رسیدگی به اشتغال جنبه شعاری ندارد اما برخی نامزدها فقط شعار دادند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رسیدگی به اشتغال جنبه شعاری ندارد اما برخی نامزدها فقط شعار دادند و ما سعی خواهیم کرد در صحنه تولید به گونه ای عمل کنیم تا به این وضع سامان دهیم.

رسیدگی به اشتغال جنبه شعاری ندارد اما برخی نامزدها فقط شعار دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشستی خبری گفت: ما با آقای رئیسی هدف مشترک داریم اما در روش ها ، اختلاف سلیقه داریم و بر مبنای هدف مشترک می توانیم همکاری مشترک داشته باشیم.
میرسلیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به نفع آقای رئیسی کنار نمی روید افزود: آرای ما قابل جمع با هم نیست چرا که من 42 سال در دانشگاه هستم و اعضای هیئت علمی به من علاقه دارند و اگر کنار بروم مایوس می شوند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نسبتی با آقایان رئیسی و روحانی دارید؟ گفت: با آقای رئیسی هدف مشترک دارم اما با آقای روحانی نه هدف و نه روش مشترکی دارم و در دولت یازدهم جزو منتقدان مشفق روحانی بودم .
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رویه اقتصادی آقای روحانی چه ضرری برای کشور دارد افزود: برنامه اقتصادی دولت روحانی قابل دفاع نیست در حالیکه آقایان روحانی و جهانگیری پای این برنامه سینه می زدند و نمی دانند که مردم به تنگنا افتاده اند.
میرسلیم گفت: تورم در اردیبهشت ، صعودی بود و ما به روند این دولت هیچ اعتمادی نداریم چرا که دستاورد آن مبهم بود .
وی افزود: در این که نرخ بیکاری 12.5 درصد است ، هیچ اختلاف نظری نیست و رکود موجود در بازار هم قابل کتمان نیست و ما از رکود 70 درصدی گفتیم که آقای جهانگیری ناراحت شد اما من حرمتش را در جلسه مناظره حفظ کردم اما اگر از شهرک های صنعتی سری بزنند می فهمند که بیکاری کارگران قابل کتمان نیست.
میرسلیم گفت: رغبت به سرمایه گذاری در کشور کاهش یافته و اصلاح این رویه بسیار سخت است و اگر رئیس جمهوری بتواند اعتماد مردم را کسب کند با همکاری مردم مشکلات کاهش خواهد یافت.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: همچنان منتقد دولت یازدهم هستم و اینکه فقط بخواهیم همه تحریم ها را با امید به برجام برطرف شده بدانیم، نوعی بی اعتنایی به مردم است.
وی گفت: مردم شأن و قابلیت دارند و نشان داده اند که معجزه می آفرینند و خوب نیست که ما برای شیرخشک منتظر چین باشیم.
میرسلیم افزود: امیدوارم روحانی رای نیاورد و اگر رای آورد، امیدواریم نصایح ما را گوش کند تا بتواند خدمت خوبی به مردم انجام دهد. سید مصطفی آقامیرسلیم در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اقبال عمومی نسبت به خودتان را چگونه ارزیابی می کنید؟ افزود: ما در حزب مؤتلفه به کُر وصل نیستیم و امکان تبلیغات گسترده نداریم و در حد کمک اعضای مؤتلفه کار می کنیم اما تبلیغ اثر خود را دارد و مردم از آنچه می بینند متأثر می شوند.
وی گفت: مردم در جمهوری اسلامی ایران مستقیم، رئیس جمهور را انتخاب می کنند و نامزد باید بتواند احساسات مردم را در اختیار بگیرد و هر که امکانات کمتری داشته باشد کمتر می تواند رضایت مردم را جلب کند اما در هر حال در جمهوری اسلامی ایران آنچه را که مردم در دل دارند عیناً به زبان نمی آورند.
میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا حزب مؤتلفه از چند سال قبل برای نامزدی شما یا شخصی دیگر زمینه سازی نکرد؟ افزود: بالاخره کار را باید یک روز شروع کرد و اگر تأخیر هم داشته اکنون شروع کرده ایم و جلوی ضرر را هرجا بگیریم منفعت است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا حزب مؤتلفه در سال های پس از انقلاب در مسائل اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی حضور فعال نداشته و حالا در دقیقه 90 ورود کرده است؟ گفت: حزب مؤتلفه سابقه 50 ساله دارد و اینکه ما کاری نکرده ایم درست نیست چرا که حزب مؤتلفه در اولین انتخابات در حزب جمهوری اسلامی ادغام شد و بسیار فعال و مؤثر بود و شهیدان رجایی ، مطهری و بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی مؤتلفه ای بودند.
میرسلیم افزود: مرحوم عسگراولادی در بخش خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی در کمیته امداد کم کار نکرد اما ما به دنبال کار مخلصانه بودیم و من زمانی مسئول جنگ زدگان بودم اما هیچگاه از این خدمات به عنوان برگ برنده سیاسی استفاده نکردم.
وی گفت: مؤتلفه درصدد نبوده است خودنمایی کند اما شاید در آینده بخواهد تجدید نظری داشته باشد و خدماتش را اطلاع رسانی کند.
میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه حزب مؤتلفه غیر از شما چه افراد دیگری را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری مدنظر داشت؟ افزود: فهرستی 11 نفره تعیین شده بود که در جلسات شورای مرکزی به چهار نفر رسیدند و در نهایت من را انتخاب کردند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای دریافت ارز حاصل از نفت خام چه برنامه ای دارید؟ گفت: مبالغ زیادی از ارز ما در بانک های خارجی هست که باید برای برگرداندن آن اهتمام بورزیم و اینکه در قبال مبلغ مطالباتمان کالا و اجناس وارد کنیم شیوه مناسبی نیست و موجب ایجاد رکود و کاهش اشتغال می شود.
میرسلیم افزود: ما در زمان دولت دهم شاهد بودیم که بابک زنجانی به عنوان ابزاری در اختیار گرفته شد تا برخی مشکلات را با واسطه گری حل کند که البته این اقدام مشمول نقد هم هست اما نفتی که فروخته شد برای بازگشت آن وثیقه گرفته شد و همین الآن زنجانی محکوم شده و در بازداشت است ،مطالبات برداشت می شود و در مجموع نظام ضرر نخواهد کرد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شب گذشته در فضای مجازی انصراف شما از نامزدی انتخابات به طور گسترده پخش شد ؛ چه نظری دارید؟ گفت : در فضای مجازی خیلی چیزها مطرح می شود و باید همه کار و زندگی مان را کنار بگذاریم و تکذیب کنیم؛ برخی دوست دارند که ما انصراف دهیم اما همچنان در صحنه ایم و امیدواریم من و آقای رئیسی بتوانیم کاری کنیم تا دوره ریاست جمهوری روحانی تمدید نشود چون کشور را به فلاکت رسانده است.
سیدمصطفی آقامیرسلیم در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به نظرسنجی ها و رأی بسیار پایین حضرتعالی فکر نمی کنید شکست شما شکستی برای حزب مؤتلفه باشد؟ افزود: در این 38 سال فرآیندهای حزبی را داشته ایم و اوایل انقلاب، حزب جمهوری اسلامی فعال بود که اکثریت مجلس دور اول و دوم را به خودش اختصاص داد اما نامزد حزبی برای ریاست جمهوری سراغ ندارم جز مقام معظم رهبری که آن موقع دبیرکل حزب بودند و نامزد ریاست جمهوری شدند اما شخصیت ایشان فراتر از دبیرکلی حزب بود و مردم اگر به ایشان رأی دادند فقط به خاطر دبیرکلی نبود بلکه به شخصیت انقلابی ایشان رأی دادند.
وی گفت: دیگر ما در انتخابات ریاست جمهوری نامزد حزبی نداشتیم تا اینکه حزب مؤتلفه وقتی دید افراد بدون پشتوانه حزبی وقتی رئیس جمهور می شوند بعد از هشت سال ریاست جمهوری پاسخگوی هیچکس نیستند به این فکر افتاد که به فعالیت حزبی در عرصه ریاست جمهوری بپردازد تا مردمسالاری به معنای درستش محقق شود و در همین راستا بنده را معرفی کرد.
میرسلیم افزود: حزب مؤتلفه در این عرصه فداکاری کرد و اگر ما بتوانیم روند حزبی را جلو ببریم مردم روی انتخاب خود بیشتر حساب می کنند و این نیازمند است که در صحنه بلوغ سیاسی کشور فعالیت کنیم.
وی گفت: حزب برای کناره گیری نمی آید و تلاش می کند، برنامه می دهد و قصد دارد اعتماد مردم را جلب کند و اگر مردم اعتماد نکنند بعداً پشیمان خواهند شد؛ البته در خیلی از کشورها یک حزب شاید چند دوره رأی نیاورد اما بعد از چند وقت مردم به آن حزب اقبال نشان می دهند.
میرسلیم افزود: زندگی سیاسی منحصر به یک دوره نیست و ادامه دارد چون حزب می ماند و اگر حزب در حق مردم خدمت کند خواهد ماند و اگر در حق مردم جفا کند حتی منحل هم خواهد شد.
وی گفت: به هر حال اگر مردم آرای حزب ما را پذیرفتند توفیقاتمان را در اداره کشور خواهند دید و اگر هم نپذیرفتند خودشان مسئول گرفتاری هایشان هستند.
میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برای اتحاد با اصولگرایان به نفع آقای رئیسی کنار نمی روید؟ افزود: حزب مؤتلفه حضور مستقل خود را قبل از تشکیل جمنا اعلام و نامزدش را هم معرفی کرد اما بعد از تشکیل جمنا اعلام کردیم که با آنها همکاری خواهیم کرد اما این مفهومی ندارد که ما به جمنا بپیوندیم چرا که جمنا ثبت نشده است و مفهومی ندارد.
وی گفت: ما در هدف مشترکیم و به لحاظ آرمانی میان من و آقای رئیسی تشابهات زیادی است اما در اجرای برنامه ها اختلاف سلیقه داریم و بعد از انتخابات بر مبنای هدف مشترک عمل خواهیم کرد.
میرسلیم افزود: همه هدف ما باید این باشد که رقیب ما با توجه به فرصت سوزی چهار ساله اش بر کرسی قدرت ننشیند چراکه اگر این خواسته ما محقق نشود دچار بحران خواهیم شد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حضرات آیات موحد کرمانی و یزدی در بحث کناره گیری شما با حزب مؤتلفه رایزنی کرده اند؟ گفت: رایزنی وجود داشته است و ما همواره از علما تبعیت کرده ایم و هر جا مسئله شرعی بود تبعیت کرده ایم و در خصوص مسائل سیاسی هم مسائل کارشناسی خود را ارائه می کنیم.
میرسلیم افزود: در این بخش نظر ما این است که با تفاهم و اتحاد در صحنه باشیم.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر نامزد نبودید به چه کسی رأی می دادید؟ گفت: فعلاً که نامزد هستم و تا آخرش خواهم ماند و برنامه های خوبی به مردم خواهم داد و اگر مردم به من رأی دادند در خدمتشان هستم و اگر رأی ندادند تقصیر خودشان است و پشیمان خواهند شد. سیدمصطفی آقامیرسلیم در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وعده های نامزدهای این دوره از انتخابات را چگونه تحلیل می کنید؟ افزود: برخی وعده ها بر اساس مشکلات معیشتی مردم داده شد و به طور قطع مشکلات معیشتی مردم به دلیل کم کاری دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: در هر حال برخی نامزدها هم با توجه به مشکلات معیشتی قول داده اند مبالغی را به یارانه اضافه کنند که باید ببینیم آیا نیت شان این است که در جهت رفع محرومیت و فقرزدایی است و یا نیت دیگری دارند.
میرسلیم افزود: در هر حال دادن اینگونه وعده ها بدون محاسبه خزانه بیت المال کار درستی نیست اما اگر بر مبنای مطالعه دقیق صورت گرفته و تکلیف دخل و خرج مشخص است اشکالی ندارد و بالاخره نامزدها باید پای آن بایستند و از عمل کردن به قول هایشان ابا نکنند.
وی گفت: در بحث اشتغال هم وعده هایی داده شد که مسائلی کارشناسی است و اینکه بگوییم دولت به بانک ها و صندوق ها بازنشستگی 150 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و دستش در جیب مردم رفته است برای دولت بعد کار را سخت می کند چرا که باید دولت برای ایجاد اشتغال حتماً مطالبات پیمانکاران را پرداخت کند تا پیمانکاران ورشکسته نشوند.
میرسلیم افزود: برای تحقق این موضوع دولت باید هزینه های تشریفاتی اش را کم کند اما برای همین انتخابات دیدیم که برخی ها صدها میلیارد تومان هزینه کردند که زاید است و با وجود صدا و سیما و این همه خبرنگاران نیاز نبود این همه بذل و بخشش از بیت المال صورت گیرد و این خیانت به بیت المال است.
وی گفت: رسیدگی به اشتغال جنبه شعاری ندارد اما برخی نامزدها فقط شعار دادند و ما سعی خواهیم کرد در صحنه تولید به گونه ای عمل کنیم تا به این وضع سامان دهیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یکی از مباحث و مشکلات کشور بحث قاچاق است و خیلی ها سودشان در این است که قاچاق باشد و تا وقتی که قاچاق را داشته باشیم مشکلات رفع نخواهد شد و در این بخش، خارجی ها هم دلسوز ما نیستند چرا که آنها با بازارشکنی وارد می شوند و وقتی تولیدکننده داخلی را از صحنه خارج کردند آن زمان قیمت را افزایش می دهند.
میرسلیم موانع بر سر راه تولید و اشتغال را متعدد و برخی از این موانع را منوط به قوانین و مقررات خواند و گفت: امروز فضای کسب و کارمان به هیچ وجه آماده نیست و در سال های اخیر این فضا سقوط کرده است.
وی افزود: وعده هایی که داده می شود باید مبنای کارشناسی داشته باشد و نامزد مورد نظر باید اثبات کند که چقدر به امکانات و استعدادهای داخلی اعتقاد دارد نه اینکه فقط چشمش به خارج باشد.
میرسلیم گفت: من معتقدم که با اتکا به سرمایه های داخلی و هسته های دانش بنیان بسیاری از موانع و مشکلات بر سر راه تولید با افزایش بهره وری حل می شود و در این بخش هیچ منعی هم ندارد که از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.
وی افزود: آیا واقعاً سرمایه گذاران داخلی توان مقابله با رکود و رونق بازار را ندارند که برخی دست به دامن خارجی ها شده اند؟
میرسلیم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای برداشته شدن تحریم ها در راستای سند برجام چه برنامه ای دارید؟ گفت: در هر حال برای این سند زحمات زیادی کشیده شد و حقانیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شد که به دنبال سلاح کشتار جمعی و هسته ای نیست اما در بحث تعهدات، جمهوری اسلامی ایران بیشتر از آنچه بود عمل کرد و حتی دولت خودشیرینی هم کرد و کاش صبر می کرد و گام به گام جلو می رفت.
وی افزود: در هر حال دولت آینده باید حق ملت مظلوم ما را در موضوع برجام هم از طریق مراجع بین المللی و هم در مناسبات دو جانبه و چند جانبه پیگیری کند.
میرسلیم گفت: البته برای اینکه تحریم ها برداشته شود ما نباید کارهای داخلی کشور را متوقف کنیم و باید این اقتدار حفظ شود تا آنها که در فکر افزایش تحریم ها هستند تضعیف شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار