ذوالفقاری: همه جریان ها و نامزدها به قانون تمکین کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور گفت: پیش بینی ما آن است كه با تمكین همه جریانات و نامزدها از قانون هر آنچه نتیجه انتخابات شود مورد تایید همه خواهد بود.

ذوالفقاری: همه جریان ها و نامزدها به قانون تمکین کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، حسین ذوالفقاری افزود: اینكه پیشنهادهایی به نامزدها پیرامون بحث برقراری امنیت شده كه امیدواریم كاندیدها و ستادهایشان بدان توجه كنند. تمكین قانون توسط طرفداران و كاندیداها و ستادهایشان باید مورد توجه قرار گیرد .

او با بیان اینكه وظیفه تامین كننده نظم و امنیت بخصوص برعهده نیروی انتظامی است گفت: در این باره سپاه و بسیج هم نیروی انتظامی را یاری خواهند كرد. با پشتیبانی كه ستاد نیروهای مسلح داشته اند، ماموریت تامین نظم و امنیت انتخابات دركنار نیروی انتظامی به بسیج و سپاه سپرده شده است .


معاون امنیتی وزارت كشور ادامه داد: مسئولیت تامین امنیت انتخابات با نیروی انتظامی است ولی چون این مسئولیت سنگین است و نیروی انتظامی علاوه براین ماموریت، ماموریت های روزمره خود را باید انجام دهد بخشی كه در این زمینه كسری وجود داشت با همكاری ستاد كل نیروهای مسلح از طریق بسیج و سپاه تامین شد .
ذوالفقاری گفت: دستگاه های اطلاعاتی نیز اشراف خوبی داشته و اقدامات لازم را انجام داده اند .
او افزود: هرگونه اشكالی بعد از اعلام نتایج تنها به صورت قانونی باید مطرح شود و در این باره نیروی انتظامی مسئولیت دارد كه به هر دلیلی اخلال در نظم به وجود آید با استفاده از حداكثر اختیارات قانونی و با پشتیبانی كامل شورای امنیت كشور وظایف خود را انجام دهد .

ذوالفقاری با بیان اینكه با كسانی كه زود هنگام نتیجه انتخابات را اعلام كنند برخورد قانونی صورت می گیرد افزود: تخلفات به شورای نگهبان اعلام و در این شورا بررسی می شود . بحث اعلام تذكر فوری و اصلاح مخصوصا از امروز صورت می گیرد درصورت اینكه ستاد و یا فردی اظهار نظر و گمانه زنی درباره پیروز انتخابات كند مورد تذكر قرار می گیرد و گزارش آن به دستگاه قضایی اعلام می شود .


او گفت: از موضوعاتی مانند اینكه از فردای روز انتخابات اعلام كنند فلان شخص پیروز است و عكس آن اتفاق افتاد و موجب تنش شد ، مطمئنا این شخص از لحاظ قانونی تحت تعقیب قرار خواهد گرفت .
ذوالفقاری با تاكید بر اینكه وظیفه اعلام نتیجه انتخابات بعد از تایید شورای نگهبان با وزارت كشور است گفت: همه رسانه ها ،ستادها و مردم توجه كنند كه اطلاعات را از مرجع رسمی دریافت كنند .
وی با بیان اینكه تخلفات و شكایات صورت گرفته در این مدت به وزارت كشور اعلام شده است افزود: بخشی از موارد، جرم است كه در قوه قضاییه تشكیل پرونده شده؛ مواردی هم كه تخلف صورت گرفته به شورای نگهبان ارجاع شده است .
معاون امنیتی وزارت كشور افزود: انتظار داریم اولین كسانی كه به پیروز انتخابات تبریك می گویند دیگر كاندیداها باشند .
وی درباره اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نیز به تبصره 8 ماده 31 اشاره كرد و گفت: در قانون آمده است كه وزارت كشور بعد از تایید نهایی شورای نگهبان نتیجه انتخابات را اعلام خواهد كرد .
معاون امنیتی وزارت كشور افزود: در بررسی كه صورت گرفته و جمع بندی انجام شده و هماهنگی بین وزارت كشور و شورای نگهبان، قرار بر این شد آن تعداد از صندوق هایی كه صورت جلسه می شود و به تایید هیئت های اجرایی و نظارت می رسد بعد از تجمیع در مقاطع مختلف بتدریج به اطلاع مردم برسد .
ذوالفقاری گفت: با توجه به هماهنگی ها قرار شد اعلام نتیجه به صورت تدریجی و در مقاطع زمانی مناسب اطلاع رسانی شود .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار