رئیسی: فاصله طبقاتی در کشور رو به گسترش است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه مطلع هستند که فاصله طبقاتی در جامعه رو به گسترش است و وضع مناسبی نداریم.

رئیسی: فاصله طبقاتی در کشور رو به گسترش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع استادان دانشگاه در تالار آدینه تهران افزود: روشنفکران جامعه خوب می‌دانند که چه اتفاقاتی در حال افتادن است، برخی اتفاقات را مردم وقتی لمس می‌کنند که در اجرا متوجه آن شوند، اما استادان همه چیز را رصد می‌کنند و می‌بینند که چه رنج مضاعفی ایجاد شده است.
وی گفت: این وضع شرایط غیرقابل تحملی به وجود آورده است. همه تعطیلی کارخانجات را می‌دانند و آقایان دست اندرکار شاهد این وضع هستند، لازم است که حداقل با همسایگانمان یک رقابت قوی داشته باشند در صورتی که بازار مصرفی همسایگان ما را دشمنان ما پر کرده اند.


رئیسی افزود: ما ۱۵ کشور همسایه داریم و همه آن‌ها حداقل یک مشکل با ما دارند که این مشکلات به طور کامل قابل حل است، حوزه فعالیت اقتصادی ما در آمریکای لاتین مورد بی توجهی قرار گرفت و این در حالی است که ایران سرمایه گذاری زیادی در آنجا انجام داده بود.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: غربی‌ها به برخی از کشورهای منطقه ما گفتند اگر فعالیت‌های هسته‌ای خود را منتقل کنید، ما درهای اقتصاد را به روی شما می‌گشاییم و دیدیم که در مورد لیبی چنین کردند و بعد به سراغ بنیه دفاعی و موشکی آن‌ها رفتند و بعد از آنکه همه چیز آن‌ها را تعطیل کردند دیگر درهای اقتصادی هم به روی آن‌ها گشوده نشد و حالا می‌خواهند همین وضع را برای ما اجرا کنند.


سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد: متأسفانه دولت اراده این را ندارد که در مورد برجام طرف مقابل را وادار به انجام تعهدات خود کند و این چک نقد نشده به دست این دولت نقد نخواهد شد.


وی افزود: چه کسی نمی‌داند که استقلال اقتصادی برای هر سرزمینی مناسب است ولی چرا این اتفاق نمی‌افتد و آثار این نگاه در زندگی مردم به طور کامل روشن است، معوقات اقتصادی در این دولت افزایش چشمگیری داشته، اما چرا اراده جدی برای وصول آن‌ها وجود ندارد؟!


رئیسی گفت: قانونگذاران، رئیس جمهور را به عنوان رئیس بعضی از شوراهای عالی انتخاب کرده اند و رئیس جمهور برای تشکیل جلسات این شورا‌ها باید وزرا را به خط کند ولی چرا شورای عتف و یا شورای فضای مجازی جلساتش اینگونه است؟ این جلسات باید در سطح رئیس جمهور برگزار شود بسیاری از شوراهایی که رئیس جمهور به عنوان رئیس آن تعیین شده تشکیل نمی‌شود.


وی افزود: چرا جلوی پرتاب ماهواره دانشگاه شریف گرفته شده است؟ و دانشجویانی که عاشقانه برای آن زحمت کشیده اند همه غصه دار هستند، علم اقتدارآفرین یعنی دانشمندان آزاد باشند ولی ما شاهد این هستیم که امروز کشور ما تحریم علمی دارد و آزادی در پژوهش و تحقیق مشاهده نمی‌شود.


رئیسی گفت: اصل استقلال برای یک تمدن بسیار مهم است، اصل امنیت بسیار مهم است، اصل رفاه اجتماعی و اصل توجه به فرهنگ بسیار مهم است، هیچکدام از آن‌ها نباید فدای دیگری شود.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آقایان می‌گویند پول محموله‌های نفتی در اختیار ایران است، اختیار یعنی ما حق داریم هر طور که می‌خواهیم آن پول را برداشت و خرج کنیم، اما آیا چنین دسترسی‌ای به ما داده شده است؟! آیا ما حق داریم برای رفاه اجتماعی، استقلال و امنیت کشور را مخدوش کنیم؟ و این در حالیست که حتی همین رفاه هم ایجاد نشده است، اگر بخواهیم برای کشور رفاهی بیاوریم باید استقلال اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی را حفظ کنیم و هیچ اصلی فرعی تلقی نشود.


وی گفت:ما برای دانشجویان، استادان و زنان آزادی قائل هستیم، شما حقوق شهروندی را رونمایی می‌کنید و می‌گویید این یعنی حق دادن در حالی که وظیفه دولت این است که این حق‌ها ضایع نشود و دولت باید در اقدام و عمل این حقوق را حفظ کند.


رئیسی افزود: روستاییانی که محصولاتشان روی زمین مانده آیا می‌توان به آن‌ها گفت؛ فعلاً از اینترنت استفاده کنید، اول باید محصول آن‌ها را خرید کرد و به موقع پولشان را داد. متأسفانه آقایان به عقل مردم اهانت می‌کنند، روستایی می‌گوید فرزند من بیکار است و سفره ام خالی است، اما آن‌ها می‌گویند ما اینترنت را به روستا آورده ایم.


نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور تحریم‌های بانکی بود که همچنان برقرار است، تا جایی که سفیر کره جنوبی در ایران به طور رسمی اعلام کرد ما برای ارسال به سفارت خود هم با مشکل مواجه هستیم، پول در حساب جمهوری اسلامی است، اما آیا دسترسی برای برداشت آن را داریم؟!


رئیسی افزود: رویکرد امروز کشور به طور کامل نادرست است و معلوم نیست این رویکرد کشور ما را به کدام سو خواهد برد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار