شمال تا جنوب استان اصفهان حماسه‌ای ماندگار در کشور خلق می‌کنند

مردم ۲۴ شهرستان استان اصفهان امروز برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا آماده هستند.

شمال تا جنوب استان اصفهان حماسه‌ای ماندگار در کشور خلق می‌کنند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امروز در 50 بخش، 107 شهر، هزار و 349 روستا و 131 دهستان استان اصفهان انتخابات در حال برگزاری است.
جمعیت استان اصفهان 5 میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار و 477 نفر مرد و 2 میلیون و 521 هزار و 373 نفر زن هستند.
سه هزار و 861 کرسی از آنِ اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اصفهان است که 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.
تعداد نهایی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان 9 هزار و307 نفر هستند که از این تعداد 3 هزار و 852 نفر در انتخابات شورای شهر و 5 هزار و 455 نفر در انتخابات شورای روستا برای به دست آوردن صندلی شورا باهم رقابت می‌کنند.
شهر اصفهان هم امروز شاهد رقابت حدود 800 نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن 13 کرسی شورای اسلامی شهر است.
اصفهانی‌ها امروز علاوه بر شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا ، در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم با 33 نامزد تایید صلاحیت شده برای به دست آوردن یک کرسی، شرکت می‌کنند.
برگزاری انتخابات الکترونیک در 10 شهر استان اصفهان
استاندار اصفهان گفت: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 10 شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
رسول زرگرپور افزود: کاشان، آران و بیدگل، شاهین شهر، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، زرین‌شهر، مبارکه، شهرضا، فولاد‌شهر و گلپایگان شرستان‌هایی هستند که انتخابات امروز در آنها به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
وی تعداد شعب الکترونیکی شهرستان‌های استان را 754 شعبه اعلام و خاطر‌نشان کرد: تعداد شعب اخذ رأی ثابت 2892 و شعب سیار در همه شهرستان‌های استان اصفهان 288 است که 85 شعبه شهری سیار و 203 شعبه روستایی سیار است.
استانداراصفهان با بیان اینکه حدود 70 هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات امروز در استان هستند، خاطرنشن کرد: 3245 شعبه اخذ رأی در استان پیش‌بینی شده که از این تعداد 2145 شعبه شهری و 1059 شعبه روستایی و 42 شعبه عشایری است.
وی با اشاره به اینکه 2892 شعبه به صورت ثابت و 288 شعبه به صورت سیار در استان اقدام به اخذ رأی می‌کنند و تعداد شعب تمام مکانیزه در استان 754 شعبه است، گفت: تعداد عوامل اجرایی برای برگزاری 3 انتخابات در استان اصفهان حدود 75 هزار نفر اعلام شده است.
واجدان شرایط رأی دادن در استان اصفهان
براساس قانون کسانی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که ایرانی‌الاصل و دارای 18 سال تمام باشند در واقع متولدان 29 اردیبهشت 1378 به بعد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
برای شرکت در انتخابات همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.
101 هزار نفر در شهرستان مبارکه واجد شرایط رأی دادن هستند و بیش از سه هزار و 200 نفر رأی اولی در این انتخابات شرکت می‌کنند و هزار و 530 نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در این شهرستان هستند.
برای جمع‌آوری آرای مردم این شهرستان 78 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و 75 شعبه برای انتخابات شورای اسلامی در 6 شهر و 24 روستای شهرستان مبارکه در نظر گرفته‌شده است.
انتخابات شورای اسلامی شهر در مبارکه به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
تعداد کل داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان 415 نفر است.
در شهرستان چادگان 255 نفر نامزد شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و 1500 رأی اولی امروز در این شهرستان رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.
اهالی چادگان در 64 شعبه رأی می‌دهند و 1700 نفر مأمور اجرایی انتخابات در این منطقه هستند.
همدلی مردم شهرستان‌های استان اصفهان امروز پای صندوق‌های رأی
2 هزار و 300 نفر، امروز در شهرستان اردستان برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.
فرماندار اردستان گفت: برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا امروز 92 شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش بینی شده و از این تعداد 63 شعبه ثابت شامل 26 صندوق شهری و 37 صندوق روستایی و 29 صندوق به صورت سیار آرای شهروندان و روستاییان را جمع آوری می‌کنند.
علیرضا غیور افزود: برای اولین بار در این شهرستان صندوق اخذ رای در دبیرستان ابن سینا به بانوان اختصاص داده شده و صندوق اخذ رای مستقر در شهرداری اردستان فقط از آقایان رای گیری می‌کند.
وی تعداد واجدان شرایط رای در اردستان را 32هزار و 624 نفر اعلام کرد.
در شهرستان لنجان 192574 نفر واجد شرایط رأی و 6500 نفر رأی اولی هستند که امروز رأی خود را در 149 شعبه به صندوق‌‌ها می‌اندازند.
همچنین در این شهرستان با 9 شهر و جمعیت 275 هزار نفری‌، 667 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا با هم رقابت می‌کنند.
به گفته فرماندار شهرستان نطنز 30 هزار و 770 نفر در این شهرستان واجد شرایط رأی هستند.
یوسف حسنی بافرانی با اشاره به اینکه 485 نفر از این تعداد رای اولی هستند، افزود: 77 شعبه اخذ رای برای کسب آرای مردم نطنز و از این تعداد، 20 شعبه در شهرهای نطنز و طرق­رود و 18 شعبه در شهرهای بادرود و خالدآباد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: برای روستاهای بخش مرکزی تعداد 30 شعبه اخذ رای و برای روستاهای بخش امام­زاده تعداد 9 شعبه اخذ رای پیش­بینی شده است.
فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: 410 نفر در مجموع شهرستان برای شورای شهر و روستا ثبت نام کرده­اند که از این تعداد 382 نفر از آقایان و 28 نفر از بانوان هستند.در شهرضا هم 150 نفر در انتخابات شورای شهر به رقابت می‌پردازند.
فرماندار شهرضا گفت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهرضا اعلام شده تاکنون، 27 نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند و شمار این افراد به 150 نفر رسید.
محسن گلابی اظهارداشت: در مرحله ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، برای شهر شهرضا 203 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 166 نفر مرد و 37 نفر زن بودند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرضا حدود 3 هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مسئولیت دارند که از این تعداد 700 نفر به طور مستقیم درگیر برگزاری انتخابات هستند، افزود: انتخابات شورای اسلامی شهر شهرضا به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.
فرماندار شهرضا گفت: 100 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد 67 شعبه ثابت شهری در شهرضا و 7 شعبه ثابت در منظریه و 17 شعبه ثابت در مناطق روستایی وجود دارد که جمع آنها به 91 شعبه ثابت می‌رسد.
وی با اشاره به افزایش 80 درصدی شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان، بیان کرد: این مسئله نشان دهنده رشد و بالندگی سیاسی مردم شهرستان است.
بیش از 56 میلیون نفر در کشور واجد شرایط رأی دادن هستند
برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر در کل کشور واجد شرایط رای دادن هستند. شعب اخذ رآی در کل کشور 63 هزار و 429 است.
در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم شورای اسلامی شهر اصفهان، 3180 شعبه اخذ رأی در استان اصفهان فعال است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: افرادی که دارای شناسنامه‌های قرمز رنگ و کارت ملی‌های قدیمی هستند برای حضور در انتخابات با هیچ مشکلی روبرو نیستند.
حسین غفرانی افزود: کارت ملی نمونه قدیم و شناسنامه‌های قرمز رنگ برای رأی دادن معتبر است و برای انتخابات نیازی به تعویض ندارند و شناسنامه‌های المثنی هم که از قبل در نوبت صادر شدن بوده پس از مراجعه صاحبان آن، یک روزه صادر می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، داشتن کارت هوشمند ملی ضروری نیست، و افراد باید اصل شناسنامه و شماره ملی را به همراه داشته باشند.
به گفته مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اداره‌های ثبت‌ احوال استان برای صدور شناسنامه‌های خدماتی و تعویضی به منظور حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت تا پایان روز انتخابات آمادگی دارد.
وی گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان هم برای تحویل شناسنامه‌های صادره احتمالی تحویل گرفته نشده در دفاتر به طور همزمان فعال هستند اما در صدور شناسنامه و کارت ملی نقشی ندارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار