده و پویا است

شرفا افزود: شهر یک موجود زنده و پویا بوده و نیازهای آن بسیار زیاد است درنتیجه می‌طلبد که سیاست‌هایی به نفع شهر و شهروندان وضع شود؛ هرچند اجرای ضوابط و مقررات جاری مثل دریافت پروانه ساخت و مجوزهای مختلف مانع تعامل بیشتر شهروندان و شهرداری می‌شود اما همیشه یکی از دغدغه‌های ما ایجاد تعامل بیشتر با شهروندان بوده است. وی عنوان کرد: علی رقم دغدغه‌های موجود تمام تلاش خود را در جهت رفع نیازهای مردم و ایجاد شهر خوب و پویا برای شهروندان ارائه می‌کنیم. شهردار مبارکه تأکید کرد: اگر مردم و شهرداری را یک مجموعه ببینیم می‌توانیم از نظرات شهروندان استفاده کرده و مدیریت بهتری را ارائه دهیم اما اگر شهرداری را فقط به‌عنوان یک دستگاه اجرایی ببینیم و نگاهمان یک نگاه انتقادی باشد نباید انتظار عملکرد خوبی را داشته باشیم چراکه عملکرد شهرداری با کمک و تعامل متقابل با مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

سینما به مبارکه برمی‌گردد

شهردار مبارکه با اشاره به اینکه شهرستان مبارکه سال‌هاست که از داشتن سینما محروم می‌باشد افزود: درصدد هستیم تا با تعمیرات و بهسازی سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای غدیر و تهیه دستگاه‌های موردنیاز آن را به سالن سینما تبدیل کنیم. وی تصریح کرد: شهر نیازمند مکان‌های فرهنگی و هنری است و ما درصدد هستیم با همکاری سایر ارگان‌ها نسبت به رفع آن اقدام نماییم. شرفا در پایان تأکید کرد: هدف اصلی شهرداری تقویت در بعد فرهنگی شهر است و با ایجاد واحد فرهنگی این نوید را به مردم می‌دهیم که تمام تلاش خود را در جهت رفع نیاز آن‌ها بکار ببریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار