مبارکه آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان است

شهرستان مبارکه آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس اعلام اداره محیط‌زیست اصفهان است.

مبارکه آلوده‌ترین شهرستان استان اصفهان است

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، طبق اعلام اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان شهرستان مبارکه آلوده‌ترین منطقه در استان اصفهان تا ساعت ۷۷ صبح امروز بوده است اما با وجود این میزان آلودگی در این شهرستان، هنوز هوای این شهرستان سالم است.
همچنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۶۲، شاهین‌شهر ۵۷، مبارکه ۸۵، نجف‌آباد ۶۵ و سگزی شاخص ۸۰ را نشان می‌دهد.

شاخص آلایندگی هوا در اصفهان با میانگین ۶۴ هم چنان در وضعیت سالم قرار دارد.

شاخص آلودگی هوا در اصفهان، امروز هم سالم است؛ بنا بر اعلام سایت محیط‌زیست استان اصفهان، امروز ۶ خردادماه نیز هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ صبح امروز با میانگین ۶۴ در محدوده سالم قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان با شاخص ۶۷ ایستگاه چهارباغ خواجو، خیابان رودکی با شاخص ۶۶ و همچنین خیابان پروین، میدان امام حسین (ع) و بزرگراه خرازی با شاخص ۶۵ هستند که شاخص آلودگی هوا در حال حاضر در تمامی ایستگاه‌ها هوای سالم مناطق شهر اصفهان را نشان می‌دهند.
ایستگاه بلوار دانشگاه با شاخص ۵۸ و میدان احمدآباد با شاخص ۶۳ بهترین وضعیت هوایی را در بین مناطق مختلف شهر دارند و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است.
شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار