بهترین زمان ورزش، پس از خوردن یک وعده افطار سبک است

ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند. همچنین ورزش علاوه بر تأثیر مثبت بر توانایی های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یاد گیری و توانایی های ذهنی انسان دارد.

بهترین زمان ورزش، پس از خوردن یک وعده افطار سبک است

کارشناس تربیت بدنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: همه افراد روزه دار در طول مدت روزه داری دچار تحلیل انرژی و آب بدن می شوند . در این بین افرادی که از رژیم خاصی تبعیت می کنند چه برای کنترل بیماری و چه برای کنترل وزن بیشتر با این موضوع درگیر خواهند بود.

مرضیه سلمانی در خصوص بهترین زمان ورزش گفت: ورزش در هر لحظه از شبانه روز برای شما مفید است، اما بهترین زمان در این ماه مبارک با توجه به این موضوع که فرد قبل و بعد از ورزش باید تغذیه انجام دهد پس از خوردن یک وعده افطار سبک مانند یک لیوان شیر گرم و خرما است.

وی افزود: البته در زمان های دیگر نیز می توان با توجه به توان بدن ورزش انجام داد که در این بین می توان به ورزش بعد از سحری خوردن و یا قبل از افطار اشاره کرد .

این کارشناس تربیت بدنی در خصوص بهترین ورزش ها برای افراد روزه دار بیان کرد: روزه داران به علت کم شدن انرژی و آب بدن بهتر است از فعالیت های هوازی(نظیر پیاده روی و دوچرخه سواری) با شدت بالا در طول مدت روزه داری پرهیز کرده و انجام آنها را به صورت تعدیل یافته و سبک به بعد از افطار موکول کنند.

وی در پایان یادآور شد: بهترین نوع فعالیت، پرداختن به فعالیت های مقاومتی با شدت کم (نظیر کار با دستگاه های بدنسازی، کار با دمبل های سبک و یا کار با کش) است که هم از عضله محافظت کرده و هم باعث کسر شدن آب بدن نمی شوند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار