اغلب مصلی های نماز جمعه اصفهان استاندارد نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: اغلب مصلی های نماز جمعه استان اصفهان استاندارد نیست و متاسفانه در زمینه ساخت مصلی های نماز جمعه خوب کار نشده است.

اغلب مصلی های نماز جمعه اصفهان استاندارد نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان صبح شنبه در گردهمایی مسئولان نمازجمعه شهرهای شمال استان اصفهان در آران و بیدگل اظهار داشت: حضور گردشگر در ایران نباید فقط برای کسب سود اقتصادی باشد بلکه ترویج فرهنگ اصیلی اسلام و ایران باید در مرحله اول قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی از مهدک کودک ها و دبستان های ما مورد توجه قرار گرفته و سود اقتصادی این مراکز در وهله بعدی قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به منافات سند ۲۰۳۰ با فرهنگ اسلامی و ایرانی تاکید کرد: جهاد و جبهه و فداکاری‌های دینی، در این سند به خشونت تعبیر شده، در واقع هر انسان مومن در این سند محکوم شده است.

وی با تاکید بر آگاهی و بصیرت مسئولان ستاد ائمه جمعه اظهار کرد: امروز اندیشه‌های خطرناکی در رئوس دولت حاکم شده است و با اندیشه‌های مقام معظم رهبری فاصله‌های بسیار دارد.

حجت الاسلام صالحیان تحول نقش سنتی نماز جمعه را ضروری خواند و گفت: شرایط جهانی به شکلی است که باید با اندیشه و آگاهی و درک اوضاع، فعالیت‌های جدیدی برای هدایت‌گری صورت گیرد.

وی نقش مسئولان ستاد ائمه جمعه را حساس توصیف کرد و ادامه داد: هر فعالیتی که به مسئولان ستاد واگذار می‌شود باید مسئولی خاص از سوی آنها انتخاب و برنامه ریزی‌های مناسب صورت گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان مسئولیت روشنگری ائمه جمعه را یادآور شد و اضافه کرد: در روشنگری‌هایی که ائمه جمعه انجام می‌دهد، گاهی میانه برخی مسئولان با امام جمعه شکرآب می‌شود که مردم با شناخت خود حق را به خوبی به امام جمعه می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های مذهبی مردم آران و بیدگل و همچنین برگزاری باشکوه کیفی و کمی نماز جمعه در این شهر قرآنی، گفت: با وجود مرمت و بهسازی ساختمان قدیمی مصلای آران و بیدگل اما این مصلا در شان مردم نیست.

صالحیان با تاکید بر اینکه اغلب مصلاهای نماز جمعه استان استاندارد نیست، افزود: متاسفانه در زمینه ساخت مصلاهای نماز جمعه خوب کار نشده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد های نماز جمعه در شهرهای باید به صورت مداوم و با برنامه ریزی انجام شود، تاکید کرد: بحث حضور پرشور مردم در نماز جمعه، حضور جوانان و بانوان و اقشار مختلف باید مورد موشکافی اعضای شورای قرار گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار