جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، موثرترین حامی این ژانر سینمایی است

کارگردان سینما و تلویزیون گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تقویت‌کننده و حامی موثرترین و پایه‌ای ترین ژانر سینمای ما به حساب می‌آید و می‌تواند آینده‌ساز باشد.

جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، موثرترین حامی این ژانر سینمایی است


به گزارش ایمنا، علی قوی‌تن، کارگردان سینما با بیان این امر که ضرورت برگزاری جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان همیشه احساس شده است، اظهار داشت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تقویت‌کننده و حامی موثرترین و پایه‌ای ترین ژانر سینمای ما به حساب می‌آید و می‌تواند آینده‌ساز باشد. به نظر من جشنواره باید هر سال برگزار شود، زیرا با تعطیل شدن آن آسیب بزرگی به سینمای کودکان و نوجوانان وارد می‌شود.

این کارگردان افزود: طبیعی است که تولید فیلم کودک یکی از ملزومات برگزاری هر چه بهتر جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان است، بنابراین بایستی در ابتدا تولیدات ژانر کودک و نوجوان را در ایران تقویت کنیم تا بتوانیم با قدرت مسیر خود را ادمه بدهیم، زیرا در این صورت می‌توانیم کشورهای دیگر را به حضور در جشنواره کودکان و نوجوانان علاقمند کنیم.

قوی‌تن افزود: اگر بخواهیم سینمای کودک و نوجوان مفرحی بسازیم باید فیلمهایی چون «کلاه‌قرمزی» و «شهر موش‌ها» را در آن به نمایش بگذاریم که این هم بخشی از سینما است و با آن مخالفتی نیست، اما برگزاری جشنواره‌ای برای پرداختن به نگاهی تازه به فیلم‌هایی که برای کودک و درباره کودک ساخته می‌شوند، نیاز به سوژه‌ها و موضوعات خوب آموزشی و پرورشی برای به تصویر کشیدن دنیای کودکان و نوجوانان دارد و در واقع با دور کردن ذائقه کودکان و نوجوانان از ساده‌انگاری و فیلم‌های تکراری توجه آنها را به فیلم‌های آموزشی، پرورشی و علمی جلب کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نگاه ویژه به جریان سینمای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و در ادامه افزود: : یک نکته با اهمیت این است که با ایجاد نوعی هماهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و نهادهایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محافلی که می‌توانند به ارتقای فرهنگی کودکان و نوجوانان کمک کنند، علاوه بر رونق یافتن سینماها در فصل های مختلف سال، شاهد تقویت ژانر سینمای کودک و نوجوان نیز خواهیم بود.

این کارگردان در بخش پایانی سخنانش به لزوم اختصاص سینماهایی به اکران فیلم‌های کودک در تمام فصلهای سال اشاره کرده و گفت: طرح و اجرای ایده زنگ سینما خیلی خوب است و نواختن این زنگ در مدارس همچون هر صدایی و ندایی که برای قوت گرفتن سینمای کودک و نوجوان اتفاق بیفتد، موثر و مثبت خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار