شهرداری یک مدیر با قدرت جراحی بالا می‌خواهد

رییس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان گفت: اصفهان برای خروج از وضع فعلی نیازمند یک برنامه درست و نجات‌بخش است، برنامه‌ای که برای اصفهان در نظر گرفته می‌شود باید در راستای توسعه پایدار و مبتنی بر اصول علمی باشد، چراکه اصفهان شهر علم و مرکز دانشگاهی کشور است.

شهرداری یک مدیر با قدرت جراحی بالا می‌خواهد

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، قدرت الله نوروزی در نشست خبری پیروزی لیست شهر امید در شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اولین فعالیتی که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان انجام خواهند داد اعلام برنامه‌هایشان برای شورا است، چراکه مردم باید با چشم انداز و برنامه‌های آینده شهرشان آشنا شوند و یاس و ناامیدی در شهر از بین برود و نگاه روشن به آینده متجلی شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت بعدی که اعضای شورای شهر اصفهان پیگیری خواهند کرد انتخاب هیئت رئیسه و شهردار است، افزود: شورای شهری که امروز با چنین حضور پر شوری انتخاب شده است در آینده نزدیک باید یک رویکرد و تغییر ساختار در سازمان شهرداری و مدیران زیرمجموعه داشته باشد، این جملات نافی حضور متخصصان در بدنه شهرداری آینده اصفهان نیست.

شایسته‌سالاری یکی از ملاک‌های شورای شهر پنجم

رییس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان شایسته‌سالاری را یکی از ملاک‌های فعالیت دانست و آن را مورد تأیید شورای شهر جدید اصفهان خواند و ادامه داد: خانواده بزرگ مدیریت شهری باید کرامت داشته باشند و در واقع کرامت در کار یک مطالبه عمومی و مردمی از شورا و شهرداری است.

نوروزی در پاسخ به سؤالی مربوط به گمانه‌زنی‌های انتخاب وی به عنوان شهردار آینده اصفهان گفت: بدون شک پس از برگزاری هر انتخاباتی شایعاتی وجود دارد و این شایعات طبیعی است البته اولویت شورای شهر پنجم تغییرات در شهر است، اما انتخاب شهردار در حال حاضر شایعه‌ای بیش نیست چراکه ما معتقد هستیم که اداره یک شهر با جلب مشارکت مردم امکان‌پذیر بوده و کسی نمی‌تواند بدون مشارکت مردم شهر را خوب اداره کند.

محیط‌ زیست، آب زاینده‌رود و گردشگری مؤلفه‌های اصلی شهر اصفهان

وی محیط‌زیست، آب زاینده‌رود و گردشگری را نه تنها سه مطالبه اصلی اصفهان بلکه سه موضوع مهم برای پیگیری توسط مدیریت شهری دانست و افزود: اصفهان برای خروج از وضع فعلی نیازمند یک برنامه درست و نجات‌بخش است، برنامه‌ای که برای اصفهان در نظر گرفته می‌شود باید در راستای توسعه پایدار و مبتنی بر اصول علمی باشد، چراکه اصفهان شهر علم و مرکز دانشگاهی کشور است و این شهر شایسته یک توسعه پایدار است.

لیست شهر امید وابسته به یک جریان شناسنامه‌دار است

رییس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان با تأکید بر این موضوع که لیست شهر امید وابسته به یک جریان شناسنامه‌دار است، ادامه داد: امروز این 13 نفر از 20 حزب اصلاح‌طلب هستند و ماه‌ها برای بسته شدن چنین فهرستی تلاش شده است و قطعاً هر کلام و وعده این افراد به مردم یک پشتوانه حزبی داشته است، اینکه ما پس از 14 سال پیروز شده‌ایم و مردم برای خروج یک تفکر و ورود تفکر دیگری به شورا رأی داده‌اند. لیست شهر امید لیست جوانی است و متشکل از متخصصان و بانوان بوده و یک لیست مناسب برای اداره شهری مهم مثل اصفهان است.

مردم به امید اصلاح رأی داده‌اند

نوروزی بابیان اینکه منتخبان باید بدانند که مردم به امید اصلاح به آن‌ها رأی داده‌اند، افزود: آن‌ها باید مشارکت مردم را جلب کنند و از بروز خلاقیت‌ها در شهر استفاده کنند چراکه عدم مشارکت مردم یعنی عدم توسعه‌یافتگی شهر، ما معتقد هستیم شهر فقط ساختن پل و راه نیست بلکه شرط توسعه‌یافتگی مشارکت مردم است.

پاسخگویی مشی اصلاح‌طلبی است، اتفاقی که در گذشته رخ نداده

وی با تأکید بر این موضوع که طی چند سال گذشته کسی در شورای شهر و مدیریت شهری پاسخگو نبوده است، تصریح کرد: پاسخگویی یکی از شاخصه‌های اصلی اصلاح‌طلبی و یکی از مبناهای وجودی دموکراسی است، از طرف دیگر شفاف‌سازی نیز یکی از شاخصه‌های دموکراسی و یکی از راهبردهای اصلی اصلاح‌طلبی است متأسفانه کمترین شفاف‌سازی طی سال‌های گذشته در شهرداری بوده است و اعتقاد اصلاح‌طلبان بر این است که شفاف‌سازی حق بشر و شهروندان است اتاق شیشه‌ای در مدیریت شهری اصفهان اتفاق خواهد افتاد.

بی‌سازمانی در شهرداری اصفهان باید حل شود

رییس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان اظهار کرد: بی‌سازمانی شهرداری باید حل شود امروز مردم با شورای شهر و شهرداری دچار عزلت هستند. شهروندان در شهر حضور ندارند و باید اصفهان از این حالت خارج شود. افراد موجود در این لیست افراد سازمانی و تشکیلاتی هستند آن‌ها با امتیازبندی‌های سختی به این مرحله رسیده‌اند و امیدواریم که یک مدیر با قدرت جراحی بالا در شهرداری اصفهان نیاز است، البته این بدان معنا نیست که تغییرات شدید باشد، خیر ما اصلاح‌طلبان قربانی تغییرات شدید هستیم و اعتقادمان این است که شایسته‌سالاری حتماً رعایت شود و از تخصص افراد حتماً استفاده شود.

نوروزی تأکید کرد: همچنان باید منتظر تشکیل جلسات شورای شهر پنجم باشیم و چه‌بسا همچنان همین شهردار فعلی اصفهان ماندگار شد، ولی موضوع اصلی این است که شهر امید اصفهان از متخصصان برای هدایت شهر بهره خواهد برد.

برنامه اصفهان 1400 نیازمند اصلاح

وی برنامه اصفهان 1400 را برنامه‌ای که ساعت‌ها کار بر روی آن انجام گرفته و مبنای کار آینده مدیریت شهری اصفهان است دانست و افزود: این برنامه نیازمند اصلاحاتی است و باید در بخش‌هایی از آن تغییرات ایجاد شود و اگر اصلاحات صورت گیرد برنامه 1400 می‌تواند برنامه خوبی باشد.

رییس ستاد انتخاباتی شورای شهر اصلاح‌طلبان اصفهان تأکید کرد: طی 15 سال گذشته تعداد نیروهای شهرداری اصفهان به 10 تا 12 هزار نیرو رسیده است و اگر این ساختار به‌درستی شکل نگرفته باشد نیازمند یک مدیریت در رأس امور است.

وی به بحث سید مجید موسویان و برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: سید مجید موسویان احمدی آبادی با گرایش اصلاح‌طلبی که در انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس اصفهان کاندیدا بود اعتراض خود را نسبت به نتیجه انتخابات به فرمانداری اصفهان اعلام کرده است و این موضوع در دست بررسی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار