تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه سلامت بین ایران و برزیل امضاء شد

ظهر امروز به وقت ایران و در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، یادداشت تفاهم همکاری های مشترک بهداشتی، پژوهشی، آموزشی، دارویی و فناوریهای پزشکی بین ایران و برزیل به امضای وزاری بهداشت دو کشور رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه سلامت بین ایران و برزیل امضاء شد


به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، این یادداشت تفاهم همکاری در ۸ بند تنظیم شده و از امروز لازم الاجرا بوده و تا ۴ سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.
بند یک این یادداشت تفاهم، مربوط به همکاری در حوزه های بهداشتی، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمیشگاهی، مراکز درمانی، بیماری های واگیر و غیرواگیر و بند دو نیز شامل همکاری در حوزه های توسعه و تحقیق سلامت است.
حوزه امور بین الملل وزارت بهداشت جمهوری فدرال بزریل و نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مراجع صلاحیتدار برای اجرای این یادداشت تفاهم شناخته شده اند.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه و با توافق دو کشور، کارگروه مشترکی متشکل از مدیران و کارشناسان مراجع صلاحیتدار از دو کشور به منظور استفاده از تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهره برداری از توانمندی های بالقوه دو طرف و مذاکره و تبادل نظر برای پیگیری موضوعات مندرج در این یادداشت تفاهم، به تناوب و به شکل ادواری در قلمرو ایران و بزریل یا از طریق کنفرانس تلفنی تشکیل می شود.
این یادداشت تفاهم به امضای دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و ریکاردو باروس وزیر بهداشت جمهوری فدرال برزیل رسید.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار