فیلم کودک در رونق سینمای بزرگسال موثر است

بازیگر مجموعه «دنیای شیرین دریا» گفت: برگزاری جشنواره‌ها باعث می‌شود بخش مهمی از سینمای بزرگسال که مرتبط و جزو جدایی‌ناپذیر سینمای کودک است، رونق بگیرد.

فیلم کودک در رونق سینمای بزرگسال موثر است

به گزارش ایمنا، به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بهروز بقایی کارگردان و بازیگر آثار کودک و نوجوان که آثار خاطره انگیزی چون «دنیای شیرین»، «سیب خنده» و «دنیای شیرین دریا» ایفای نقش کرده اظهار داشت: برپایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان باعث می‌شود دست‌اندرکاران سینما فعالیت بیشتری داشته باشند و به همین مناسبت گرد هم بیایند تا سینما رونق بگیرد و در آن زمان همگی می‌توانیم به تماشای آثار با کیفیت در این زمینه بنشینیم.

بقایی درباره تاثیر مشارکت و حضور بالای کودکان و نوجوانان در جشنواره گفت: بدیهی است هر چه مخاطبان این جشنواره بیشتر باشند و سطح وسیعی از مردم در آن حضور پیدا کنند، نشان‌دهنده‌ موفقیت آن جشنواره است.
وی افزود: حضور کودکان در جشنواره‌ها یکی از نکات مهمی تلقی می‌شود که در تصمیم‌گیری اجتماعی و فرهنگی آنها در آینده بسیارموثر است.
این بازیگر تلویزیون و سینما با اشاره به ظرفیت‌های غنی فرهنگی ما در کشور، گفت: ما منابع بسیار عظیم فرهنگی، اجتماعی، انسانی و توانایی بسیار زیادی در عرصه تولید و نمایش آثار خوب و قابل قبول در این زمینه را داریم، اما باید بیش از پیش از آنها بهره ببریم و همچنین با نگرانی از آینده کودکان، دغدغه تربیت فرهنگی آنها را داشته باشیم.
بقایی ادامه داد: به هر حال آینده سازان ما همین کودکان هستند و زندگی ما قرار است که به دست آنها ساخته شود، پس هر چقدر بر روی آموزش آنها کار کنیم باز هم کم است.
بازیگر مجموعه «سیب خنده» گفت: باید نوجوانان را در هر زمینه‌ای آگاه و خوب بار بیاوریم، در نتیجه موظف هستیم، برای آنها فیلم‌های بیشتری بسازیم، کلاسهای آموزشی برگزار کنیم و برای تابستان آنها که فرصت بسیار مناسبی محسوب می‌شود برنامه ریزی داشته باشیم که با تعطیلی مدارس، آموزش آنها نیز تعطیل نشود.
بقایی درخصوص وضعیت سینمای کودک در جهان و تاثیر آن در داخل کشور ابراز داشت: سینمای هالیوود برای ما خوب نیست چون آنها فیلم‌های باب میل خودشان را می‌سازند و همان را به کودکان سراسر جهان تحمیل می کنند و متاسفانه این موضوع همه گیر شده است.
بازیگر سریال «همسران» گفت: بچه‌های ما «تام و جری» و قهرمان‌های آمریکایی را خیلی بهتر از اسطوره‌های خودمان می‌شناسند؛ ما هم می توانیم از گنجینه‌های غنی و توانمندی که در زبان و ادب و فرهنگ فارسی داریم، به شکلی درست استفاده کنیم و قصه‌های جدیدی خلق کنیم.
وی درباره تقویت بخش بین‌الملل سینمای کودکان و نوجوانان و جشنواره اظهار داشت: اگر بخش داخلی و مربوط به خودمان را درست و دقیق پیش ببریم، به خودی خود این بخش را هم به درستی و خوب هدایت خواهیم کرد، یعنی اگر ما آثاری تولید کنیم که با معیارهای بین‌المللی شناخته شود، خواه یا ناخواه در سرتاسر جهان قابل نمایش خواهد بود.
بقایی خاطرنشان کرد: حیف است که کودکان و نوجوانان ما پیام‌هایی که باید از فیلم‌های مختص خودشان در کشور را به دست بیاورند، از طریق آثار دیگر کشورهای جهان کسب کنند.
وی در پاسخ به اینکه سینمای کودک و نوجوان تا چه میزان در روند تربیتی آنها موثر است، گفت: خیلی می‌تواند مثمر ثمر باشد؛ حتی می‌تواند بسیاری از مبانی را دگرگون کند. چیزهایی در فرهنگ و آموزش و پرورش خود داریم که دیگر کشورها فاقد آن هستند تا جایی که می‌توانیم از تولیدات سینمای کودک به عنوان وسیله کمک آموزشی استفاده کنیم و این موضوع بسیار مهم و تاثیرگذار است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار