ایران وارد دامی که افراطیون پهن کرده‌اند، نمی‌شود

امنیت باید از درون جامعه و با اتکا به پشتوانه مردم حاصل شود و به‌طورقطع ایجاد امنیت از طریق خرید سلاح و دادن ثروت یک ملت به کشوری دیگر به بهانه خرید تسلیحات به دست نمی‌آید.

ایران وارد دامی که افراطیون پهن کرده‌اند، نمی‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان و برگزاری اجلاس ریاض با حضور تعدادی از رهبران کشورهای عربی و اسلامی و رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سفر ترامپ به عربستان با اهداف متعدد و متفاوتی انجام شد و به نظر می‌رسد ازجمله اهداف آن تقویت ایران هراسی بیش‌تر و فروش تسلیحات خود، تقویت روابط رژیم صهیونیستی و عربستان، حمایت از برخی تغییرات داخلی کشور میزبان و شاید مهم‌تر از همه برای خالی کردن جیب برخی کشورهای منطقه ازجمله عربستان بوده است، چراکه او همان‌طور که در کمپین تبلیغاتی‌اش نیز اعلام کرده بود برای به دست آوردن پول، اقدام به انجام هر کاری و گفتن هر سخنی می‌کند.

به گزارش ایسنا،بهرام قاسمی گفت: این موضوعی غیرقابل‌قبول است که رئیس‌جمهور یک کشوری که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارد اولین سفر خارجی خود را از نقاطی آغاز می‌کند که از دموکراسی، مردم‌سالاری و رعایت حقوق بشر و آزادی در آن‌ها خبری نیست. وی تصریح کرد: ترامپ در این سفر برای پیشبرد اهداف خود اقدام به بیان سخنانی مداخله‌جویانه و نادرست علیه ایران کرد، آن‌هم بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورمان که بیش از 40 میلیون در آن شرکت کردند و این میزان حضور و مشارکت باعث شگفتی همه جهانیان شد. به نظر می‌رسد که باید باور کرد دولت‌مردان آمریکا نگاهی خصمانه و کینه‌توزانه نسبت به مردم ایران دارند، البته این موضوع جای تعجب هم ندارد و امر جدیدی هم نیست، اما به نظر می‌رسد ترامپ حتی نمی‌تواند برخی بایدها و نبایدهای ظاهری سیاست و اصول آمریکا را تا حدی رعایت کند و آنچه دیگران به‌سختی به آن عمل می‌کردند، او به‌ظاهر و به‌صورت عیان رعایت نمی‌کند و پرده‌ها را بالا می‌زند. قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در پی سیاست‌های خردگرایانه خود وارد دامی که افراطیون منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای پهن کرده‌اند، نخواهد شد. ایران همچنان نگاه تعاملی و همکاری با همسایگان خود را ادامه خواهد داد و این سیاست تحت تأثیر سخنان نابجا و مداخله‌جویانه‌ای که از سوی مقامات آمریکایی مطرح‌شده است، تغییر نخواهد کرد. این دیپلمات باسابقه کشورمان بابیان این‌که امنیت خریدنی نیست، تصریح کرد: امنیت باید از درون جامعه و با اتکا به پشتوانه مردم حاصل شود و به‌طورقطع ایجاد امنیت از طریق خرید سلاح و دادن ثروت یک ملت به کشوری دیگر به بهانه خرید تسلیحات به دست نمی‌آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار