میزبانی 5 ساله اصفهان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به اولویت ارشاد برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی، تمام سالن‌ها در شهرستان‌ها به بخش خصوص واگذار می‌شود و برای اتمام تئاتر بزرگ شهر در بزرگراه شهید کشوری به سبب نبود اعتبار دولتی، فراخوان سرمایه‌گذاری داده شده و تاکنون 3 شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

میزبانی 5 ساله اصفهان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان

حبیب رضا ارزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: با صحبت‌هایی که با وزیر سابق و وزیر کنونی ارشاد به عمل آمد، در اصفهان ماندن این جشنواره قطعی شد و جای دیگری نخواهد رفت.

وی افزود: در این زمینه لازم است اصفهان هم از خود، اشتیاقی نشان دهد، سال گذشته هم با وجود اصرارهای فراوان تهران، این کار صورت نگرفت.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به زمان برگزاری جشنواره کودک تصریح کرد: 10 تیرماه برای برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان قطعی شده که به مدت یک هفته ادامه دارد.

*میزبانی 5 ساله اصفهان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان

ارزانی ادامه داد: البته پیشنهاد شد تا زمان آن به صورت قمری مشخص شود تا هرساله تغییر نکند ولی مسلم است که برگزاری این جشنواره برای 5 سال متوالی در اصفهان قطعی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره به عنوان نشانی برای اصفهان شده است و استان‌های دیگر بهتر است به برگزاری جشنواره‌های دیگری فکر کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به برنامه « شب‌های رمضان» هم اشاره کرد و گفت: ماه رمضان برای هر کس معنای خاصی می‌یابد، اما فضای معنوی شهر ما در ماه رمضان مشخص نیست تا فرد ضمن شادی از برکات این ماه استفاده کند.

ارزانی اضافه کرد: قرار است در فاصله 5 تا 15 ماه مبارک رمضان که مقارن با ولادت امام حسن مجتبی است، هنرمندان در فضای هنرستان هنرهای زیبا حضور یابند و با تدارک نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های هدفمند با یکدیگر دیدار کرده و آثار خود را به نمایش بگذارند.

وی در خصوص عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز یادآور شد: با وجود کمبود بودجه عمرانی، ساخت مجدد ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد و آماده‌سازی فضای بیرونی هنرستان هنرهای زیبا اتفاق خوبی که رقم خورد.

* استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اولویت این اداره در واگذاری خدمات به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: اگر مردم در حوزه فرهنگ بانشاط وارد شوند، اتفاقات خوبی خواهد افتاد، مگر کل بدنه دولت چه تعداد هستند، در همین راستا واسپاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها به بخش خصوصی، موجی را ایجاد کرده و مجتمع فرشچیان هم به بخش خصوصی واگذار شد و با اتکا به همین نیرو سالن‌های متعدد سینما هم در سطح شهر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: تمام سالن‌ها در شهرستان‌ها به بخش خصوص واگذار می‌شود و برای اتمام تئاتر بزرگ شهر در بزرگراه شهید کشوری به سبب نبود اعتبار دولتی، فراخوان سرمایه‌گذاری داده شده و تاکنون 3 شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

ارزانی با اشاره به تئاتر و اجراهای صحنه‌ای، تأکید کرد: توجه به این امر سبب شد تا فضای بازتری را در این عرصه شاهد باشیم که مصالح استانی هم در این زمینه رعایت شد؛ گاهی باز شدن فضا با پرده‌دری همراه می‌شود اما تلاش بر این بود که فضا را به گونه‌ای مهیا کنیم که هم اهل هنر از آن استفاده کند و هم متدینین در آن احساس ناراحتی نکند.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی ارشاد اذعان کرد: دو سال پیاپی رتبه نخست کشور را در این زمینه به دست آوردیم و دوازدهمین دوره جشنواره مدهامتان را در سال گذشته با اختصاص اعتبار بالایی برگزار کردیم.

* سرنوشت شهرک چاپ و نشر

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به شهرک چاپ و نشر کتاب هم اشاره کرد و گفت: ناشران و چاپخانه‌داران هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند و به دنبال مکانی با قیمت مناسب هستند، مکان احداث هنوز مشخص نشده است ولی شهرک صنعتی جی به سبب وجود برخی از چاپخانه‌ها پیشنهاد شده که هنوز قطعی نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار