رمضان، ماه انس با قرآن

امام جمعه زاینده رود گفت: رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد.

رمضان، ماه انس با قرآن

حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهر زاینده رود اظهار کرد: رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شد، بنابراین، رابطه ویژه ای میان قرآن و ماه رمضان وجود دارد؛ یعنی همان گونه که در فصل بهار، عالم طبیعت و انسان، شادابی خاص و حیاتی دوباره پیدا می کند، رمضان نیز بهار قرآن است .

وی افزود: دوستداران قرآن در این ماه بیش از پیش به قرآن نزدیک می شوند و با خواندن و یادگیری و فهمیدن معارف آن، به دل هایشان حیات مجددی می بخشند از این رو باید گفت ماه رمضان ماه بهار قرآن است.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد.

وی ادامه داد: قرآن، سخن خدا است و عمل به آن، سبب پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت است از این رو همه روحانیون و هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی را به تلاوت، تفسیر و تدبر در قرآن کریم، سفارش می‌کنم و از شورای قرآن کریم می‌خواهم با همکاری همه نخبگان شهر، به عمق بخشی برنامه‌های قرآنی بپردازند.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند کتاب خداوند تعالی را یاد بگیرید؛ زیرا قرآن، بهار دل هاست لذا در استانه ماه مبارک رمضان شروع فعالیت شورای قرآن کریم و شورای فرهنگی شهر زاینده رود را اعلام می کنم و از همه مردم شریف شهر زاینده رود درخواست همکاری با این دو شورا را دارم.

وی در ادامه با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر عظیم الشأن اسلام عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است، ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست .

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ فَاسْأَلُوا اللَّهَ رَبَّکُمْ بِنِیَّاتٍ صَادِقَةٍ وَ قُلُوبٍ طَاهِرَةٍ أَنْ یُوَفِّقَکُمْ لِصِیَامِهِ وَ تِلَاوَةِ کِتَابِهِ ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید. نفس های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت و اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دل‌های پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید .

وی خاطرنشان کرد: لذا بایدتوجه داشت در مسیر سیر و سلوک و حرکت به سوی خدای متعال هر چند انجام واجبات و مستحبات از اهمیت و ارزش بسزایی بر خوردار است، هر چند سالک کوی دوست به انجام واجبات و مستحبات اهتمام داشته باشد ولی اگر در خصوص محرمات الهی بی مبالات باشد به یقین راه به جایی نخواهد برد؛ چرا که انجام گناه در مسیر بندگی همانند وجود موشی در انبار و مزرعه گندم است، که هر چند کشاورز حاصل زحمت خود را در آن انباشت می کند ولی وجود موش در آن انبار چیزی را عاید کشاورز نمی کند .

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: در مسیر بندگی و سلوک به سوی باری تعالی نیز این چنین وضعیتی قابل ترسیم است هرگاه سالک در مسیر بندگی تنها مبادرت به انجام واجبات و مستحبات نماید، ولی هیچ گونه توجهی به موانع و آسیب های پیش روی بندگی نداشته باشد و در انجام گناه و معصیت الهی هیچ گونه ترس و تقوای نداشته باشد به مقصود خود نخواهد رسید .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سایه حضور حداکثری مردم، نامزدهای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شدند گفت: مسئولان باید امروز نشان دهند که لیاقت اعتماد مردم را دارند، لذا باید مواظب باشید به اعتماد مردم خیانت نشود و برای کسب توفیق الهی از بد اخلاقی‌های انتخاباتی توبه کنید.

امام جمعه زاینده رود با اشاره به اینکه امروز رقابت باید به رفاقت و دوستی تبدیل شود، افزود: به خواص توصیه می‌کنم نگرانی‌ها را حس کنید، صف‌آرائی‌های دشمن را ببینید، دندان‌های با غیظ فشرده روی هم را توجه کنید، صدای توپ دشمن را بشنوید و از کوتاهی‌ها توبه کنید!

وی متذکر شد: به چند تن از بزرگان شهر گفتم ایام انتخابات مثل شب حمله است، احتمال زمین گیر شدن هست، احتمال کپ کردن گردان می‌رود، بیائید بنشینیم ببینیم چه باید کرد، اما متأسفانه گوش شنوائی دیده نشد، تا این که چند بی‌عقلی توانستند همه عقلای شهر را به جان هم بریزند، آن موقع همه کاسه چه کنم به دست گرفتند.

صفرزاده تهرانی تصریح کرد: به مسئولان کشوری توصیه می‌کنم توجه داشته باششد حریم ها را شکستند، احساسات متدینین را جریحه دار کردند، خادمین انقلاب را زیر سوال بردند و با جشن و پایکوبی مختلط بر رفتارهای زشت و ناپسند خود صحه گذاشتند خدا می داند اگر رأی نمی آوردند چه فاجعه ای ببار می آوردند.

وی اضفه کرد:به این شکل اگر پیش رود چیزی از اسلام و عزت مسلمانی باقی نمی ماند لذا به مسئولان کشوری توصیه می‌کنم به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کنید و با مصلحت سنجی‌های خانمان سوز، نگذارید گچی، بداخلاقی و تخلف در کشور امام زمان سنت و نهادینه شود انَّ کَیْدَ الشَّیْطانِ کانَ ضَعیفاً.

امام جمعه زاینده رود در پایان گفت: به مسئولان دیپلماسی کشور توصیه می‌کنم برای جبران پلشتی که ببار آوردید، در برابر یاوه گوئی های مثلث شوم صهیونیسم، شیطان بزرگ و ارتجاع عرب بر علیه مقاومت اسلامی و ملت های مسلمان خاصه ملت مظلوم بحرین، مقتدرانه موضع گیری نمایید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار