مصرف بی رویه داروهای ضدآلرژی در کودکان آسیب رسان است

حساسیت فصلی علامتی از جمله شایع‌ترین مشکلات گروه سنی کودکان، به ویژه در این فصل سال، محسوب می‌شود.

مصرف بی رویه داروهای ضدآلرژی در کودکان آسیب رسان است

به گزارش ایمنا و براساس نتایج مطالعات بیمارستان کودکان سی اس موت، دانشگاه میشیگان، مشکل اینجاست که برخی از والدین برای حل این مسئله از متخصصان کمک نمی‌گیرند. 211 درصد از متخصصان گزارش کرده‌اند که در مورد انتخاب، زمان و نحوه استفاده از داروی ضدآلرژی برای فرزندان خود گیج شده‌اند.
دکتر گری فرید، متخصص بیماری‌های کودکان، در این مرکز می‌گوید: والدین اغلب با طیف وسیعی از داروهای ضدآلرژی روبرو هستند که دستورالعمل درستی برای نحوه انتخاب هر کدام آنها برای هر کودک وجود ندارد. گروهی از والدین داروهای موجود را در بازار برای درمان آلرژی بر اساس، توصیه‌هایی که از اطرافیان خود می‌شنوند، انتخاب می‌کنند که البته همیشه درست نیست.
تحقیق اخیر، نمونه‌گیری از جمعیت 1066 نفری والدین کودکان 6 تا 12 سالی بود که از آنها در مورد مصرف داروهای غیرنسخه‌ای ضدآلرژی برای کودکان‌شان پرسش شد. اکثر آنها از چنین داروهایی طی سال‌های قبل برای کودک خود استفاده کرده بودند. معمولا پزشکان اولین منبع اطلاعاتی برای مشاوره والدین در مورد انتخاب داروی ضدآلرژی برای کودک‌شان بودند (61 درصد موارد مشاوره) و 38 درصد آنها از داروخانه در این مورد پرسیده بودند. متاسفانه 32 درصد از والدین تحت مطالعه، ابراز داشتند که برای انتخاب بهترین دارو، اقوام و دوستان را برگزیده‌اند.
85 درصد از والدین بیان کردند که داروی موجود را در خانه به کودک خود خورانده‌اند و 18 درصد عنوان کرده‌اند که حتی قبل از مصرف دارویی که در خانه موجود داشته‌اند، تاریخ انقضای آن را هم بررسی نکرده‌اند. فرید خاطر نشان کرد که البته همه موارد مصرف این داروها خطرناک نیستند، اما احتمال بی‌فایده بودن مصرف آنها زیاد است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار