گوش شنوایی برای انتقادات مطرح شده در باره سند ۲۰۳۰ وجود نداشت

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سند ۲۰۳۰ مسئله ای نبود که به یکباره بروز پیدا کند بلکه از گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جریان این مسئله قرا داشت و تذکرات لازم را در این باره به مسئولان دولت یازدهم داده شده بود، اما گاهی اوقات حرفهای را مطرح می کنند که متاسفانه باید گفت این مسائل تنها عوام فریبی است.

گوش شنوایی برای انتقادات مطرح شده در باره سند ۲۰۳۰ وجود نداشت

محسن کوهکن با اشاره به اینکه مسئولان دولت یازدهم در پذیرش سند ۲۰۳ یونسکو غفلت کردند، اظهار کرد: برخی از مسئولان دولت یازدهم در سخنان خود مطرح می کنند که سند ۲۰۳۰ پیمان نامه ای نیست که برای کشور الزام آور باشد و تنها سندی است که یونسکو آن را اعلام کرده منتها سوال این است که اگر چنانچه این سند هیچگونه الزامی ندارد چه ضرورتی دارد در زمانی که سند اصلی و مصوبه مربوط به آموزش و پرورش که در داخل کشور تصویب شده و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وزارت آموزش و پرورش ابلاغ گردیده روی زمین باقی بماند و چنین سندی به امضاء برسد.

وی با طرح این سوال که سند آموزش ۲۰۳۰ چیست که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن واکنش نشان دادند؟ افزود: بعد از آنکه مقام معظم رهبری با صراحت با این مسئله برخورد کردند آقایان مجددا مطرح کردند که این سند الزام آور نبوده و روز گذشته یکی از آقایان در این مورد بیان کرده بودند که این مسئله باید به یک جمعبندی برسد و اطلاعاتی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهند فلذا به هر جهت به ذهن می رسد صداقت اقتضاء می کرد دولت به اشتباه خود در این زمینه اعتراف کند.

گوش شنوایی برای انتقادات مطرح شده در باره سند ۲۰۳۰ وجود نداشت

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گوش شنوایی برای انتقادات مطرح شده در باره سند ۲۰۳۰ وجود نداشت، تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ مسئله ای نبود که به یکباره بروز پیدا کند بلکه از گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جریان این مسئله قرا داشت و تذکرات لازم را در این باره به مسئولان دولت یازدهم داده شده بود، اما گاهی اوقات حرفهای را مطرح می کنند که متاسفانه باید گفت این مسائل تنها عوام فریبی است.

وی ادامه داد: در خصوص سند ۲۰۳۰ باید به نکاتی توجه داشت به طور مثال در کجای این سند واژه‌هایی بیان شده که بسیج در مدارس ما نباید شکل بگیرد؟ فلذا باید گفت سندی که یونسکو ان را به تحریر درمی آورد با زیرکی تمام بوده و زمانی که مطرح می شود دانش آموز تا رسیدن به فلان سنین باید از هرگونه آموزشی که منجر به خوشونت می شود دور باشند و این در حالی است که آنها خشونت را مصداقش را آموزش نظامی در ایران اسلامی می دانند.

کوهکن اضافه کرد: یا مسئله دیگر که یونسکو در این سند اعلام کرده است که دانش آموزان تا فلان سنین تنها باید زبان مادری خودش را آموزش ببینند و زبان دیگری را نباید در مدارس آموزش دهند و این یک امر کلی است اما وقتی این سند قرار باشد در مدارس ایران اجرایی شود به معنای آن است که تا آن سال در مدارس به دانش آموزان آموزش قرآن نباید بدهید چراکه آموزش قرآن آموزش زبان عربی است و این خود نکته ای قابل توجه است.

مسئولان دولت یازدهم در پذیرش سند 2030 یونسکو غفلت کردند

وی با اشتباه خوندن امضاء این سند گفت: کسانی که اندکی با الفبای سیاست آشنایی داشته باشند به‌خوبی می‌دانند که ادعای امضاء کنندگان این سند تنها خطای محاسباتی نبوده و دولتمردان با آگاهی کامل از مفاد سند ۲۰۳۰ یونسکو آن را امضا کرده‌اند فلذا صداقت اقتضا می کرد بیان می کردند که بی دقتی کردیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه دایره ذهنی وزیر آموزش‌ و پرورش در چنین مسائلی نمی‌گنجد، عنوان کرد: شما آقای وزیر آموزش و پرورش در برنامه ای که به مجلس ارائه داده اید پیاده سازی سند ۲۰۳۰ را مطرح کرده اید که این مهم بصورت مکتوب وجود دارد بعد امروز بیان می کنید در این سند چیز خاصی وجود ندارد!؟ لذا باید گفت با اینگونه رفتارها تنها به عدم صداقت آنها پی برده می شود و اعتماد از انها سلب می گردد.

فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص سند 2030، فصل الخطاب است

وی یاداور شد: خیرخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر روی مسائل فرهنگی کشور حساس هستند به دولت تذکر دادند ام آنها گوش نکردند و ما نیز به خوبی می دانیم که مقام معظم رهبری در مورد مسائل مردم با هیچ یک از مسولان هیچگونه رودربایستی ندارند.

کوهکن با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های استقلال فرهنگی این است که ما به فرهنگ خودمان متکی باشیم، بیان کرد: مقام معظم رهبری ابتدا در خفا تذکر و برخوردهای خود را مطرح می کنند و ببنید کار به کجا رسید که مقام معظم رهبری این مسئله را به صورت علنی مطرح کردند و ایشان در سخنان خود فرمودند جمهوری اسلامی ایران تسلیم سندهایی مانند ۲۰۳۰ یونسکو نخواهد شد . به‌چه‌مناسبت یک مجموعه به‌اصطلاح بین‌المللی که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های دنیاست این حق را داشته باشد که برای ملت‌های دنیا تکلیف مشخص کند؟ اصل کار غلط است اینکه سندی را امضا کنیم و بعد بیاییم بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم، نخیر، مطلقاً مجاز نیست .

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مباحث کشور و جهان اشرافیت کامل و جامع‌تری نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی و تقنینی در کشور دارند لذا زمانی که ایشان در این خصوص انتقاد صریحی را انجام می‌دهند معلوم می‌شود که خطای و اشتباه آشکاری توسط دولتمردان و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است و از این جهت باید توجه داشت که ارتباط و تعامل ما با دنیا عزتمندانه و بر اساس موازین اسلام بوده است که همواره باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار