علیرضا نصر: برنامه اصفهان 1400 مورد بررسی و تغییر قرار خواهد گرفت

عضو شورای شهر و نفر اول انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در اصفهان گفت: شهرداری در مسیری گام برداشته است که انتظارات مردم از مباحث فرهنگی و اجتماعی افزایش پیدا کرده به همین دلیل باید با متولیان فرهنگ و اجتماعی جلسات داشته باشیم تا کارها را به صورت تدریجی به شهرداری منتقل نشود.

علیرضا نصر: برنامه اصفهان 1400 مورد بررسی و تغییر قرار خواهد گرفت

علیرضا نصر در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: این دوره انتخابات شورا نشان داد که مردم اهمیت بیشتری به شورای شهر داده‌اند و در دانشگاه‌ها برای نخستین بار مناظرات در این باره برگزار شد؛ شورای شهر 18 ساله به بلوغ رسیده است و برای مردم درجه اهمیت آن بیشتر آشکار شده است.

به گزارش فارس ،وی افزود: همان‌طور که مردم جایگاه شورا را درک کرده‌اند، مسؤولان هم باید به این فهم و درک برسند و مردم نشان دادند که همیشه یک گام جلوتر هستند؛ مردم فراتر از شهرداری شورا را می‌بینند و در مورد مسائل مختلف به شورای شهر مراجعه می‌کنند و انتظارات آن‌ها از شورای شهر فراتر از شهرداری است.

عضو شورای شهر و نفر اول انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در اصفهان تصریح کرد: افرادی که به عنوان شورای شهر انتخاب می‌شوند از دیدگاه مردم نباید محدود و محصور به شهرداری شوند.

وی عنوان کرد: با کاهش تعداد اعضا از 21 به 13 امیدواریم که در بخش کیفی اختیارات را افزایش و جایگاه شورا را ارتقا دهند؛ در طی این 18 سال خطاهای موجود نیز کاهش پیدا کرده است و در شورای شهر در چهارچوب قرار گرفته است.

نصر در مورد ابلاغ برنامه از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاحات به شوراهای شهر، مطرح کرد: هنوز برنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ نشده است اما اگر ابلاغ شود باید با نگاه بومی‌سازی این موضوع را دنبال کنیم تا بتوانیم به نیازهای مردم به طور خاص پاسخ دهیم و به حرکتی که دوستان در کل کشور در حال انجام است، برسیم.

وی ادامه داد: بخشی از کارهایی که شورا باید انجام دهد مربوط به اسناد بالادستی است که تصویب شده است و یکی از آن‌ها برنامه اصفهان 1400 است که یکی از مأموریت‌های شورای پنجم این است که مباحث پیش‌بینی شده را در پایان این دوره به ظهور برساند.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: باید برنامه‌های یکساله بودجه شورای شهر را دنبال کنیم و در همین راستا در سال 96 آنچه در شهر رقم می‌خورد مربوط به شورای قبلی است و یقیناً اگر نگاه متفاوتی باشد از سال 97 باید منتظر آن باشد.

وی اذعان کرد: برنامه اصفهان 1400 به اصلاحاتی نیاز دارد البته نه اینکه به بدنه سند دست بخورد اما نیاز به اصلاحاتی دارد و این امر در برنامه پیش‌بینی شده است و این شورا نیز این کار را خواهد انجام داد.

نصر تأکید کرد: یکی از وظایف هر شورا تدوین منشور شوراست که در این شورا هم این کار را انجام خواهیم داد و باید به اعتماد مردم به شعارهای مطرح شده اقداماتی صورت گیرد.

وی ابراز داشت: یکی از موضوعات مهم ایجاد فضای شفاف در عرصه‌های مختلف است که این موضوع را هم در بخش‌هایی که مربوط به شوراست و هم در بخش‌هایی که مربوط به شهرداری است، دنبال می‌کنیم.

نفر اول انتخابات پنجمین دوره شورای شهر در اصفهان بیان داشت: لازمه بررسی اصلاحات در برنامه اصفهان 1400 باید پس از جلسه با اعضای شورای شهر جدید اعمال شود؛ اصلاح به معنای اضافه یا حذف نیست و باید به دنبال درآمدهای پایدار برویم و هزینه‌های شهرداری را کاهش دهیم و این اتفاق حتماً با تصمیم جمعی صورت خواهد گرفت.

وی در مورد اولویت شورای پنجم نسبت به مسائل عمرانی یا مسائل فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: 70 درصد از بودجه سالیانه مربوط به مسائل عمرانی است؛ برخی از مقولات فرهنگی از جمله احداث زیرساخت‌ها فرهنگی در این 70 درصد جای می‌گیرند و مابقی آن در بخش 30 درصدی برنامه ریزی می‌شوند.

نصر ادامه داد: شهرداری در مسیری گام برداشته است که انتظارات مردم از مباحث فرهنگی و اجتماعی افزایش پیدا کرده به همین دلیل باید با متولیان فرهنگ و اجتماعی جلسات داشته باشیم تا کارها را به صورت تدریجی به شهرداری منتقل نشود.

وی افزود: به عنوان مثال شهرداری اصفهان در مقوله کتاب‌خوانی ورود کرده اما این موضوع باعث کوتاهی متولیان امر شده است؛ به همین دلیل باید جلساتی داشته باشیم تا هماهنگی بهتری صورت گیرد تا هر ارگانی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

عضو شورای شهر اصفهان بیان کرد: در برنامه بودجه 96 اگر به نتیجه رسیدیم که باید تغییرات داشته باشیم، قانون این اجازه را به ما می‌دهد که بودجه را با هماهنگی شهرداری تغییر دهیم.

وی در مورد ارتباط مردم با شورا عنوان کرد: کمیته‌های نظارتی که یکشنبه‌ها در مناطق برگزار می‌شود را باید ادامه دهیم و همچنین اعضای شورای شهر باید به درخواست‌های مردم از جمله ارتباط تلفنی و یا حتی حضور در مراکز فرهنگی و مراکز و برنامه‌های مردم‌نهاد پاسخگو باشند.

نصر در پایان پیشنهاد کرد: به نظرم در بخش حقوقی شهرداری که متولی دریافت حقوق شهرداری از مردم است باید بخشی در آن ایجاد شود که مشاور حقوقی مردم شود و خود شهرداری در راستای اتاق شیشه‌ای حرکت کند و در این حالت است که شهروندی معنا پیدا می‌کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار