پرواز بادبادک‌ها با شعار حفاظت از منابع آب در کاشان

دانش آموزان كاشاني در آخرین روز سال تحصیلی، بادبادک‌هایی با شعار حفاظت از منابع آب و حفاظت از منابع طبیعی را بر فراز شهر به پرواز درآوردند.

پرواز بادبادک‌ها با شعار حفاظت از منابع آب در کاشان

ایسنا-دانش آموزان كاشاني در آخرین روز سال تحصیلی، بادبادک‌هایی با شعار حفاظت از منابع آب و حفاظت از منابع طبیعی را بر فراز شهر به پرواز درآوردند.
رابط طرح داناب در كاشان اظهار کرد: ششمین مرحله طرح داناب با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از منابع طبیعی در دبیرستان‌های دوره متوسطه اول اجرا می‌شود.
علیرضا کاشانی افزود: طرح داناب در قالب شش نظام پیگیری می‌شود که مرحله اول با عنوان نظام آموزشی، اصل و اساس طرح داناب است و با استفاده از اقلام آموزشي و کارگاه‌های آموزشي متناسب با مسائل خاص هر استان برای فرهنگیان و دانش آموزان طراحي مي‌شود.
وی افزود: نظام مشارکتی، پس از انتقال آموزش به مخاطبان، در قالب برنامه‌هایی با هدف تثبيت آموخته‌های نظام آموزشي و کسب بازخورد از مخاطب و مشارکت آن‌ها تعريف می‌شود که دانش آموزان در مناسبت‌هایی مثل روز آب، روز درختکاري و نظیر آن، برنامه‌هایی را به صورت انفرادي و يا تیمی اجرا می‌کنند.
کارشناس مسئول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان با اشاره به اهمیت ارتباطات در اجرای برنامه‌های اجتماعی گفت: با هدف توسعه ارتباط و تعامل با مخاطبان و جلب مشارکت همگانی، نظام ارتباطی یک ضرورت است که مستلزم ساختاري منسجم در ابعاد ملي و استاني است و از طریق سایت، پیام کوتاه، و بخش نامه‌های آموزش و پرورش در طول اجرای طرح دنبال می‌شود.
کاشانی تصریح کرد: هر چند هدف در طرح داناب، ايجاد ظرفيت اجتماعي در جمع دانش آموزان است اما مشارکت افکار عمومي و تکمیل اطلاع رساني گسترده طرح نیازمند اقداماتي رسانه‌ای است که به طور سازماندهي شده در قالب نظام رسانه‌ای دنبال می‌شود. تيزر آموزشي، کليپ تبليغاتي و رپرتاژهاي آگهي در روزنامه‌های ملي و محلي از جمله برنامه‌های اين نظام محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: سنجش اثربخشي و نظام انگیزشی نیز از دیگر نظام‌هایی است که در اجرای طرح داناب مورد توجه قرار گرفته است تا نقاط قوت و ضعف کار مشخص شده و براي تصحيح آن برنامه ریزی شود.
کارشناس مسئول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان تاکید کرد: از آنجا که طرح داناب يک طرح فوق برنامه در نظام آموزش رسمي کشور است، تلاش می‌شود تا انگیزه در مخاطبان ايجاد شود.
هم‌چنین، مدیر دبیرستان دخترانه شهدای مخلمبافی کاشان گفت: حفاظت از محيط زيست و منابع طبیعی باید به عنوان یک وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی در مدارس فرهنگ سازی شود تا با تعادل بین منابع و مصارف، خسارات کاهش پیدا کند.
مهتاب استادی اظهار کرد: افزایش جمعیت و حرکت شتابان صنعتی شدن جوامع، الگوهای مصرف آب و منابع طبیعی را افزایش داده است بنابراین مدیریت مصرف منابع آب یکی از ضرورت‌های زندگی در جوامع بشری است که امنیت و آسایش خاطر مردم را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان امروز به عنوان مدیران و شهروندان جامعه آینده با ضرورت‌های زندگی شهروندی همراه با مسئولیت پذیری، خیرخواهی و نوع دوستی آشنا شده و در مدرسه تمرین کنند و از اینرو جشن پرواز بادبادک‌ها بخشی از این رسالت نظام آموزشی است.
مدیر دبیرستان دخترانه شهدای مخلمبافی کاشان تاکید کرد: در این جشن 400 دانش آموز شرکت کردند که به تبع آن 400 خانواده به طور مستقیم در این برنامه مشارکت کردند و با آموزش‌های مدیریت مصرف آب آشنا شدند ولی پیام آن بخش بزرگی از جامعه را مخاطب خود قرار دادند.
استادی افزود: در کنار نظام آموزش رسمی، دانش آموزان از آموزش‌های پنهان درسی جاری در جامعه نیز بهره می‌گیرند، بنابراین مدرسه برای تکمیل آموزش‌های خود باید از این بخش نیز بهره بگیرند و برگزاری طرح داناب و فعالیت‌هایی از این قبیل دانش آموزان را برای نقش آفرینی در زندگی آماده می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار