آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شهرستان های شمال استان اصفهان

با پایان یافتن زمان رسمی رای گیری دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، کار شمارش آرا در شهرستان های آران و بیدگل، اردستان، کاشان و نطنز از دقایقی پیش آغاز شد.

آغاز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شهرستان های شمال استان اصفهان

به گزارش ایرنا، کار رای گیری این دو انتخابات از ساعت هشت صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ماه آغاز شد و پس از اتمام در ساعت 18 به علت ازدحام جمعیت رای دهندگان از سوی وزارت کشور نهایتا تا ساعت 24 تمدید شد.
در شهرستان کاشان برای جمع آوری آرای مردم، 274 صندوق اخذ رای در قالب 65 حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده بود که هفت حوزه آن شهری و 58 حوزه نیز روستایی بودند.
انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان کاشان به روش دستی و انتخابات شورای اسلامی «شهر کاشان» به صورت الکترونیکی در 189 شعبه اخذ رای برگزار شد.
هم چنین 68 صندوق ثابت و 4 صندوق سیار برای اخذ رای مردم شهرستان آران و بیدگل در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده بود.
برای شهرستان اردستان نیز در مجموع 92 شعبه اخذ رای برای دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده بود که شامل 63 ثابت و 29 سیار بود.
همچنین 77 شعبه اخذ رای برای شهرستان نطنز شامل 38 صندوق شهری برای شهرهای نطنز و طرقرود، بادرود و خالدآباد و 39 صندوق نیز برای روستاهای بخشهای مرکزی امامزاده (بادرود) پیش بینی شده بود.
در مجموع در این چهار شهرستان با جمعیتی حدود 550 هزار نفر نزدیک به 300 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
درانتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط لازم رای دادن بودند.
در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانستند در انتخابات شرکت کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار