افزایش ۲۰ درصدی قیمت پیاز در اصفهان

نایب رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: قیمت پیاز به دلیل جابه‌جایی فصل و گرمسیری حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۲۰ درصدی قیمت پیاز در اصفهان

محمد صادقی‌ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون آخرین نوسانات قیمت در بازار میوه و تره‌بار اصفهان اظهارداشت: قیمت پیاز به دلیل جابه‌جایی فصل و گرمای هوا و به اتمام رسیدن پیازی که از جیرفت وارد می‌شد، حدود 20 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در اصفهان هم افزود: قیمت زردآلو از 12000 تا 6000 تومان در میدان میوه و تره‌بار اصفهان به فروش می‌رسد و گیلاس هم 15000 تومان است که قیمت آن باتوجه به کیفیت این میوه بیشتر می‌شود.
نایب رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان با بیان اینکه هم اکنون با کمبود سیب‌زمینی در بازار مواجه نیستیم، تصریح کرد: به‌زودی سیب‌زمینی اصفهان برداشت می‌شود و با مشکلات احتمالی کمبود این محصول در استان مواجه نمی‌شویم، چون پیش از این از دزفول و گرگان وارد می‌شد و به دلیل صادرات بالا در حال حاضر دیگر امکان تأمین سیب‌زمینی از این دو شهر برای ما وجود ندارد.
وی در مورد نوسان قیمت در فروش میوه و سبزی در اصفهان با توجه به گرم شدن هوا گفت: قیمت میوه‌های سردرختی‌ همچون زردآلود ، آلوچه و گیلاس کاهش پیدا می‌کند.
ریاحی با بیان اینکه برخی از کشاورزان درجه بندی محصول را انجام نمی‌دهند که این به ضرر کشاورز است، افزود: مشکل خاصی در بازار میوه و تره‌بار اصفهان نداریم و قیمت‌ها درمقایسه با عید نوروز و بعد از آن تفاوت چندانی نداشته است.
وی قیمت هر کلیو لیموترش نوبرانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان را 10000 تومان اعلام و بیان کرد: روزهای نخست لیموترش نوبرانه هر کیلو 14 تا 12000 تومان بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار