مشاهده 4 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در اصفهان

چهارمورد مشکوک به تب کریمه کنگو دراستان اصفهان مشاهده شد.

مشاهده 4 مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در اصفهان

چهارمورد مشکوک به تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده شد.ویروس CCHF به‌وسیله دام، لاشه دام، ترشحات و خون آبه و کنه هیالوما منتقل می‌شود. مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ است و البته گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به‌عنوان مخزن مطرح هستند. به گزارش وبدا، بیماری CCHF یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که بیشتر به‌وسیله کنه منتقل می‌شود. باوجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک‌گیر و همه‌گیرCCHF در انسان نیز اتفاق می‌افتد. این بیماری متأسفانه مرگ‌ومیر بالایی دارد.

*راه انتقال

کنه مخزن و ناقل بیماری است ، عفونت در انسان پس از گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست ، یا تماس باپوست ، لاشه حیوان ، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون و بافت‌های بیمار مبتلا ایجاد می‌شود. خطر انتقال در طی ذبح حیوان وجود دارد.پس از آلودگی یک نفر ، ممکن است سایر افراد در تماس با او نیز در خانواده و اجتماع آلوده شوند. تاکنون در سطح جهان همه‌گیری‌هایی از بیماری در سربازها ، اردوگاه‌ها، یا کسانی که از گوسفند و گاو نگهداری می‌کنند و پزشکان و کارکنان بیمارستانی ، اتفاق افتاده است. پرندگان در چرخه گسترش ویروس می‌توانند حامل کنه‌های آلوده باشند و خود مبتلابه بیماری نمی‌شوند(به جزء شترمرغ).

*هشدار

با توجه به مشاهده چهار مورد جدید این بیماری در استان اصفهان توصیه می‌شود شهروندان اصفهانی گوشت را صرفاً از مراکز مورد تائید بهداشتی و دامپزشکی تهیه کنند و سعی شود برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید ابتدا دام را بعد از ذبح بهداشتی به مدت 24 ساعت در دستگاه‌هایی با دمای معمولی نگهداری و سپس بسته‌بندی کرد. قبل از مصرف گوشت در دمای فریزر نیز حداقل به مدت سه الی چهار ساعت نگهداری و پس‌ازآن مصرف شود .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار