حادثه کربلا برای شهید قجه ای آموزگار مقاومت بود

امام جمعه زرین شهر گفت: حادثه کربلا آموزگار مقاومت است و قهرمانان عاشورا، الهام دهندگان صبوری و شکیبایی، و خانواده‌های شهدا نیز از صبر زینب کبری صبوری آموختند و پدران و مادران و همسران، داغ جوانان خویش را با الهام از کربلا تحمل کردند

حادثه کربلا برای شهید قجه ای آموزگار مقاومت بود

حجت الاسلام قاسم باقریان در یادواره سردار عاشورایی شاه کلید فتح خرمشهر شهید حسین قجه ای، این شهید والا مقام را اسطوره صبر دانست و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب، حسین قجه ای از جمله افرادی بود که به عده‌ای از جوانان پرشور و انقلابی آموزش مختصری داد تا باهم به نگهبانی از مراکز نظامی و صنایع اطراف شهر بپردازند.

وی افزود: پس از دستور تشکیل سپاه پاسداران، به همت حسین، سپاه پاسداران زرین‌شهر شکل گرفت، در همان مدت کوتاهی که در سپاه زرین‌شهر بود آن چنان عمل کرد که رفتارش الگو و سرمشق همه مدیرها بود؛ او نیروهایی تربیت کرد که اکثراً از فرماندهان جنگ شدند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: سلحشوری، ایمان و توکل حسین از همان اوایل انقلاب این شهید والا مقام را به کردستان کشاند؛ حسین روستا به روستا و شهر به شهر برای آزادسازی کردستان جنگید و سرانجام به دزلی رسید؛ روستای سوق‌الجیشی که پس از چندین مرتبه ناکامی نیروهای اسلامی با رشادت‌های بی بدیل او آزاد و مقر فرماندهی حسین قجه‌ای شد نکته قابل توجه در این میان آن است که حسین در مدتی که در پادگان سنندج محاصره بود سهمم غذایش را به بچه‌های کُرد در اطراف پادگان می داد.

وی ادامه داد: برای مقابله با فشارهای درونی و بیرونی و غلبه بر مشکلات در راه رسیدن به هدف، پایداری و استقامت لازم است و باید توجه داشت که بدون صبر، در هیچ کاری نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و برای این که مصیبت‌های وارده و دشواری‌های راه، انسان را از پای در نیاورد، باید صبور بود.

باقریان اضافه کرد: صبر، دعوت دین در همه مراحل است و در عاشورا نیز با این جلوه عظیم روحی رو به رو هستیم و آنچه حماسه کربلا را به اوج ماندگاری و تاثیرگذاری و فتح معنوی رساند، روحیه مقاومت امام حسین علیه‌السلام و یاران و همراهان او بود و این روحیه صبر و استقامت الگویی ناب برای شهدایی همچون حسین قجه ای بود تا بتوانند تا آخرین قطره خون در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه زرین شهر گفت: حسین قجه ای ،شیر بچه های گردان سلمان را که در عملیات بیت المقدس در محاصره دشمن قرار گرفته بودند، تنها نگذاشت و آن قدر مقاومت کرد که همه شهید شدند ولی نگذاشتند وجبی از خاک جاده خرمشهر به دست بعثیان بیفتد.

وی عنوان کرد: درهر کاری اگر استقامت بورزیم و بصیرت داشته باشیم پیروز خواهیم شد چنان‌که امام علی(ع) فرموده است: پرچم مسئولیت را کسی به دوش نمی‌گیرد و به سرمنزل مقصود نمی‌رساند مگر کسی‌که بصیرت داشته باشد و صبر پیشه کند صبر و استقامت و بصیرت باعث می‌شود مسئولیت برای انسان شیرین شود و این مهم باعث شد حسین قجه ای پایبند به اصول اخلاقی و دینی خود بماند و شاه کلیدی برای فتح خرمشهر شود.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: حادثه کربلا آموزگار مقاومت است و فهرمانان عاشورا، الهام دهندگان صبوری و شکیبایی، و خانواده‌های شهدا نیز از صبر زینب کبری صبوری آموختند و پدران و مادران و همسران، داغ جوانان خویش را با الهام از کربلا تحمل کردند.

وی تصریح کرد: امام امت، در ترسیم صبر و مقاومت مردم ایران در برابر حملات دشمن به شهرها، از صبر و پایداری آنان ستایش کرده، می‌فرمایند مبارک باد بر خانواده‌های عزیز شهدا، مفقودین و اسرا و جانبازان و ملت ایران که با استقامت و پایداری و پایمردی خویش به بنیانی مرصوص مبدل گشته‌اند که نه تهدید ابرقدرت‌ها آنان را به هراس می‌افکند و نه از محاصره‌ها و کمبودها به فغان می‌آیند... زندگی با عزت را در خیمه مقاومت و صبر، بر حضور در کاخ‌های ذلت و نوکری ابرقدرت‌ها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح می‌دهند.

باقریان در ادامه پیام‌ عاشورامهم‌ترین‌ حادثه‌ درتاریخ‌ تشیع‌ است‌ به‌طوری‌ که‌ صورت‌ وسیرت‌شیعه‌ رادگرگون‌ کرد وبه‌ آن‌ پشتوانه‌ حماسی‌ و عاطفی‌ دادوتشیع‌ رابه‌ مذهب‌ حماسه‌ وخون‌ مبدل‌ نمود از این رو امام‌ خمینی (ره) ‌ در پیام‌های‌ خود به‌ مناسبت‌های‌ مختلف‌ به‌خصوص‌ سالگرد جنگ‌تحمیلی‌ و سالگرد پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سعی‌ می‌کردند روحیة‌ شهادت‌طلبی‌ و اقتدا به‌راه‌ امام‌ حسین‌ (ع) را در مردم‌ و رزمندگان‌ زنده‌ نگه‌دارند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) امام‌ حسین(ع) را احیا کنندة‌ دین‌ اسلام‌ از صدر اسلام‌ تا آخر الزمان‌ می دانستد، خاطرنشان کرد: امام‌ خمینی‌(ره) در پیام‌های‌ خود شهدای‌ جنگ‌ تحمیلی‌ را درکنار شهدای‌ کربلا قرارمی‌دادند و این‌ نشان‌ از تأثیر حماسة‌ عظیم‌ عاشورا بر امام‌ بود و این پیام ها چنان‌ آرامشی‌ به‌ مردم‌ و رزمندگان‌ می داد که‌ هیچ‌ چیز جای‌ آن‌رانمی‌گرفت‌.

باقریان با اشاره به اینکه فلسفه شهادت در دین اسلام دارای غنای بی شماری است، اذعان کرد: شهادت تنها مقامی است که منفعت شخصی در آن جایی نداشته و ایثار و ازخودگذشتگی در آن موج می‌زند چراکه دنیا در مقابل چشمان شهداء کوچک بود و مقام و جایگاه برایشان بی ارزش بود.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام امروز با ترویج مادی گرایی فرهنگ ناب اسلامی را هدف قرار داده‌اند، تاکید کرد: استکبار جهانی با استفاده از ابزارهای مختلف و شبکه‌های ماهواره‌ای در تلاش هستند تا با ارائه برنامه‌های مختلف و با رنگ و لعاب بسیار، فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تهاجم قرار داده و باعث ایجاد انحراف در تفکرات جوانان جامعه شوند.

امام جمعه زرین شهر متذکر شد: زندگی غیر اسلامی بر مادی گرایی و رفاه طلبی بنا شده است، فرهنگی که در آن شهوت گرایی پیشتاز بوده و آمیخته با فساد و گناه است از این رو دشمن از طریق ترویج و اشاعه دنیاطلبی و مادی گرایی افراطی با تبلیغ مظاهر زندگی، حمله مستمر به مبانی ارزشی و پایه‌های اعتقادی و کوشش برای بی‌تفاوت کردن نسبت به ارزش‌های اعتقادی سعی دارد تا از ما انسانهایی مسخ شده و بی‌تفاوت به آینده کشور و ارزشهای دفاع مقدس و خون هزاران شهیدی که در راه استیلای نظام اسلامی از جان خود گذشتند بسازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار