حضور مجموعه تخت فولاد در نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به آغاز نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان از حضور مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد در این نمایشگاه خبر داد.

حضور مجموعه تخت فولاد در نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان


به گزارش ایمنا، سید علی معرک نژاد گفت: تخت فولاد بزرگترین قبرستان جهان اسلام است و از لحاظ فرهنگی، هنری و مذهبی یکی از مکان های مهم گردشگری مذهبی محسوب می شود و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

وی حضور در نمایشگاه های گردشگری را برای آشنایی عموم شهروندان و به ویژه نسل جوان با مفاخر مدفون در تخت فولاد و هنرهای موجود در آن مهم دانست و گفت: یکی از جاذبه های بالقوه و پنهان شهر اصفهان، مجموعه تخت فولاد است که متاسفانه در حال حاضر جایگاه مناسبی ندارد و در تلاش هستیم علاوه بر مهیا کردن زیرساخت ها، با تبلیغات و بازاریابی، تخت فولاد را در چرخه گردشگری شهر اصفهان وارد کنیم.

معرک نژاد با بیان اینکه تحقق این هدف ضروری است، تصریح کرد: در راستای معرفی مجموعه تخت فولاد برنامه های متنوعی از جمله حضور در نمایشگاه های مختلف برنامه ریزی شده تا بازدیدکنندگان هر چه بهتر و بیشتر با این مجموعه تاریخی آشنا شوند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به اینکه تخت فولاد با هدف به نمایش گذاشتن هنر، فرهنگ و معرفی مفاخر مدفون در تخت فولاد در این نمایشگاه شرکت می کند، افزود: تخت فولاد گنجینه ای گرانقدر از آثار مختلف هنری در زمینه های نقاشی، خوشنویسی، حجاری، معماری و تزیینات وابسته به آن و نقوش و نمادها است که باعث شده تخت فولاد به عنوان قطب گردشگری شناخته شده و توجه گردشگران داخلی و خارجی به آن معطوف شود.

سید علی معرک نژاد با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری در کل جهان جایگاه بسیار مهمی دارد و از ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است، اظهار داشت: در حال حاضر 55 تکیه از دوره های مختلف صفویه، قاجاریه و معاصر با کارکردهای گوناگون در تخت فولاد وجود دارد که دارای ارزش های فراوان به لحاظ معماری و تزیینات می باشد و به عنوان شاهکارهای زیبای معماری محسوب می شود.

شایان ذکر است نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان از تاریخ 2 لغایت 5 خرداد ماه سال جاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان از ساعت 16 تا 22 آغاز می شود و علاقه مندان می توانند در سالن میرداماد از غرفه مجموعه تخت فولاد بازدید نمایند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار