با سند 2030 روحیه انقلابی و اسلامی برای نوجوانان و جوانان باقی نمی‌ماند

امام جمعه فولادشهر گفت:با سند 2030 روحیه انقلابی و اسلامی برای نوجوانان و جوانان باقی نمی‌ماند.

با سند 2030 روحیه انقلابی و اسلامی برای نوجوانان و جوانان باقی نمی‌ماند

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری به پایان رسید و آقای روحانی توانست همچون رؤسای‌جمهور پیشین، حضور خود بر مسند ریاست قوه مجریه را تمدید کند.

وی افزود: در این دوره از انتخابات حدود ۵۸ درصد آرا به آقای روحانی تعلق گرفت و جدی‌ترین رقیب او نزدیک به ۳۸ درصد آرا را کسب کرد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: نکته قابل توجه بلوغ سیاسی امت حزب‌الله بود که با همه بی‌تدبیری و تخلفات و کندی عمل مُنشیان و عاملان اخذ رأی که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرد، اما به اهالی فتنه ۸۸ فهماندند که برای آنان مصالح نظام و انقلاب از کرسی‌های قدرت چهارساله مهم تر است و لذا جای تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: از صبر و شکیبایی که بخش قابل توجهی از مردم نسبت به فرایند و نتایج انتخابات از خود نشان دادند و با ارجاع اعتراضات به مراجع قانونی از فتنه‌های احتمالی و سوءاستفاده معاندان و منافقان جلوگیری کردند تشکری ویژه داریم، هرچند تعرض به ارکان نظام و شکستن حریم نهادهای رسمی و قانونی همچون قوه قضائیه، سپاه، بسیج، صدا و سیما و برخی نهادهای وابسته به حاکمیت و نیز تحریک احساسات و ترساندن آحادی از مردم نسبت به آینده، خلاف مصالح ملی بود و باعث گلایه و رنجش دلسوزان انقلاب و نظام گردید.

پس از پیروزی در انتخابات نباید مرز اخلاق را شکست

سرافراز با اشاره اخلاق پیروزی در انتخابات اضافه کرد: اخلاق پیروزی در انتخابات حکم می‌کند که با پایان انتخابات، هیجانات رقابت‌های انتخاباتی به فراموشی سپرده شود و فرد پیروز در جایگاه رئیس‌جمهورِ همه ملت، در مسیر همگرایی و وحدت گام بردارد و از برنامه‌های عملیاتی‌اش برای تحقق وعده‌ها سخن بگوید.

وی عنوان کرد: اما منتخب مردم در اولین نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه در مسیری قدم نهاد که نشان می‌داد رئیس‌جمهور همچنان در فضای پیش از ۲۹ اردیبهشت ماه متوقف شده است! ایشان در این دیدار رقبای سیاسی خود را تخریب و تحقیر کرد و به آنان بار دیگر اتهام دروغگویی و فریب زد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: ایشان ادعای دیگری را نیز مطرح کرد و مدعی شد اگر می‌گذاشتند، میزان آرای ملت در روز انتخابات به ۴۵ میلیون می‌رسید؛ این در حالی است که میزان آرای اخذ شده نزدیک به ۴۲ میلیون است.

اظهار نظرهای عجیب روحانی در نشست خبری پس از انتخابات

وی خاطرنشان کرد: ادعای جا ماندن بیش از سه میلیون رأی از سوی رئیس‌جمهور در حالی مطرح می‌شود که مجری انتخابات، وزارت کشور دولت خود شما است و حرف‌های مبهم و کلی و بدون پشتوانه تنها بلوفی سیاسی است که معلوم نیست با چه اغراضی دنبال می‌شود.

سرافراز اذعان کرد: جالب آنکه وزیر کشور این ادعا را در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری تکذیب کرد و حداکثر آرای جامانده از صندوق‌ها را کمتر از یک میلیون دانست و علت آن را ضعف مدیریتی این مجموعه برشمرد!

وی متذکر شد: بی‌شک، چنین اظهاراتی در شأن رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران نیست، البته وقتی رئیس جمهور اینگونه اظهار نظر کند از مشاور او در جشن پیروزی در مبارکه دیگر انتظاری نیست که ائمه جمعه را هم دروغگو خطاب کند و بگوید ائمه جمعه دروغ کمتر بگویند تا جوانها رغبتشان به نماز جمعه بیشتر از کنسرت شود.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: بنده ضمن محکوم نمودن اظهارات سخیف مشاور رئیس جمهور پیشنهاد می دهم که به جای پرداختن به این بازی های سطحی سیاسی، بچه گانه و عوام فریبانه اگر واقعاً خواستار رغبت بیشتر جوانها به نماز جمعه هستید و نگران دین آنها هستید دست از شیطنت و نفاق بردارید.

وی یاداور شد: رئیس جمهور محترم و مسئولان دولت اندکی به مطالبات به حق مردم و جوانان توجه کنند، چراکه از قدیم گفتند شکم گرسنه دین و ایمان ندارد و روایت است که پیامبر اکرم اسلام فرمودند کاد الفقر ان یکون کفرا، بیم آن است که فقر به کفر انجامد.

سرافراز تصریح کرد: شما بترسید از روزی که جوانهای ما کافر بشوند، شما اگر نگران خلوت شدن نمازهای جمعه بودید که ابتذال و اختلاط پسر و دختر را ترویج نمی کردید!؟ شما اگر نگران دین نسل جوان و نوجوان کشور بودید که سند۲۰۳۰ را مخفیانه امضاء و ابلاغ نمی کردید!؟

نتیجه تغییر نگرش انقلابی به نگرش مادی گرایانه، الگویی که باعث دلبستگی دولتمردان به تفکر غرب شد

وی اضافه کرد: بله شما نه درد دین دارید و نه غم مردم و نه غصه مردم را می خورید!! باید به این مسئله توجه داشت که شاید عده ای با رقص زن و مرد و اختلاط پسر و دختر خوشحال شوند، اما بدانید شادی و نشاط مردم و حفظ دین آنها در رقص و کنسرت و اختلاط آنها نیست بلکه حفظ دین و شادی و نشاط خانواده ها و جوانان در کار و اشتغال و تأمین معیشت و خرج زندگی آنهاست.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: البته پیش نیاز این مهم، تغییر در نگرش و تفکر غرب گرایانه شما و اطارفیان شما نیاز ست چراکه تا زمانی که تفکر و اندیشه و روحیه شما انقلابی نشود باید شاهد روزافزون چنین مشکلاتی در جامعه باشیم.

وی بیان کرد: محمدرضا پهلوی نیز به مراجع می گفت آقایان مراجع به نصیحت رعیّت بپردازید و در کار ما دخالت نکنید، سخنگوی دولت هم چندی پیش گفت، ائمه جمعه به قراردادهای دولت کاری نداشته باشندو دخالت نکنند.

سرافراز یاداور شد: روز گذشته نیز مشاور رئیس جمهور در جشن پیروزی در مبارکه میگوید اگر ائمه جمعه کمتر دروغ بگویند جوانها رغبتشان به نماز جمعه بیشتر از کنسرت ها میشود، پس معلوم می شود ائمه جمعه دقیقا به خال زده اند که آقایان برآشفته شده اند و از ائمه جمعه اسم می برند.

وی متذکر شد: آری با مردم بودن و غم مردم را خوردن کار ماست، حمایت از نظام، ولایت فقیه و پاسداری از انقلاب و ارزشهای والای نظام مقدس و روکردن دست فتنه گران کار ماست و خدا را شکر که امامان جمعه انقلابی اند و بیدارند.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودن از شرّ محمدرضا خلاص شدیم لکن از شرّ تربیت یافتگان غرب به این زودیها خلاص نخواهیم شد، دروغگو شما هستید که میخواهید هویت و فرهنگ را از جامعه و خانواده ها بگیرید.

سند ننگین ۲۰۳۰ مخفیانه امضا شد

وی خاطرنشان کرد: سند۲۰۳۰ را مخفیانه امضاء کردید و متعهد شدید اما علناً دروغ می گویید و مظلوم نمایی می کنید که از ظلمی که به معلمان شد نمیگذرم! خدا باید از سر تقصیرات شما بگذرد چراکه پس از رهبر معظم انقلاب، آیة الله مکارم، آیة الله نوری همدانی موضع گرفتند و اعتراض کردند آنها که دیگر جزو چند طلبه ای که به قول شما بلندگو به آنها داده اند که در روستاها علیه۲۰۳۰ تبلیغ کنند که نیستند.!!

سرافراز اذعان کرد: شما دروغگو هستید که برجام را متعهد شدید و فعالیتهای هسته ای را که حاصل خون شهدای هسته ای ما بود متوقف کردید و قلب رآکتور ها را با سیمان و بتُن از کار انداختید به خیال خام آنکه همه تحریم ها لغو خواهند شد بعد هم رو در روی مردم گفتید ما نگفتیم.!!

وی اظهار کرد: چه انتظاری هست که جوانها و نوجوانها به نمازهای جمعه رغبت داشته باشند وقتی که به دنبال اجرای سند ننگین۲۰۳۰ در مدارس هستید، وقتی که ازدواج سفید را در دانشگاهها رواج می دهید! وقتی جهاد و شهادت را از کتابها حذف می کنید! وقتی حسین فهمیده را از درسها حذف می کنید! وقتی که بنا دارید امام حسین و عاشورا را از کتابهای درسی کودکان حذف کنید؟

با سند 2030 روحیه انقلابی و اسلامی برای نوجوانان و جوانان باقی نمی‌ماند

امام جمعه فولادشهر افزود: آیا اینها مصداق خشونت اند و کودکان روح لطیفی دارند!! باید به آنها درس زندگی داد، وقتی شما میخواهید مرگ ها را از شعارهای انقلابی حذف کنید و معتقدید که با همه باید در کنار کدخدا با صلح و آرامش زندگی کرد!! چه انتظاری دارید که نمازهای جمعه و مساجد مملو از جوانها و نوجوانها باشند!؟

وی تصریح کرد: البته ما اعتقاد نداریم که نمازهای جمعه خالی از جوانان است چرا که جوانهای عزیز انقلابی را هرهفته در صفوف به هم پیوست نمازجمعه میبینیم ولی به شما حق میدهیم چرا که خودتان در نمازهای جمعه حضور نداشته و ندارید لذا کافر همه را به کیش خود پندارد.

سرافراز ادامه داد: اری از شما که درد دین ندارید چه انتظاری می شود داشت!؟ باید هم چنین گستاخانه اظهار نظر کنید، اما بدانید گوش ما به فرمان رهبر معظم انقلاب تا پای جان خواهیم ایستاد و اجازه نخواهیم داد به بهانه آزادی و شادی و نشاط چوب حراج به دین و ارزشهای انقلاب بزنید و ان شالله این آرزو را به گور خواهید برد.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در داخل با کسب حد نصاب خوبی نسبت به مشارکت مردمی در انتخابات‌های جهان برگزار شد، لازم است به تحولات خارجی که در این مدت اتفاق افتاد، واکنشی درخور شأن نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران نشان داده شود.

عربستان به نماینده آمریکا و اسرائیل در منطقه تبدیل شده است

امام جمعه فولادشهر اضافه کرد: یکی از این تحولات، نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ به عربستان سعودی و سپس سرزمین‌های اشغالی است که قطعاً جمهوری اسلامی ایران در مرکز ثقل رایزنی‌های این سفر قرار دارد.

وی عنوان کرد:شاه بیمار سعودی در حالی به صراحت ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از تروریسم متهم می‌کند که خود مسبّب رویش تروریسم خطرناک تکفیری و داعشی است.

سرافراز بیان کرد: ترامپ نیز با مغتنم شمردن فرصت و مهیا دیدن بسترهای کسب درآمد از سیاست ایران‌هراسی، با وجود اینکه یک سوم وعده‌های انتخاباتی خود را تنها در پرتو یک قرارداد درشت ۴۸۰ میلیارد دلاری با سعودی‌ها تأمین شده می‌بیند، با تند کردن آتش ایران‌هراسی، جمهوری اسلامی ایران را مسئول بی‌ثباتی در منطقه دانست.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود، عربستان مانند گاوی است که باید طلا و دلار آن را دوشید و سپس آن را ذبح کرد و از سوی دیگر ترامپ بدون توجه به روند واقعی دموکراسی در ایران، در حالی کشورمان را به نقض حقوق بشر و حقوق قومیت‌ها متهم کرد که آنها در اوج آزادی رأی می‌دهند.

امام جمعه فولادشهر اذعان کرد: وی در حالی برای خوش‌آمد سعودی‌ها دولت ایران را حامی تروریسم نامید که تروریسم به دلیل حضور و مداخله آمریکا در منطقه و حمایت آنها از اسلام تکفیری و سکولار به وجود آمده است.

بازی ساده ترامپ برای دوشیدن سعودی ها

وی متذکر شد: ترامپ علاوه بر دوشیدن سعودی‌ها، هدف بزرگ دیگری را نیز در منطقه دنبال می‌کند که آن، محدود کردن ظرفیت‌ها و ایجاد سدّ در مقابل نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی است؛ از این رو دولت باید موضعی مقتدرانه به پشتیبانی حضور حداکثری مردم در انتخابات اخیر اتخاذ کند.

سرافراز تاکید کرد: در روزهای اخیر مأموران حکومتی بحرین که مورد حمایت مأموران خارجی سعودی هستند، با یورش و تهاجم به مردم و ضرب و شتم گسترده آنان و حمله وحشیانه به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، این عالم وارسته و رهبر مذهبی مردم بحرین را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که برخورد خشونت‌آمیز و وحشیانه با مردم و کشتار جوانان بحرینی و سرکوب علمای دین، نه تنها باعث ثبات و تثبیت حکومت بحرین نخواهد شد بلکه حکومتی که مردم خود را سرکوب کند و با جنایت به‌دنبال ایجاد رعب در ساکنان یک سرزمین باشد، زمینه‌ سقوط و از میان برداشتن خود را فراهم می کند و به زودی در آتش فتنه ای که برافروخته خواهد سوخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار