حضور ۲۲۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان اصفهان در جشنواره جابرابن‌حیان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۲۲۰ هزار و ۷۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی استان اصفهان امسال در جشنواره دانش‌آموزی جابرابن‌حیان شرکت کردند.

حضور ۲۲۰ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان اصفهان در جشنواره جابرابن‌حیان

محمد حسن قائدیها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی جابرابن‌حیان در اصفهان اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان برتر استان در حوزه پژوهش و تحقیق است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی شرکت‌کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته افزود: امسال خوشبختانه حدود ۵۳ درصد از دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان اصفهان (۲۲۰ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز) در این جشنواره شرکت کردند و با ارائه طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی وارد مباحث پژوهشی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: روز گذشته در این جشنواره از دانش‌آموزانی که به مرحله‌ استانی و کشوری راه پیدا کردند، تجلیل شد.

وی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره را تحقیق و پژوهش و دوری از کسب سواد عمومی صرف در دانش‌آموزان دانست و افزود: اجرای این جشنواره در بین دانش‌آموزان ابتدایی با هدف فاصله گرفتن از سواد عمومی و گرایش به سمت مسائل علمی، تحقیقاتی و حل مسئله است.

قائدیها ادامه داد: با برپایی چنین جشنواره‌هایی دانش‌آموزان در مواجه با مشکلات می‌توانند ابتدا آن مشکل را ارزیابی کرده و سپس برای آن راه‌حل ارائه دهند و با ارائه ایده و کسب تجربه مشکل خود را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های ارائه شده در جشنواره دانش‌آموزی جابرابن‌حیان در راستای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی است، اضافه کرد: این طرح‌ها منجر به اختراع، ابتکار و ابداع نقشه‌های عملیاتی شده و در نتیجه سبب درگیر کردن دانش‌آموزان با مسائل زندگی، تجربه‌ها و مقابله با مشکلات آینده می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار